Jotain vikaa tässä yhteiskunnassa täytyy olla. Ruokalähetti tienaa enemmän kuin insinööri mieheni.
Kommentit (66)
Jännä että yleensä jengi aina sanoo sitä että kyllä kova työ aina kannattaa ja kovan työn tekijä on palkkansa ansainnut, mutta sitten kun saajana onkin "alaluokkainen" p*skaduunari niin se koetaan henkilökohtaisena loukkauksena jos hän kehtaa tienata hyvin
Ihan vaan, kyseinen kaveri oli Virolainen. Tekevät ympäripyöreitä päiviä jos onnistuu.
ihan turha vertailla suomalaisiin, eri mentaliteetti.
Kyseinen ukko tekee töitä Helsingissä missä on valtavat määrät ravintoloita ja asiakkaita pienellä alueella ja lisäksi hän kertoi valikoivansa keikat joita tekee.
Hänelle maksetaan 4 euroa tilauksen toimittamisesta joten jokainen voi laskea montako tilausta pitää toimittaa tunnissa päästäkseen kunnon ansioille. Toimituspalkkiosta vähennetään vielä kaikki yrittäjälle tulevat verot ja maksut
Mitäköhän Timur tykkää kun kohta hänestä tulee woltin työntekijä ja hänelle aletaan maksaa 10 euroa tunnilta.
Minua yrittäjänä ärsyttää aivan HELVETISTI, että suoraan rinnastetaan yrittäjän tulo palkansaajan tuloon.
Yrittäjä maksaa itse kaikki sivukulut, eläkkeet, säästää lomarahat.
Palkansaajan tulo ja yrittäjän tulo eivät ole millään lailla suoraan verrannollisia.
Kyllä olosuhteet myös merkkaavat. Ei tarvitse polkea/ajella tuola synkkyydessä. Ei ole yrittäjän riskiä. Vakaa työpaikka isossa firmassa. 3 päivää saa olla pois omalla ilmoituksella. Kaikenlaisia pieniä työsuhde-etuja. Vapaus valita työaika, vaikka on toki niin wolt-kuskillaki. Kyllä omat inssihommat hakkaa 100-0 jonku wolt-kuskin hommat vaikka palkkaus onkin huonompi.
M35
No yrittäjillä on aina mahdoillisuus tienata hyvin. Mitä ihmeellistä tuossa on?
Inssi nyt ei ole mitään ihmeellistä. Siistiä sisätyötä. Eikä ne opinnotkaan paljon ole vaatineet.
Vierailija kirjoitti:
Minua yrittäjänä ärsyttää aivan HELVETISTI, että suoraan rinnastetaan yrittäjän tulo palkansaajan tuloon.
Palkansaajan tulo ja yrittäjän tulo eivät ole millään lailla suoraan verrannollisia.
Myös palkasta pidätetään sivukuluja ja tottakai lomarahat on osa palkkaa.
Hyvä että ahkeralla työllä tienaa.
Täytyy olla aika kädetön tai laiska inssi.
Eniten ihmettelen, että tavan tallaajilla on yhtäkkiä varaa lähettipoikiin. Selitys lienee, että maksut tulee ravintoloiden katteesta ja mahdollisesti syödään sijoittajien yritykseen lyömiä rahoja?
Jos kuski pystyy tekemään 3,5 keikkaa tunnissa keskusta-alueella, niin pitäisi laskuttaa reilu 10 e/keikka asiakkaalta, jos se olisi ainoa tulo. Jos siis hoidetaan kaikki velvoitteet.
Mieskin voi tienata parikolme tonnia lisää kun tekee illalla ja viikonloppuna keikkaa ruokalähettinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös palkasta pidätetään sivukuluja ja tottakai lomarahat on osa palkkaa.
Ystävä hyvä, siitä palkasta, jonka ilmoitat bruttopalkkanasi, on jo vähennetty ne sivukulut.
Sen sijaan tuossa ilmoitetaan 9 000, josta ei ole vähennetty vielä yhtään mitään. Ei YEL-maksuja, ei sivukuluja.
Yrittäjähän ei saa lomarahoja EIKÄ loma-ajan palkkaa, ellei itse säästä niitä. Eli jos haluaa lomailla kuukauden vuodesta pitää tienata 11 kuukaudessa 12 kuukauden rahat. Jos haluaa lisäksi pääsiäisen, joulunpyhät ym. arkipyhät, pitää tienata 10,5 kuukaudessa 12 kuukauden rahat.
PELKÄSTÄÄN lomahomman huomioimalla tämä teoreettinen 9 000 euroa kutistuu 8 250 - 7 875 euroksi kuukaudessa Siitä sitten lähdetään vähentelemään eläkemaksut ja verot.
Timur kertoo, että hänen ennätyksensä on 8 keikkaa tunnissa ja koska yhdestä keikasta saa 4 euroa palkkaa niin hän on tienannut parhaillaan 32 euroa tunnilta.
Vierailija kirjoitti:
Timur kertoo, että hänen ennätyksensä on 8 keikkaa tunnissa ja koska yhdestä keikasta saa 4 euroa palkkaa niin hän on tienannut parhaillaan 32 euroa tunnilta.
Sitten hän olisi tehnyt 281 tuntia töitä kuukaudessa.
JOS tahti olisi koko ajan näin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
32 euroa tunnilta YRITTÄJÄNÄ ei ole kovin hyvä palkka.
Yrittäjän ansion voi aika lailla puolittaa, jotta se on verrannollinen palkansaajan ansioon, eli vastaa 16 euroa tunnissa. PARHAIMMILLAAN.
Suurin osa noista tienaa nälkäpalkkaa.