Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Untuvatakin untuvat menivät könteiksi, kun pesin sen, ja nyt takki on "untuvaton". Mitä teen?

Vierailija
31.01.2021 |

Palstan Martat, auttakaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se kuivausrumpuun muutaman tennispallon kanssa. Kohtuullisen matalalla lämmöllä.

Vierailija
2/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää pöyhiä välillä kun se kuivuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos,ei ole kuivausrumpua, niin sitten vaan pöyhimään. ”Osasto” kerrallaan nypitään ja pöyhitään ja levitetään kankaan läpi niitä höyheniä. Onnistuu, mutta aikaa siinä menee. Kaikein paras tulee, jos jo kuivumisen aikana alkaa pöyhiä vaikka parin tunnin välein.

Vierailija
4/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvatakki tarvitsee kuivausrumpu kuivauksen, muuten käy just noin.

Vierailija
5/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuivausrumpu + tennispallot oikeasti toimii. Jos ei itsellä tai kellään tutulla ole kuivausrumpua, niin sitten pöyhiminen jotenkin muuten kuivatessa. Tai sitten viet pesulaan.

Vierailija
6/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on jo kuiva, on vähän vaikeammin pelastettavissa. Mutta ei siihen ole muuta keinoa kuin jokainen köntti pöyhiä käsin, jos kuivausrumpua ei ole käytettävissä.

Vierailija
7/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvat siis ovat kuivuneet köntiksi. Ne pitää pöyhiä kuohkeaksi. Kannattaa lukea pesuohjeet ennen pesemistä. Helpottaa jos untuvat eivät pääse täysin kuiviksi ennen pöyhintää. Untuvat ei saa pestä liian kovilla pesuaineilla, koska silloin niistä lähtee luonnollinen rasva ja ne haurastuu, katkeilee pieniksi muruiksi. Niitä pitää pöyhiä kuivumisen aikana, että ne kuivuu pöuhkeiksi. Ei kuitenkaan tennispalloilla, koska se vain hakkaa höyhenet rikki.

Vierailija
8/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on jo kuiva, on vähän vaikeammin pelastettavissa. Mutta ei siihen ole muuta keinoa kuin jokainen köntti pöyhiä käsin, jos kuivausrumpua ei ole käytettävissä.

Voihan sen kastella uudestaan.

Vierailija
9/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan talvitakkia pessyt, ihan turhaa hommaa.

Vierailija
10/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. auton ovista tulee näkyvää likaa takkiin.

Vierailija
11/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuivaan ensin kuivausrummuissa ja lopuksi nypin untuvaklöntit käsin kuohkeaksi vaikka leffaa katsoessa.

Vierailija
12/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se kuivausrumpuun muutaman tennispallon kanssa. Kohtuullisen matalalla lämmöllä.

Kannattaa aina kuivata kuivausrummuissa untuva- vaatteet, jotta saat pysymään pöyhkeinä.

Vierailija
13/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineella on myös merkitys.

Vierailija
14/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on väärää pesuainetta tai pesuainejäämiä, ei kuivu pöyheäksi edes pöyhimällä.

Vierailija
15/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on (yksi) syy, miksi en osta enää untuvatakkia. Vaikka niitä osastoja kunka pöyhisi, niin eka pesun jälkeen olkasauman kohdalla on vain tyhjää. Olen yrittänyt myös pesulaan viemistä, sielläkin tyhjeni merkittävästi, vaikka heillä luulisi kuivurit olevan. Minulla ei ole kuivausrumpua.

Vierailija
16/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän untuvatakkejani (Joutsen) sen 10+ vuotta, myös urheillessa talvella. Olisipa haju jos en pesisi paria kertaa talvessa.

Vierailija
17/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Untuvatakki tarvitsee kuivausrumpu kuivauksen, muuten käy just noin.

Ei tarvitse, omistan kuusi untsikkaa, kaikki pesen normikoneessa tennispallon kanssa, linkoan ja ripustan henkarissa kuivumaan. Ravistan lujasti muutaman kerran kuin kuivuvat, hihat ravistan erikseen. Hyvin on toiminut, takit pysyneet lämpiminä ja muutoinkin kunnossa.

Vierailija
18/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on (yksi) syy, miksi en osta enää untuvatakkia. Vaikka niitä osastoja kunka pöyhisi, niin eka pesun jälkeen olkasauman kohdalla on vain tyhjää. Olen yrittänyt myös pesulaan viemistä, sielläkin tyhjeni merkittävästi, vaikka heillä luulisi kuivurit olevan. Minulla ei ole kuivausrumpua.

Piti oikein käydä katsomassa omat takit , yhdessäkään ei ole käynyt noin, takkeja on monen merkkisiä kaikki kuitenkin laatutavaraa.

Vierailija
19/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun mulla ei ollut kuivausrumpua pöyhin untuvatakin pesun jälkeen saunassa. Hyvä siitä niinkin tuli, iso homma vaan. Jos ei oo saunakaan niin sitten vaan pöyhi. Eli nypit niitä klönttejä irralleen jokaisen erikseen.

Vierailija
20/25 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja linkoa se ensin ylimääräisen kerran pyykkikoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä