Minkä ikäisenä ja mihin olisit kuollut ilman nykyaikaista lääketiedettä ja terveydenhoitoa?
Itse olisin kuollut autokolarissa saamiini valoihin 19-votiaana. Leikkaukset ja teho-osasto koituivat pelastukseksi.
Kommentit (182)
Olisin edelleen elossa, en ole koskaan sairastanut mitään tavallista nuhakuumetta pahempaa enkä ole ollut onnettomuuksissa. Koskaan ei ole myöskään käsi tai jalka murtunut tai mennyt poikki.
Vaikea sanoa, varmaan jo vauvana, jos ei olisi ollut antibiootteja. En muista mikä tauti minulla oli, mutta joku ärhäkkä sikotauti tms.
Ehkä 5-vuotiaana kun koira puri naamaan. Viimeistään 20-vuotiaana synnytyksessä. Lapsi olisi todennäköisesti kuollut myös sen jälkeen.
En usko että olisin kuollut vielä. En ole koskaan ollut todella sairas, jotain poskiontelontulehduksia tai angiinaa on joskus ollut mutta niistä olisin varmasti parantunut ilman lääkkeitäkin. En ole myöskään loukannut itseäni pahasti koskaan.
Olen 28-vuotias.
Varmaan pikkulapsena johonkin ripuliin tai rokkoon tms
22-vuotiaana synnytykseen. Vuodin jo heti synnytyksen jälkeen todella paljon verta ja pari viikkoa kotiutumisen jälkeen aloin taas vuotaa yhtäkkiä aivan järkyttävän paljon, suoraan leikkuriin ja osastolle.
Olisin ekan kerran kuollut jo syntyessä, tokan kerran alle kouluiässä verenmyrkytykseen, kolmannen kerran olisin kuollut huonojen hampaiden aiheuttamaan tulehdukseen jossain vaiheessa elämää ja aikuisena olisin jäänyt työtapaturman takia rammaksi.
Teininä alkoholimyrkytykseen. Vatsahuuhtelu pelasti.
Joko 3-vuotiaana streptokokki-keuhkokuumeeseen tai viimeistään -vuotiaana synnytykseen. Jos niistä olisin jotenkin selvinnyt, niin 38-vuotiaana syöpään. Nyt 43 ja todella kiitollinen elämästä.
En tiedä sanoa, ehkä olisin elossa mutta elämä olisi hankalampaa. Minulta on leikattu aivokasvain, joka ei ollut pahinta mahdollista laatua mutta oli isokokoinen. Leikkaus helpotti oloa.
Synnytykseen 34v iässä. Samalla olisi kuollut 2 lasta.
Todennäköisesti synnytykseen, kun oli napanuora kaulan ympärillä ja synnyin hätäsektiolla.
Siitä jos olisin ihmeen kaupalla selvinnyt, niin varmaan eläisin yhä, kun puuta koputtaen, olen ollut hyvin terve enkä tarvinnut edes antibiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti synnytykseen, kun oli napanuora kaulan ympärillä ja synnyin hätäsektiolla.
Siitä jos olisin ihmeen kaupalla selvinnyt, niin varmaan eläisin yhä, kun puuta koputtaen, olen ollut hyvin terve enkä tarvinnut edes antibiootteja.
Lisään vielä että olen 30
Synnytykseen 38-vuotiaana. Lapsi olisi kuollut myös. Oli huonossa asennossa ja syntyi sektiolla.
Vammoihin