Lapsen kaverin äiti "vihaa"?
Tyttö on käynyt naapurin perheen kanssa paljon lomilla jne kun he ovat aina pyytäneet meiltä mukaan.
Nyt tyttö kertoi, että perheen tytöt ovat molemmat sanoneet, että heidän äitinsä "vihaa" tytärtäni.
Tytär hieman ihmeissään, kun mitään viitteitä tämmöisestä ei ole enkä minäkään ole huomannut mitään.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (25)
Lapset ja nuoret käsittävät vihaamisen eri tavalla kuin aikuiset. Olen huomannut tämän työssäni opettajana. Lukuisia kertoja olen kuullut oppilaiden suusta seuraavat lauseet:
”Kaikki opettajat vihaa meidän luokkaa.”
”Opettaja X vihaa mua.”
On päivänselvää, ettei kyse ole vihaamisesta. Voi olla, että opettaja on joutunut puuttumaan lapsen käytökseen muutaman kerran, ja tämä kääntyy lapsen suussa vihaamiseksi.
Vastasi että lapseni oli vähän hankalampi pienenä, mutta haluaa hänet kyllä mukaan..
Lapsesi on käyttöesine, joka otetaan matkalle mukaan omien lasten viihdykkeeksi. On luultavasti kuitenkin lasten kavereista helpoin mukana kuljetettava.
Kuinka paljon lapsesi itsetunto kestää?
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on käyttöesine, joka otetaan matkalle mukaan omien lasten viihdykkeeksi. On luultavasti kuitenkin lasten kavereista helpoin mukana kuljetettava.
Kuinka paljon lapsesi itsetunto kestää?
Oisko näin?
Pelkkää provoa koko ap