Maalla asuvat, lukitsetteko auton ovet kotona ollessanne?
Itse en, ja avaimetkin ovat yleensä aina virtalukossa, kun olen kotona. Lähimpään naapuriin lähes kilometri ja aika syrjässä asumme.
Kommentit (64)
Vanhempani pitävät auton ovia auki ja avainta lipan päällä. Asuvat pienessä yliopistokaupungissa keskustassa. Isoäitini 3km keskustasta aina ovi auki, myös yöt. Lukossa vain kun olen itse siellä yötä.
Auton jätän lukitsematta sekä kotipihaan, että myös esim kaupan pihaan. Isommassa kaupungissa käydessä nykyisen.
Kodin ovi on auki yötä päivää, samoin takaovet, en usko, että meillä olis mitään varastettavaa.
Auton ovet aina lukossa, ollaan vielä niin tuoreita "maalaisia", muutettiin tänne nelisen vuotta sitten, ettei osata jättää lukitsematta. Talon ovi on aina lukossa ettei kissat avaa sitä ja lähde karkuteille. Piharakennusten ovet myös aina lukossa, niissä on kaikenlaista remppatarviketta ja puutarhan hoitoon koneita+myrkkyjä ja lannoitteita joiden ei toivoisi joutuvan satunnaisen kulkijan lainaamaksi.
Uudempien autojen avaimia ei saa jättää autoon tai ne inaktivoituvat eivätkä enää käynnistä autoa.