Mikä avuksi nenäverenvuotoihin?
Minulla vuotaa nenästä verta päivittäin. Ihan hirveä vaiva. En edes niistele mitenkään kovaa tai koskettele nokkaani. Yht’äkkiä vain alkaa tippua ja sitä tulee siis tahtiin pisara/sekunti.
Hirvittää julkisilla paikoilla, kun koko ajan pitää pelätä koska on nassu veressä. Toisaalta naamamaskin takana on helppo kulkea tuppo nokassa.
Mutta mikä tähänkin vaivaan avuksi???
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Verenpainelääkkeet auttaa
Minulla on keskiverto - alhainen verenpaine.
Ap
Onko sinulla jotain lääkkeitä käytössä ap? Esim. Marevan voi aiheuttaa verenvuotoa nenästä ja mustelmia (sisäisiä verenvuotoja) väärin annosteltuna
Vierailija kirjoitti:
Laita uretaania sieraimiin.
:-D
On käynyt mielessä kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jotain lääkkeitä käytössä ap? Esim. Marevan voi aiheuttaa verenvuotoa nenästä ja mustelmia (sisäisiä verenvuotoja) väärin annosteltuna
Ei mitään muita lääkkeitä kuin kortisoni-silmätipat.
Ap
Ala laittamaan pumpulipuikolla a-vitamiini rasvaa nenään. En muista merkkiä, mut apteekista löytyy nenävoide/rasva nimellä.
Varaa aika suoraan alan erikoislääkärille. Vaivasi on sen verran paha, että kannattaa maksaa yksityiselle.
Itsellä myös talviaikaan ollut nenäverenvuotoa. Kun aloin kerran viikossa laittaa sieraimiin A-vitamiinivoidetta, ongelma voitettu. Pakkasaikaan laitan parikin kertaa viikossa. Suihkeista en oikein pidä, kun niistä tulee nieluun ikävän maku.
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika suoraan alan erikoislääkärille. Vaivasi on sen verran paha, että kannattaa maksaa yksityiselle.
Minun ystäväni meni terveyskeskukseen Vantaalla nenäverenvuodon takia. Sai lähetteen HUSin korva nenä kurkku poliklinikalle. Siellä tehtiin pieni leikkausoperaatio, liekö ollut se polttaminen, nyt 5 v ollut oireeton. Ihan hoituu julkisella puolella ainakin täällä HUS alueella.
Verenpainelääkkeet auttaa