Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika valittaa, kun joutui ulkotöihin. No miksei käynyt koulua kunnolla!

Vierailija
01.02.2021 |

On se kumma, että syyllistetään vanhempia ja opettajia nyt 21-vuotiaana, kun joutuu lähtemään pakkaseen töihin. Olisiko kannattanut tehdä ne läksyt ja lukea kokeisiin eikä juosta kavereiden kanssa ulkona kaikki illat. Nyt sitten kiukutellaan, kun palkka ei riitä edes tupakkaan ja kaljaan ja kummoistakaan tulevaisuutta ei ole näköpiirissä.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla nepsy haastetta?

Vierailija
62/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tekee työnsä kunnolla niin voi yletä.

Nythän tämä ulkotyötä on hyvää oppia tulevasta.

Kyllä paskaduunissa on esimiehiä yms.

Jos poikasi alkaisi sijoittamaan ja säästämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs saakelia.

Eihän se myöhäistä ole muuttaa tuota. Yliopistoon hakupaperit sisään asap.

Vierailija
64/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21-vuotias on jo sen ikäinen, että päättää itse elämästään ja mitä sillä tekee. Jos ulkotyöt ei huvita, sitten pitää itse tehdä päätös ja kerätä motivaatio hankkitua muualle - ei sitä päätöstä tai motivaatiota voi mamma pojan puolesta tehdä, korkeintaan tukea valitsemallaan polulla.

Voi kertoa muksulle, että jos haluaa elämältään jotain muuta, hänen pitää itse se muutos käynnistää. Vaikka koulumenestys olisi "opettajien vika", eivät he tule tässä vaiheessa anteeksi pyytämään tai mitään pojan edestä tekemään, vaikka kuinka kitisisi: Mikään ei pojan elämässä enää valittamalla muutu, jollei itse ole ottamassa lapiota käteen.

Joo, onhan näitä, yksikin tuttu poika on lopettanut kaikki amikset kesken kun "kaikki opettajat on kusipäitä" tai lintsaa koulusta, kun on "teoriapaskaa".

Vierailija
65/65 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisiko sinulle AP se vastaus, jonka hän kertoisi että miksei?

Ai että miksei käynyt koulua kunnolla? Kuule tästä aiheesta keskusteltiin lähes viikottain pojan ikävuodet 9-16. Amisvaiheessa emme enää jaksaneet ja olihan se peli jo silloin aika lailla menetetty.

”Emmä jaksa”, ”ei kiinnosta”, ”lukeminen on ihan homoo” jne jne Koita siinä rohkaista ja kannustaa, kun ainoa responssi on keskisormi päin näköä.

Meillä on kolme muuta lasta, jotka myös tarvitsivat/tarvitsevat huomiota ja aikaa. Tämä murheenkryyni on toiseksi nuorin, kaksi vanhinta ovat yliopistossa ja nuorin käy lukiota. Miehellä on opistotutkinto ja minulla kaksi yliopistotutkintoa. Ollaan ihan koulutettu ja fiksu perhe, ja lapsille on annettu kaikki mahdollisuudet menestyä ja tehdän elämästään ihan mitä haluavat.

Tämä ongelmapoika ei halunnut tehdä yhtään mitään itsensä hyväksi. Ei nähdä yhtään vaivaa eikä tsempata. Aika tyhmä jos vielä 15-vuotiaana luulee, että elämä on loputtomasti sitä, että ajellaan mopolla kavereiden kanssa, juodaan kaljaa ja harrastetaan kalliita asioita vanhempien rahoilla.

Ja nyt sitten syyllistetään vanhempia ja sisaruksia, kun pitää lähteä aamulla pakkaseen raksalle töihin, missä voi saada koronan ja selkä menee p*sk*ksi. Ap

Sinä kysyit miksei opiskellut. Oletko selvittänyt tosiaan, miksei hän opiskellut vai keskitytkö vain haukkumaan poikaa? Jos hän kertoisi sinulle miksei, mitä silloin oli meneimlään, ettei pystynyt, niin kelpuuttaisitko vastauksen?