Mitä tarkoittaa Torissa jos joku ”on kiinnostunut” tuotteesta?
Ilman mitään jatkokysymyksiä. Miten siihen pitää vastata?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Ehdotat jatkokysymyksellä, että olisiko halukas tulla katsomaan tai tietää lisää tuotteesta taikka suoraan asiaan esim. voit tulla noutamaan milloin?
Kiitos, kysyn tuota jälkimmäistä. Kokemusta sellaisesta, että joku on halunnut tulla katselemaan, ei siitä kauppoja syntynyt :) ap
Haluaa ostaa mutta hinta liian korkea
Vierailija kirjoitti:
Haluaa ostaa mutta hinta liian korkea
kevyesti sanottuna ihan bitusti tää!
Mäkin olen ihmetellyt tätä facekirppareilla.
"Kiinnostaa". Okei, kiva juttu. Etkö voi suoraan kysyä/ehdottaa jos haluat tietää jotain?
Jos ostaja ei ensimmäisessä viestissä kysy "milloin voin tulla hakemaan" niin "kiinnostaa" ei tarkoita mitään.
Jätä huomiotta koko kiinnostelija.
En vastaisi yhtään mitään. Jos on tarpeeksi kiinnostunut niin haluaa tulla katsomaan/tekee tarjouksen/ esittää lisäkysymyksiä.
Sehän on ainakin facekirppareilla jokin vakioviesti. Itse ymmärrän tuon niin, että siihen vastataan, onko tuote vielä vapaana vai ei ja esim ehdotetaan, milloin itselle sopisi nouto. Kiinnostuminen on minusta vähän sitovampi kuin pelkkä "onko vielä vapaana" -kysymys.
Vakiona voi vastata "koska ehdit noutaa?" Vastaa sitten jos on kiinnostunut. Monesti ekysyjä ei vastaa sitten enää mitään, joten ekaan viestiin ei kannata laittaa osoitteita tms.
Vierailija kirjoitti:
Vakiona voi vastata "koska ehdit noutaa?" Vastaa sitten jos on kiinnostunut. Monesti ekysyjä ei vastaa sitten enää mitään, joten ekaan viestiin ei kannata laittaa osoitteita tms.
Ei niihin kannata vastata mitään. Kiinnostuneet osaa kyllä heti itse ehdottaa noutoaikoja.
Itse koen että tuo on kinnostuneen huono tapa merkata itselleen muistiin ilmoituksia.
Kannattaa muistaa, että on kaksi erilaista tapaa toimia nettikirppareilla. Oikea ja väärä. Yleistettynä miehet toimivat oikealla tavalla ja naiset väärällä. Toki yksilöllisiä poikkeuksia on. Ei mitään turhia kysymyksiä, ehkä joku tarkentava, jos tarvitsee vaikka jotain tiettyä ominaisuutta työkalulta tai huonekalussa joku mitta. Sitten vain ostotarjous, jonka myyjä hyväksyy tai hylkää. Yleensä kannattaa tehdä nopeat kaupat eli tarjota vain silloin, kun pystyy todella hakemaan tuotteen lähes mihin aikaan tahansa, jos nouto. Jos taasen myyjä tuo/lähettää tuotteen niin maksu heti tilille, kun myyjä hyväksynyt hinnan tai jos posti ennakkoon/tuodessaan maksu, niin välittömästi noutaa postista/ilmoittaa milloin tuotteen voi tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin kannata vastata mitään. Kiinnostuneet osaa kyllä heti itse ehdottaa noutoaikoja.
Itse koen että tuo on kinnostuneen huono tapa merkata itselleen muistiin ilmoituksia.
Omasta mielestäni on hieman tökeröä ensimmäisenä ehdottaa noutoa ennen kuin tietää, onko tuote edes vapaana. Ei työnhakuilmoitukseenkaan vastata, että minä voin aloittaa ensi maanantaina. (Juu, eri asia, mutta jonkinlainen hyväksyntä siltä toiselta osapuoleltakin mielestäni vaaditaan.)
Varsinkin kun torissa on paljon näitä mykkiä myyjiä, jotka eivät vastaa mitään, on todella turhaa sanoa, että pääsen noutamaan huomenna klo 14 ja sitten pitää itse jäädä odottelemaan, että vastaako se toinen edes ennen sitä tai odottaako se mykkä myyjä siellä noutajaa vaikka ei vastaa mitään. Kun ensin vain kertoo, että kaupanteko kiinnostaa, siinä saa ostajakin selville, millä mielellä se myyjä on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että on kaksi erilaista tapaa toimia nettikirppareilla. Oikea ja väärä. Yleistettynä miehet toimivat oikealla tavalla ja naiset väärällä. Toki yksilöllisiä poikkeuksia on. Ei mitään turhia kysymyksiä, ehkä joku tarkentava, jos tarvitsee vaikka jotain tiettyä ominaisuutta työkalulta tai huonekalussa joku mitta. Sitten vain ostotarjous, jonka myyjä hyväksyy tai hylkää. Yleensä kannattaa tehdä nopeat kaupat eli tarjota vain silloin, kun pystyy todella hakemaan tuotteen lähes mihin aikaan tahansa, jos nouto. Jos taasen myyjä tuo/lähettää tuotteen niin maksu heti tilille, kun myyjä hyväksynyt hinnan tai jos posti ennakkoon/tuodessaan maksu, niin välittömästi noutaa postista/ilmoittaa milloin tuotteen voi tuoda.
Jos jätetään huijarit ja tinkaajat pois laskuista, millä tavalla naiset siis mielestäsi toimivat väärin? Tarkoitatko, että naisten kysymykset ovat yleensä turhia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni on hieman tökeröä ensimmäisenä ehdottaa noutoa ennen kuin tietää, onko tuote edes vapaana. Ei työnhakuilmoitukseenkaan vastata, että minä voin aloittaa ensi maanantaina. (Juu, eri asia, mutta jonkinlainen hyväksyntä siltä toiselta osapuoleltakin mielestäni vaaditaan.)
Varsinkin kun torissa on paljon näitä mykkiä myyjiä, jotka eivät vastaa mitään, on todella turhaa sanoa, että pääsen noutamaan huomenna klo 14 ja sitten pitää itse jäädä odottelemaan, että vastaako se toinen edes ennen sitä tai odottaako se mykkä myyjä siellä noutajaa vaikka ei vastaa mitään. Kun ensin vain kertoo, että kaupanteko kiinnostaa, siinä saa ostajakin selville, millä mielellä se myyjä on.
"Moikka! Voisin ostaa tämän tuotteen. Sopisiko nouto lauantaina tai sunnuntaina klo 12 jälkeen? " Ja thats it, kaikenlainen pitkitetty chattaily on ihan turhaa ja 90% tapauksista nuo Olisin kiinnostunut-viestittelijät eivät vastaa ikinä mitään jos heille mitään viestiä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Moikka! Voisin ostaa tämän tuotteen. Sopisiko nouto lauantaina tai sunnuntaina klo 12 jälkeen? " Ja thats it, kaikenlainen pitkitetty chattaily on ihan turhaa ja 90% tapauksista nuo Olisin kiinnostunut-viestittelijät eivät vastaa ikinä mitään jos heille mitään viestiä laittaa.
Ja minulla taas on kokemus, että kun laittaa tuollaisen suoran viestin, niihin ei tule mitään vastausta. Sitten ihmettelen, pitääkö minun varautua noutamaan sitä tavaraa vai ei tai pitääkö tosiaan odottaa sitä vastausta sinne lauantaihin asti. Jos ensin ilmaisen kiinnostukseni, se myyjä ottaa sitten itse yhteyttä, jos olin ensimmäinen ja ainoa kyselijä. Ensin haluan varmistaa sen keskusteluyhteyden ennen kuin lupaan yhtään mitään.
Mulla sattui just sellainen tapaus, joka esitti kysymystä kysymyksen perään. Vastailin. Aloin kyllä jo epäilläkin, vastailin silti. Antoi puhelinnumeronsa, pyysi soittamaan, hänellä oli pari kysymystä. Mun numero ei ollut näkyvissä. Kieltäydyin. Sitten alkoi huutokauppa, vaikka olin jo viesteissä sanonut että mä vastailen siinä järjestyksessä kuin on kysytty. Eli sanoin hänellekin että tässä on pari ennen sua. Ja sanoin että palaan asiaan, mikäli tarpeellista. Sitten jatkui edelleen: hän tarjosi 150 euron kamasta 200. Sanoin ettei mun moraali kestä tällaista. Pyysin odottamaan.
Tavara meni muualle. Tänä aamuna odottamassa viesti, että et sitten viitsinyt ilmoittaa hänelle tästä asiasta. En ollut luvannutkaan. Ei mua käskytellä ilmoittelemaan. Jos olisin luvannut, asia menis toisin. En vastannut mitään, poistin vain ketjun.
Yleensä nuo kiinnostuneet ovat kai niitä, jotka viettävät aikaansa nettikirppareilla, lupailevat ja sopivat yms aikansa kuluksi. Jokin aika sitten mulla oli samanlainen. Oli vielä puhe, että voin noutaa henkilön juna-asemalta. Haistoin kyllä ja olin oikeassa: tuli meili, että puoliso ei nyt tykkää ja alkoi tavaran ruotiminen. Mä en ole niitä, jotka myy täyttä peetä kirppareilla. Katson hyvin tarkkaan vienkö keräykseen vai myynkö.
Ehdotat jatkokysymyksellä, että olisiko halukas tulla katsomaan tai tietää lisää tuotteesta taikka suoraan asiaan esim. voit tulla noutamaan milloin?