Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kaupunkiin kiusatun ja syrjityn kannattaa muuttaa

Vierailija
31.01.2021 |

Olen tuppukylästä lähtöisin ja olen miettinyt että haluaisin eroon tästä maaseudusta. Täällä olen kokenut kiusaamista ja yksinäisyyttä koko elämäni. Jokainen paikka saa voimaan pahoin kun muistan ne koulu kiusaamisajat hyvin.

Siksi haluaisin vaihtaa maisemaa että henkinen olo parantuisi . Sukulaiset irvailee ja myös jättää ulkopuolelle asioista vaikka lupaavat ottaa mukaan juttuihin. Koskaan ei mitään kuulu eikä kukaan kysy miten mulla menee. Olen sivuutettu ulos täysin. Nyt se riittää mulle en jaksa enää olla alistetussa asemassa yksin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan jyväskylään siellä on entisiä luokkalaisiani ja varmaan sama alkais uudestaan.

Vierailija
2/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne samat ongelmat tulee mukana, jollet itse korjaa klikkejä ajattelutavassasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

New York on kulttuurien sulatusuuni

Vierailija
4/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku isohko kaupunki.

Vierailija
5/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isossakin kaupungissa sitä, koska niihin muuttanut eri kunnista väkeä. Ehkä joku pikkukaupunki 25 000 asukasta josta voit paeta äkkiä luontoon, jossa on bussiliikennettä ja juna. Järvi tai merta. Tai sukulainen /kaveri tukena. Ulkomaat jossa tunnet asiat.

Vierailija
6/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kansanopistoja enää, niissä opiskeltiin ja asuttiin vuosi, sai kavereita ja oppi itsenäistä elämää.

Vierailija
7/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleppo olis hyvä paikka.

Vierailija
8/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki! Maalla asuu sivistymättömiä kpäisiä juntteja eli kiusaajia.

Vierailija
9/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu tai Kuopio.

Kuopiossa Lumolta voit vuokrata asunnon netistä ilman vuokravakuutta jos luottotietosi ovat kunnossa, Kelan vuokraraja Kuopiossa yksi asuvalle on 540eur/KK +vesi jotain 20eur/kk. Jos haluat äkkiä pois niin tämä on siitä hyvä vaihtoehto, että ei tarvitse selitellä yksityisille mitään varsinkaan jos olet työtön, jos saat 1.kuun vuokran säästettyä niin kämppä on sinun kun maksat vain sen vuokran. Tai sitten voit ottaa sinne suoraan yhteyttä jos sinulle löytyisi varallisuus- rajoitettu asunto (aran omaisuusraja Kuopiossa 38 000 eur).

Jos on itse vähän hiljaisempi, on helpompi olla siellä missä ihmiset ovat avoimia ja puheliaita, he hoitavat puhumisen sinunkin puolestasi ja höpöttelijöiden seurassa voit itsekin rohkaistua.

Plussana näissä molemmissa hyvät maisemat, ei ole mitään aakeeta laakeeta peltoa silmänkantamattomiin.

Sinuna en muuttaisi pienelle paikkakunnalle, ettet joutuisi enää silmätikuksi, samoin miettisin kaksi kertaa, kannattaako kertoa sukulaisilleen mitään, moni muukin on lopettanut yhteydenpidon myrkylliseen sukuunsa, se on pitkän päälle parempi ratkaisu pelkästään oman henkisen hyvinvoinnin kannalta. Muuttokuskin pakettiautoineen edullisesti vaikka Tori.fi:n kautta ja vielä halvemmalla jos sovitte kuitittomat kaupat.

Jos olet keskisuomalainen niin Joensuussa saisit enemmän etäisyyttä entiseen kun fyysistä etäisyyttäkin on enemmän eikä varmaan ole tuttujasi siellä. Jos sinulle tulee mieleen jotain, kysy, varmasti saat asiallisiakin vastauksia. Jos Joensuu/Kuopio kiinnostaa, voin neuvoa sinua niiden osalta.

Vierailija
10/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kuopioon sirllmulkkuä kiudataan takuulla lisää. Piirit ovat pienet

Vierailija
11/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo tai New York, ehdottomasti.

Vierailija
12/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaihe sinulla on elämässä menossa? Jos etsit työ-/opiskelupaikkaa niin kannattaa tutustua vaihtoehtoihin ja kuunnella vaistoa. Ei ole totta, että kiusaaminen jatkuisi tai se olisi sinun vikasi niin kuin tuossa yllä väitetään, mutta ole uudessa paikassa oma itsesi. Et vain kuulu sinne missä nyt olet. Kaikki muuttuu paremmaksi, kun löydät paikkasi. Sitten ne ihmiset muuttuvat vain surulliseksi kuvaksi ja alat sääliä heitä ja lopulta unohdat heidät, kun sydämesi täyttävät uudet asiat. 

Vierailija
13/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa kaupungissa "saa" massan keskellä olla ihan omissa oloissaan, niin tahtoessaan.

Muutenkin, ehkä.

Niitä näitä, small talkkia voi toki aina harrastaa tuntemattomampien kanssa.

Naapureiden älämölölle ei tosin aina voi mitään.

Vierailija
14/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa sinua ,että ovat kateellisia sinulle ja heidän oma elämänsä on hyvin onnetonta. Miksi kukaan muuten jaksaisi kiusata? Mieti mitä sinulla on sellaisia ominaisuuksia jotka heiltä puuttuvat kokonaan. Kaikkea ei saa rahalla ja se on heille se vihan tunteita herättävä pulma. Tsemppiä! Jaksat hienosti ja olet heidän yläpuolellaan.

Vierailija
15/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Helsinkiin. Niin minä tein. Täällä ei ole kukaan kyseenalaistanut minua.

Vierailija
16/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule Lahteen Suomen Chikagoon

Tule Lahteen täällä jännää on

Vierailija
17/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä lähtisin suosittelemaan helsinkiä tai vantaata. Ei tartte mihinkään keskustaan muuttaa jos ei tykkää sellasesta. Esim täällä itähelsingissä on ihan tosipaljon luontoa ja kivaa porukkaa jotka on tottunu ihan kaikenlaisiin ihmisiin.

Voi olla ihan oma ittensä, seuraa saa jos haluaa mutta yksinkin saa olla.

Vierailija
18/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseutua suosittelen minäkin. Tää saa kaikessa rauhassa olla tarvis, outo tai jotain siltä väliltä, kukaan ei katso kieroon. Jos maailmalle mielit, niin esim. Lontoo tai Toronto (tai mikä tahansa Kanadan suurkaupunki) on hyvä.

Vierailija
19/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo tai New York, ehdottomasti.

Saa olla aika paljon massia, että pystyy asumaan mukavasti. Sama koskee vähän loivennettuna myös Helsinkiä. Ja korona-aikaan suurkaupungissa elämä on hyvin rajoitettua, joten voi alkaa ahdistamaan maaseudun vapauteen tottunutta.

20/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonkin ison kaupungin keskusta-alue, koska siellä ihmisten päivittäinen vaihtuvuus on suuri. Joukossa olevien kiusaajahenkisten ihmisten on pakko alistua sille, etteivät he pysty hallinnoimaan sosiaalista tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme