Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOisat lauantaina***

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnentoivotukset adalmiinalle prinsessasta!

Elolle: on varmasti hyvä ajatus laittaa kaksoset samaan sänkyyn nukkumaan siksi aikaa kun mahtuvat sinne yhdessä.

meidän naapurissa on kolmoset ja hekin nukkuivat samassa pinnasängyssä niin pitkään kun mahtuivat. olivat kyllä suloinen näky kun vierekkäin siellä köllöttelivät.

jaksamista sinulle masusi kanssa

ja muillekin jaksamista...

myry ja poika 3vk(huomenna vietämme pojan kastejuhlaa, nimi viel mietinnässä. vielä ehtii...)

Vierailija
22/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapiipahdus lukemassa teidän kuulumisia

Elo22: meillä tytöt nukkuu vierekkäin samassa pinniksessä, hyvin tuntuu tila riittävän ja eivät liikoja toisiaan häiritse. Meillä siis todella toimiva ratkaisu toistaiseksi. Sitten kun tulee ajankohtaiseksi siirto eri sänkyihin tulee meillekin tilaongelma vastaan, mutta sitä mietitään sitten myöhemmin.

Jäi muuten miulle ainakin melkoinen löysä mahanahka kaksosten jäljiltä, sain synnärillä vinkin yhdeltä kätilöltä että kannattaa ostaa tukiliivi tukemaan tämä löllyvä paketti kasaan. Etenkin kun miula vielä tuon sektion jäliltä vaatii vähän enemmän tukea. Ostin sitten sellaisen Anitan tukiliivin, joka on tarkoitettu raskauden jälkeen käytettäväksi, voin suositella muillekin jos tuntee tarvetta lisätukeen.

Meillä on tupla-arki lähtenyt aika hyvin käyntiin, etenkin kun ymmärrettiin siirtyä lapsentahtiseen imetykseen siten että kun toinen haluaa syödä toinenkin herätetään syömään. Eli imetys on nyt siis samanaikaista koko ajan, onnistuu hyvin kaksosten imetystyynyllä. Säästyy monta tuntia vuorokaudessa muuhunkin kun lapset syö yhtäaikaa. Imetyskin lähti aika hyvin käyntiin, illalla ja yöllä on annettu molemmille 50 ml tuttelia lisäksi, muuten pärjään ihan omilla.

Ja vielä pitää hehkuttaa että muutamana yönä on saatu nukuttua jopa 7 tunnin yöunet kahdessa pätkässä, molemmat tytöt nukkuneet samanaikaiset 4 tuntia, tunnin tankkaus/hoito/vaipanvaihtotauko ja lisää 3 tuntia yhtäaikaista unta. Tuollaisesta en uskaltanut haaveilla edes tämän vuoden puolella tapahtuvaksi saati heti ensimmäisellä kotiviikolla.

Tässäpä siis omanapaisia kuulumisia kaksosarjesta, nyt alkaa pieni ääni huudella.

Babybel ja tytöt 9 vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

must toi pian viesti kertoi jotain kun lukee vaan terveiset sairaalasta ;)

tässä alkaa jo olee ihan kade kaikille...:)

Vierailija
24/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten taida olla ainoa päätellen pinoutujista loppuviikolla. Tsemppiä ja onnitteluja...

Opemamma ja valtava vatsa

Vierailija
25/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin äsken 2½ tunnin päikkärit kun ukko lähti lapsilauman kanssa Lintsille. Nyt ajattelin lähteä hissukseen vaappumaan kävelylle, kauas ei voi lähteä kun kävely aiheuttaa nykyään pistelyä ja juilimista alavatsalla. Mutta jos nyt vähän, vaikka ihan varmuuden vuoksi jos jotain aiheuttais ;) Mies tosin eilen illalla sanoi et nyt pidät jalat ristissä ens torstaihin tai perjantaihin asti et hän sais pidettyä viikonloppuna varpajaiset :) ajatteli nyt pitää kunnon varpajaiset kun kerran on vika lapsikin meillä. Eipä tuo kolmesta aiemmasta ole pahemmin juhlia pitäny.

Mulla on pari päivää ollu rinnat sellaiset kipunoivat, ihan niinkuin imettäessä vähän ennen kuin alkaa maito nousta... Heti tietysti ajattelee et jos se enteilis vaikka jo synnytystä. Vaikka ihan turhaan tässä itteään kiusaa.

Eilen olin kampaajalla, kulmat ja ripset värjättiin myös joten nyt olis muutenkin valmis synnärille menoa varten =D

ONNEA Adalminalle tytön johdosta! Montahan elovauvaa viikonlopun aikana tulee oikein...

Peeveli rv 38+1

Vierailija
26/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.h.p: minnuu välillä vähän kadetuttaa kun toiset pyöräyttelee maailmaan vauveleita ja oma odotus vaan jatkuu..

Miehen täti tänään kysy laskettuu aikaa (on huomenna), sitten se kysy et mitens ajallaan esikoinen synty (meni 2vko yli) ja totes että no eihä siula sitten ole mitään toivoa päästä vielä hommiin...... että näin :).

Vierailija
27/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Adalmina tyttövauvasta! Sullakin tais olla kohtuu helppo synnytys - kuten miltei suurimmalla osalla Eloisista.

KARMIINI: kuules, säkö mainitsit teidän vauvelin ihon uusiutumisesta? Voin kertoa - näin yhden vauvan kokemuksella - että se kuuluu asiaan vauvan ollessa tuollainen viikon parin ikäinen! Me ei tiedetty sitä ja ihmeteltiin myös kovasti, miksi iho menee rikki ja rasvattiin jne. Mutta on siis täysin normaalia ja menee nopeasti ohitse.

BABYBEL: kiva kuulla että arki rullaa hyvin kaksostenkin kanssa. Mites teidän esikoinen suhtautuu asiaan, kun vanhempien huomio jää auttamatta vähemmälle?

Hirveän pitkä pino oli tälle päivälle - aika monet taitavat kuluttaa " viimeisiä viikkojaan" netissä?! Me luuhattiin koko päivä kaupungilla, oltiin mm. lastenkonsertissa (jossa näkyi kauheasti pallomahoja :D), shoppailemassa turvakaukaloa ja itkaria ym sekä ravintolassa syömässä. Vaikkei mulla turvotusta ole muuten ollutkaan, iltapäivällä oli kyllä aikamoiset nakkisormet. Onneksi turvotus laski heti kun tultiin kotiin ja pääsi istumaan.

(.) Viime yönä tuli vain yksi kipeä supistus, mutta se oli jo niin kipeä, että piti melkein sängystä nousta. Aloin sitten laskeskella, että viimeksi avautumisvaihe ennen epiduraalia kesti 9 tuntia (sain epiduraalin viime hetkillä 7 cm auki) ja jos supistuksia tulee n. 10 tunnissa, se tietää about SATAA kipeää supistusta. Voi kääks sentään, mitenhän sen taas kestää?! Mutta, sitten ainakin tietää, että jotain alkaa varmasti tapahtua ja palkintokin odottaa maalissa, tällaiset epämääräiset supparit ja vihlonnat kun ei vielä tarkoita mitään.

Jotain piti varmasti vielä kommentoida, mutta unohtui. Aurinkoista viikonlopun jatkoa ja tsemppiä eritoten teille, jotka lähestytte tai olette jo yliajalla!

Kerttukasperi ja Onni rv37+4

Vierailija
28/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vietetty päivä rannalla. LÄmpöasteita on taas ollut likemmäs 30 ja rannan viileys houkutteli. Vesi vaan oli niin himputin kylmää, että yhtään liioittelematta jalkoja alkoi jäätämään muutaman minuutin seisoskelun jälkeen. Ranta on pohjoimaiden suurin sisävesiranta ja muistuttaa ihan etelän hiekkarantoja. En kyllä pysty käsittämään miten vesi oli viime viikonlopusta kylmentynyt niin paljon, kun kuitenkin on lämpötilat olleet koko ajan 20 asteen tuntumassa. Järvi on tosi suuri, joten ei uskoisi lämpötilojen niin nopeasti heittelevän. Täytyy kai olla virtauksia tai jotain. Huonoa reissussa oli, että tyttö astui ampiaisen päälle. Onneksi selvittiin itkulla, eikä mitään pahempia allergiaoireita ilmennyt.

ONNEA adalminalle (?) ja pia74:lle, joka ilmeisesti viestin perusteella on nyyttiään hakemassa.

Viime yönä tuli herättyä aika monta kertaa, kun tyttö näki painajaisia ja huusi äitiä. Nukuinkin sitten äsken vähän päiväunia.

Huomiseksikin pitäisi keksiä jotain ohjelmaa, että aika kuluisi joutuisaan. Ensi viikolla esikoinen palaa päiväkotiin ja se tietää totuttelujaksoa 8 viikon lomailun jälkeen. Onneksi minulla on aikaa olla alussa vähän mukana. Ellei vauva nyt sitten päätä syntyä ennen maanantaita... Tuskinpa.

Velho78 rv38+3

Vierailija
29/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotus on muuttunut o-do-tuk-sek-si... Ei sillä, että la olisi vielä pitkään aikaan (29.8.) mutta olo on sellainen että olisi mukava nähdä varpaansa ja laittaa kengät jalkaan ilmaan kumoon kellahtamista. Maha ei kyllä ole yhtä iso kuin ed. raskaudessa, mittasin ympärysmitaksi eilen 102cm. Tiukkaa tekee silti ja iho on pinkeä. Lisäksi mulle on tullut rintoihin ja kylkiin kurja ihottuma, jota olen yrittänyt hoitaa. Paranee pikkuhiljaa.

Olimme nyt kuluneella viikolla viimeisellä kesälomalla tälle kesälle: menimme mummin ja papan kanssa heidän vuokraamalleen mökille pienen järven rannalle. Voi kun oli ihanaa! Siellä oli paljon viileämpää kuin täällä kotona, lämpötila meni ihan +2C asteeseen yöllä. Sekin oli kiva, kun mies ja sen vanhemmat katsoivat esikoisen perään enimmäkseen, ja antoivat minun olla raskaana ihan rauhassa. Pesin kyllä vähän mattoja laiturilla ja hakkasin muutaman halon, sekä siivosin mökkiä (mikä ihanteellinen paikka toteuttaa siivousvimmaani!), mutta tein kaikkea sillä mielellä, että lopetan heti jos vähänkin alkaa tuntua pahalta.

Eilen ostettiin esikoisen kanssa vauvalle vaippoja. Hän kantoi ison paketin äidin apuna autosta sisälle. Oli jotenkin liikuttavaa. Nyt raahataan pikkusisarukselle vaippoja, kun eihän hän itse tarvitse niitä enää, kun on iso tyttö...

Sekin asia on nyt sitten järjestyksessä, että anoppi tulee meille kun tulee lähtö sairaalaan. Hänellä on n. tunnin ajomatka meille, joten ensihätään voin pyytää kaverini joka on kotiäitinä. Mummi voi hakea neidin sitten sieltä. En tiedä miksi mua surettaa ajatus siitä, että jätän esikoisen kun menen hakemaan uutta vauvaa... tuntuu että hylkään hänet uuden tieltä :) Eihän se niin ole, hormonihöyryisiä aatoksia kai. Esikoinen on tottunut jäämään hoidettavaksi - ja varsinkin jos on mummi kyseessä, niin on yleensä vaikeuksia saada neiti kotiin!

Mies menee ensiviikolla 2 päivänä reissuun vähän etäämmälle. Ihan mun suostumuksellani, tiedän että ressu joutuu koville kun napero saapuu. Sen jälkeen on luvannut pidellä talonnurkasta toisella kädellä kiinni. Multa itseltäni on menohalut tasan nolla.

Eipäs tässä muuta. O-do-tel-laan...

Tammikukka 36+4

Vierailija
30/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos tosiaan nyyttiä noutamassa? Kateellisena ja ei-supistelevana täällä luen viestejä...

Tänään en ole tehnyt yhtään mitään. Istunut vaan kahvilassa ja kavereiden nurkissa. Siis todellinen reporanka-päivä! Pyykit jos sais vaikka raahattua ulos kuivumaan ja vähän pitäis moppia näyttää makuuhuoneiden villakoirille. Jotenkin näin illasta jaksan piristyä tekemään jotain, kun päivällä oli taas ihan hirmuisen kuuma. Äsken tulikin lonuttua pari tuntia sovalla, hain itselleni ison pizzan ja leffan ja nautiskelin niistä kaikessa hiljaisuudessa! Huomenna viimeistään jo kyllästyn tähän rauhallisuuteen ja kaipaan perhettäni takaisin kotiin :o)

Kirppu

Vierailija
31/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aktiivisesti seurannut teidän keskusteluja, päivittäin. Nyt vasta innostuin itsekin kirjoittelemaan! Esikoista odotellaan syntyväksi elokuun loppupuolella. Nyt raskausviikkoja on kasassa 37+1.

Hyvin on kaikki mennyt, mitä nyt alkaa hiukan ilmeisesti nestettä lähinnä sormiin kertyyn. Nivelet sormissa meinaavat olla aamuisin vähän kipeinä. Mutta luulenpas, että aika helpolla olen päässyt!

Onko kellään kokemuksia Anitan synnytyksen jälkeisestä kurehoususta? Pongasin sellaisen tuolta Bebesin sivuilta.. hintaa kyllä näytti olenva rutkasti, 70 euroa, joten luulisi olevan hyvä. Mutta kertokaa, jos jollain on kokemuksia, joko tuosta tai vastaavasta!

Nyt taidan kiiruhtaa miehen seuraksi saunaa, joten leppoista lauantai-iltaa itse kullekkin!

Almas ja rv 37+1

Vierailija
32/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne ole vielä vauvaa ilmaantunut. Mutta oikein iiiiisosti onnea kaikille jo nyyttinsä lunastaneille.

Mie oon vaan laittanut hösseliksi, kun ei tämän huushollin järjestely itekseen oikein muuttunutkaan. Tuijottamalla ei siis saa siistiä.

Torstaina olin kahden muun rakkaan pallomahan kanssa imetysliiviostoksilla. Bebesillä oli yhdet ihanat ja tukevat punaiset liivit vaan oli liian iso ympärysmitta. Stokkalta ostin sitten kahdet. Ihanaa -se homma on nyt hanskassa. Kerran täällä oli pino, jossa kyseltiin, mitä kaipaa " vauvattomalta" ajalta, niin laitoin siihen, että OIKEITA rintsikoita. Voin luvata, että tuskailen noiden immareiden kanssa vielä monta kertaa.

Täytyy vähän " kehuskella" , kun kerrankin oon saanut jotain aikaseksi. Kämppää ei tunne enää samaksi. Esikoinen on nyt omassa huoneessaan (saas nähdä miten eka yö siellä sujuu -en saa varmaan ite nukutuksi). Uusi ruokapöytä tuoleineen on koossa ja hirveä määrä turhaa roinaa joko roskiksessa tai hemmetin täyteen tupatussa kellarissa. Pitipä osa viedä toisten nurkkiinkin. Verhoja oon ommellut ja vauvan vaatteita laitellut. Vielä pitäis se pinnis koota kasaan. Ystävän kanssakin ehdin viettää eilisen illan ja tämän aamupäivän laatuaikaa, kun ukko oli tytön kanssa mökillä...

Mitä tästä tuloksena; no muutama vaivainen supistelu. Mutta kyllä se vauva nyt sitten jo sais tullakin. Taitaa mennä kuitenkin yli...

On muuten syntynyt valtava määrä elokuisia vaikka elokuu on häthätää alkanut. Mihin teillä on kiire? Enpä sillai kateellinen ookaan.

Jep- Nyt sitten tyttöä nukuttamaan " uuteen" huoneeseen.

Kuullaan! Voikaatten hyvin!

Vierailija
33/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalminalle kovasti ONNEA pienen tyttösen noinkin helposta synnytyksestä. Voi kun tosiaan itselläkin olisi noin helppoa, mutta tuo pojan kanssa meni sen verran vaikeaksi, että en taida enää toiseen kertaan uskaltaakaan samaa...

Kivaa lukea Babybelin hyvin vauhtiin lähteneestä kaksoisarjesta ja tsemiä Elo22 sen ison pallomahasi kanssa. Kaikki voi muuten tapahtua kovin yllättäen. Meinaan kaveri, joka kävi toissapäivänä ultrassa on tänään jo synnyttämässä. Ultrassa paikat kiinni, kanavaa jäljellä ja paikat kai olivat sentään pehmentyneet. Sitten se lapsivesi meni ja pääsi tositoimiin. Täällä jännittyneenä odottelen vauvauutisia.

Tuo kaverin synnyttämään lähtö sai meikäläiseenkin potkua. Meinaan nyt minäkin sitten yritän kovasti siivoilla ja järjestellä paikkoja, kun tietää, että kohta ei sellasia enää tehdä vaan hoidetaan tuo perussiivous jos ehditään. Alkaa kaapit olla jo aika hyvällä mallilla ;)

Muuten tuntuu, että vauvaa varten olisi aika hyvin kaikki valmiina, mutta sitten on sellainen kutina, että ihan varmasti jotakin jää uupumaan. Esikoisen aikaan kun aloitin laittamisen jo 4kk etukäteen ja nyt siis 4vkoa ennen laskettua aikaa ;)

Hyvät illan jatkot ja mukavaa sunnuntaita ja toivottavasti moni pääsee pian pienokaisensa hakemaan!

Air tasan 36 ja poju 12/04

Vierailija
34/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan taitaa moni viettää näitä hitaasti matelevia päiviä täällä netissä surffaten...

Kiva lukea toisten fiiliksiä näinä viime viikkoina/päivinä ennen h-hetkeä ja saada samalla todettua että samoja loppumetrien vaivoja sitä on muillakin...

Minä vein ukon saunailtaan (vielä tohti päästää) ja oon itse vietellyt rauhallista koti-iltaa... Tosiaan itselläkin energia tuntuu vaan lisääntyvän näin iltaa kohden, varmaankin johtuen juuri siitä että illat on hiukan viileämpiä kuin päivät. Samoin tuo jalkojen turvotuskin tuntuu vähenevän näin illasta...

Kaappien siivoilut minulla on jäänyt tekemättä ja taitavat kyllä jäädäkkin, mutta tuskin sitä pölyyn hukkuu vaikka tuliskin siivottua vasta vuoden päästä =)

Levähdelläänhän ja kerätään voimia!!

Niki 37+6

Vierailija
35/35 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on ollut hässäkkää, vierailevia anoppeja tms., että en meinaa saada aikaa lukea pinoa kunnolla. Ehkä taas joskus ehtisi vähän lueskella kuulumisia...

AIR (olitko se sinä?) joka kommentoi ensisynnytystä vs. toista. Synnytys tosiaan tuntui paljon esikoisen synnytystä helpommalta, liekö syynä se etten kummoisia odottanut, kun ensisynnytys oli aika rankka kokemus. Myös nopeampi avautuminen oli iloinen yllätys. Kätilön kanssa on aina tuuripeliä, miten synkkaa, nyt sekin meni nappiin, niin varmaan lisäsi " helppoudentunnetta" . Nyt sitten opetellaan kahden lapsen arkea, ja täytyy sanoa, että esikoisen kanssa se suurin työ on meillä ollut, miten irrottaa aikaa hänen huomioimiseensa, kun vauveliini kumminkin ottaa oman aikansa.