Saarikko on tosi fiksu, ihailen ajatuksia ja selkeää esiintymistä
Katsoin A- talkin. Ja mietiskelin.
Edellisen hallituksen vaaleissa kepu oli maan suurin puolue ennätyssuurella kannatuksella. Ei ne äänestäjät maanviljelijöitä olleet , niitähän enää vain pari prosenttia väestöstä. Kepun äänestäjät ovat nykyisin tämmöisiä keskituloisia kaupunkilaisia kuten meidän perhe.
Kepu ajaa minun etua, jos nuoretkin ihmiset jaksavat asua maalla ja tuottaa ruokaa kehäkolmosen takana jotta lähikaupassa riittää puhdasta ja terveellistä kotimaista ruokaa En halua että kaikki tunkevat työn perässä Helsinkiin jonka puistotkin rakennetaan täyteen tornitaloja joissa liian pieniä asuntoja.
Ja tarvitsen myös vessapaperia päivittäin. Joten hienoa jos joku hakkaa metsäänsä ja kuskaa sitä rekalla paperitehtaaseen ja joku tekee tehtaassa minulle vessapaperia.
Ja hienoa että on Terrafamen kaltaisia kaivoksia josta kaivetaan minun kännykän ja sähköpyörän akkuihin niitä tuikitärkeitä mineraaleja. Ja ihmiset saa töitä ja valtio verotuloja.
Hyvä kepu!
Kommentit (24)
Äänestän Keskustaa, koska vastustavat kotihoidontuen poistoa. Ekaa kertaa menee ääni heille.
Itse kaipaan maalle ja äänestäisin muuten keskustaa, mutta ei heillä ole enää selkeää linjaa. Saarikko edustaa minulle Sipilän linjaa, eli oikeistolaisempaa lähtökohtaa tähän. En pidä hänestä ja koska hänet johtoon valittiin, keskusta on minulle taas pois vaihtoehdoista.
Saarikon äitelyys ja maireus tympäisee. Harvinaisen epäaito ihminen, sisältä piinkova.
Onhan Saarikko monin verroin parempi kuin Kulmuni.
Keskustan kuihtuminen johtuu nyt ihan muista syistä kuin puheenjohtajasta. Suurin syy on se että menivät hallitukseen. Jos olisivat jääneet pois keskusta olisi jo lihonut monta prosenttia kannatustaan.
Veikkaanpa että keskusta alkaa nousta vasta muutaman vuoden päästä. Yksi nousuun vaikuttava asia olisi se, että Rehn nousee presidentiksi.
Persut ovatkin kuuleman ottaneet keskustan päävastustajakseen kuntavaaleissa, sanottiin Ilta.Sanomissa.
Siksi tekevät lokaamiskampanjaa raivokkaasti myös Vauva-palstalla.
Olen helsinkiläinen opettaja.
Ajattelin äänestää nyt kepua vaihteeksi, sillä vihaan sitä poltiikkaa miten vihreät, demarit ja kokoomus kaupungin asioita hoitavat. Rakentavat kaupungin jokaisen puiston täyteen tornitaloja joissa ahtaita asuntoja.
Toivon että kepulaiset osais hoitaa asioita niin ettei kaikkien tarvitse muuttaa työn perässä Helsingin keskustaan, ja pienempiä taloja suositaan nykyistä enemmän.
Inhoan myös sitä miten päiväkotilapsia keskitetään isoihin yksiköihin kauas sieltä missä lapset asuvat.
Ap:n kirjoitus on kuin Kepun puoluetoimistosta lähtöisin, ei mene läpi. Pelinne on menetetty Perussuomalaisille kuten olette itsekin asian todenneet, Iltalehden tämänaamuinen juttu epätoivostanne ja sisäpiirinne sähköposteista on tuoreessa muistissa.
Ihmettelen muuten kuinka persut vaativat tukiaisten lopettamista, toisten siivellä ei saisi elää.
Kuitenkin suurin osa persujen kaunaisista kannattajista taitaa itse elää niillä tukiaisilla. Eivät ymmärrä kuink a iskevät omaan nilkkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Keskustaa, koska vastustavat kotihoidontuen poistoa. Ekaa kertaa menee ääni heille.
Juuri niin. Kotihoidontuella voidaan työllistää myös ihmisiä kuten kodinhoitajia, avustajia, siivoojia ja remonttimiehiä, joilla oma pieni firma.
Joskus on liian tomera, topakka ja opettajamainen. Joskus ok, joskus ei. Viimeksi ärsytti A-talkissa.
Hurjaa, että kepussa pääsee valtaan tupailloista ja puista höpäjöimällä. Ilmeisesti perhevapaiden jakaminen on Saarikon oma teema. Ennen Kulmuni ja Saarikko pistivät parastaan puheissaan runoilemalla, Sipilä nikkaroi ja taitoi showelkeet.
Käyttävätkö kepulaiset muuten kansallisasuja muulloinkin kuin puoluekokouksissa? Tai siis onko sellaisia tilaisuuksia monta kertaa vuodessa tai vuosittain?
En kauheesti jaksa noita poliittisia keskusteluja katsoa, mutt Saarikko oli yllättävän hauska eilen Kuutamolla-ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Hurjaa, että kepussa pääsee valtaan tupailloista ja puista höpäjöimällä. Ilmeisesti perhevapaiden jakaminen on Saarikon oma teema. Ennen Kulmuni ja Saarikko pistivät parastaan puheissaan runoilemalla, Sipilä nikkaroi ja taitoi showelkeet.
Käyttävätkö kepulaiset muuten kansallisasuja muulloinkin kuin puoluekokouksissa? Tai siis onko sellaisia tilaisuuksia monta kertaa vuodessa tai vuosittain?
Äitini oli kepulainen ja hänellä oli kyllä kansallispuku. Minäkin olen sitä kerran pitänyt ylläni.
Se on hieno asu. Kepulaiset ovat perinteisesti aika isänmaallisia. "Arvon mekin ansaitsemme, Suomenmaassa suuressa...." lauletaan usein.
Harmi ettei Suomessa niitä kansallispukuja pidetä juhlissa, Norjassa lähes jokaisella on kansallispuku, siellä ollaan isänmaallisempia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli kepulainen ja hänellä oli kyllä kansallispuku. Minäkin olen sitä kerran pitänyt ylläni.
Se on hieno asu. Kepulaiset ovat perinteisesti aika isänmaallisia. "Arvon mekin ansaitsemme, Suomenmaassa suuressa...." lauletaan usein.
Harmi ettei Suomessa niitä kansallispukuja pidetä juhlissa, Norjassa lähes jokaisella on kansallispuku, siellä ollaan isänmaallisempia kuin Suomessa.
Itsekin kaipaisin tuota kansallispukujen runsaampaa käyttöä ja just esim Norjassa on jotenkin ihanan iloinen ja kaunis tapa viettää itsenäisyyspäivää. Ainakin siis oletan, ettei siellä mellakoida ja osoiteta mieltä hakkaamalla ratsupoliisien hevosia ja ikkunoita rikkomalla kuten täällä.
ei-kepulainen
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen muuten kuinka persut vaativat tukiaisten lopettamista, toisten siivellä ei saisi elää.
Kuitenkin suurin osa persujen kaunaisista kannattajista taitaa itse elää niillä tukiaisilla. Eivät ymmärrä kuink a iskevät omaan nilkkaansa.
Pistäpä suora lainaus ja linkki tänne, tiedät itsekin valehtelevasi tai sinulta puuttuu sisälukutaito. Vassareille voi olla yllätys se, että esim. Maaseudun olosuhteet on luotava sellaisiksi, ettei siellä tarvitse elää tukiaisten varassa vaan että koko maa olisi asuttu ja elinvoimainen. Olemme lukeneet saman jutun, mutta sinä vääntelet totuutta.
PS. Raha ei tule taikaseinästä
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitolla ja Perussuomalaisilla on eniten työttömiä kannattajia. Mitä puolueita ajattelit yli puolen miljoonan työttömän äänestävän? Määrä on yli miljoona kun lasketaan osa-aikatyöläiset ja tosi pienipalkkaiset mukaan.
Minua taas ärsyttää Saarikon puhetapa todella paljon. Hän kuulostaa siltä kuin olisi tullut pitämään jotain teatraalista puhetta. Kaikki improvisointi ja aitous on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kepussa pääsee valtaan puista höpäjämällä????
Metsähän on Suomen vihreä kulta, ja talouselämän kivijalka, opetettiin koulussa. Joten kyllä sellaisen puolueen joka hoitaa valtion asioita pitää osata puhua puistakin. :)
Niin oli.
Ihmettelen miksi persut häntä niin pelkäävät että haukkuvat iltalehtien palstoilla.