Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljasjalkaiset, minne muuttaisitte, jos olisi pakko lähteä?

Vierailija
31.01.2021 |

Olen asunut Helsingin keskustassa ja sittemmin kaupungin lehtevissä pohjoisosissa koko ikäni eli yli viisikymmentä vuotta. Kun pitkäaikaistyöttömyys on nyt romahduttanut elintasoni ja kaupunki muutenkin muuttaa muotoaan ahdistavaan suuntaan, olen joutunut ajattelemaan lähtöä muualle. Suomesta en halua pois.

Pidän kaupunkiasumisesta ja siitä, että saan pitää autoani omalla autopaikallani ja ajaa vapaasti. En välitä kulttuuririennoista tai pubeista, vaan olen mieluiten omissa oloissani. Kaupunki antaa turvallisen tuntemattomuuden. Liikenteen äänet eivät häiritse, mutta ihmisten päästelemä möly häiritsee valtavasti. Selviäisin varmasti pienemmälläkin paikkakunnalla ja vaikka maalla, jollei tarvitsisi tehdä remontteja tai lumitöitä ainakaan sitten eläkeiän koittaessa.

Te muut, jotka olette asuneet koko ikänne pääkaupunkiseudun kaupunkimaisissa osissa, minne muuttaisitte, jos olisi pakko lähteä halvempaan ja vähemmän betonirakentamisella "tiivistyvään" paikkaan?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vastasin otsikkoosi tuossa samalla.

Olen kokenut koti-ikävän ja tiedän, että minun oikea kotini on Suomen pk-seudulla.

T. 40

Vierailija
42/47 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Kotkassa on halpoja asuntoja, kaupungin kokoinen ja etenkin kesällä kaunis. Puistoja riittää eikä Helsinkiinkään ole pitkä matka.

Pidän merestä ja vesistöistä tosi paljon ja olen katsellutkin juuri etelärannikon pikkukaupunkeja. Hankalinta on selvittää sitä, millainen ilmapiiri kaupungissa on ja miten uusiin asukkaisiin suhtaudutaan. Ja koti-ikävä pelottaa.

Ap

Niin, eli minkälainen on Kotkan seudun ilmapiiri? Voisiko joku asiasta tietävä kertoa?

Vierailija
44/47 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, asutko vuokralla?

Puhut koti-ikävästä siihen tyyliin, että jos vain suinkin voit, niin jää pk-seudulle. Jos et Stadiin, niin vaikka Vantaan perukoille, silloin olet kuitenkin osa samaa pk-seudun kokonaisuutta.

Minulla oli omistusasunto, jonka olin remontoinut omin käsin. Rakastin kotiani ja sen vihreää, tilavaa ympäristöä. Kaikki oli juuri sellaista, josta olin aina haaveillut. En kerro enempää kuin sen, että nyt ei ole asuntoa ollenkaan. Kaikki, vieraita kaupunginosia myöten, muistuttaa siitä, mitä minulla ei enää ole, ja siksi minun on lähdettävä muualle.

Ap

Vierailija
45/47 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle. Jotenkin siinä kaupungissa on jotain samanlaista sielua kuin Helsingissä.

Vierailija
46/47 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, asutko vuokralla?

Puhut koti-ikävästä siihen tyyliin, että jos vain suinkin voit, niin jää pk-seudulle. Jos et Stadiin, niin vaikka Vantaan perukoille, silloin olet kuitenkin osa samaa pk-seudun kokonaisuutta.

Minulla oli omistusasunto, jonka olin remontoinut omin käsin. Rakastin kotiani ja sen vihreää, tilavaa ympäristöä. Kaikki oli juuri sellaista, josta olin aina haaveillut. En kerro enempää kuin sen, että nyt ei ole asuntoa ollenkaan. Kaikki, vieraita kaupunginosia myöten, muistuttaa siitä, mitä minulla ei enää ole, ja siksi minun on lähdettävä muualle.

Ap

Tyhjentävästi ei voi ilmapiirikysymyksiin vastata.

Suomi on Suonea niin Kotkassa kuin Hangossa. Käy katsomassa ja päätä sitten.

Vierailija
47/47 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, asutko vuokralla?

Ap

Tyhjentävästi ei voi ilmapiirikysymyksiin vastata.

Suomi on Suonea niin Kotkassa kuin Hangossa. Käy katsomassa ja päätä sitten.

...Suomea...