Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄTOSSUJEN TI-KE -PINO****

07.03.2006 |

Huomenta!

Oli pakko tulla piipahtamaan tässä odottavan jännittävässä olotilassa, kun tänään on viimein se rakenneultra:) (Onhan sitä odotettukin!)

Joku uudelleensynnyttäjä mainitsikin, että aina noita neuovlakäyntejä vaan odottaa, vaikka useampi jo onkin. Sama juttu täällä. Kyllä sitä on kuin `pikkulapsi tikkaria odottamassa`noiden neuvolakäyntien suhteen.

Ja odottavan aika on pitkä!!!!

Tulen iltapäivällä uudestaan kertomaan kuulumisia:)

Carelia ja Tiitiäinen (vielä 21+2, mutta saas nähdä iltapäivällä...)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja linkkiä vielä eiliseen..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6634600&p=3&tmode=1&smode…

Yritän tässä joku päivä taas päivittää tuon esittelyn :)

Ihme on tapahtunut! Mies oikein HALUSI PUHUA! Sitä ei olekaan meillä tapahtunut herran aikoihin!!! Sovittiin, että asutaan yhdessä (ainakin toistaiseksi), mutta ei olla yhdessä tavallaan..Mä haluan aikaa! Eilen se tunsi kunnolla vauvankin liikkeet, halusi kokeilla, kun se jumppaili. Tein sille pitkän ehtolistan minkä avulla harkitsen vielä asumista täällä ihan vain tytön ja vauvan takia. Ihme on, jos meillä enää KOSKAAN tulee olemaan mitään sänkyhommia (tuskinpa vain, niin paljon se on mua loukannut), mutta yritetään nyt edes tämä kevät, että saan koulun päätökseen tältä keväältä. Tiedän, että painan tämän asian liian villaisella, mutta nyt on asia selvitetty (toivottavasti juuria myöten), kunhan noi mun ehdotkin vielä täyttyvät! Ja verikokeet otettu kaikkien tautien varalta :´( Pelottaa!

Mutta nyt päivän muihin uutisiin..(onko niitä?)

Tänään taas työpäivä, joten en mennyt 2 tunnin takia kouluun ollenkaan. Täällä on ihan huisin kylmä, äsken oli vielä -17 pakkasta, hrr.. Kohta lähden hoitamaan taas eläimiä ja samalla haen puita ja lämmitän saunankin, että saan vaatteita kuivaksi. Kaverilla on tänään synttärit ja ajattelin ostaa sille jonkun amppelikukan (eilen oli puhetta, että haluaisi jonkun rehun keittiön ikkunaan roikkumaan) ja viedä sen sitten huomenna tai torstaina :) Ainakin olisi toivottu lahja ;)

Vauvauutisia alkaa tulla yhdestä sun toisesta suunnasta, taitaa olla aika vauvantäyteinen vuosi tiedossa ;) Toivottavasti kaikilla (MYÖS TEILLÄ!!!) menee kaikki hyvin ja vauvat syntyvät oikeilla ajoillaan!

Mutta nyt ulkoilemaan ja niitä himputin puita hakemaan, tulis jo kesä!!!! Mulla menee hermot tuohon puiden kantamiseen :(

~suviande ja öttiäinen 23+4~

Vierailija
2/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi suurensuuri voimahali sulle Suviande! Vaikka ei varmasti ole helppoa, niin yritä keskittyä itseesi, lapseesi ja tulevaan vauvaan. Sun hyvinvointi on nyt tärkeintä.

Aikaisemmin taisin kirjoittaakin, että meillä kanssa parisuhteessa kaiken näköisiä kiemuroita (ja pettäminen yksi asia mitä epäilen), mutta päätin, että teen kaikkeni, että pystyisin keskittymään nyt itseeni, esikoiseen ja tulevaan vauvaan. Kirjoitin viime viikolla kolmesivuisen kirjeen miehelleni ja odottelen vielä " vastausta" . Tiedän, että tilanne ei voi ikuisesti tällaisenakaan jatkua, mutta toivoisin, ettei ainakaan ennen vauvan syntymää tarvitsisi ryhtyä mihinkään radikaaleihin muutoksiin. Ja onhan ne tunteetkin vielä toista kohtaan olemassa.

Tänään vihdoin saavutettu rv 20 tasan! Menipäs se ensimmäinen puoli nopeasti :) Silti tuntuu, että heinäkuuhun on vielä ikuisuus. Onneksi äitiysloman alkuun " enää" vähän päälle kolme kuukautta.

Huomenna myös vihdoin se odotettu rakenneultra! Kieltämättä myös jännittää. Jossain vaiheessa jopa mietin etten olisi mennyt siihen ollenkaan. Jotenkin ajattelen, että en haluaisi etukäteen tietää jos kaikki ei olekaan niin kuin pitää.

Aurinkoista talvipäivää kaikille!

Heinämamma rv 20 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ilma, aamulla kävin markkinoilla sekä kelassa ja vakuutusyhtiössä. Kelasta tuli paljon parempia tietoja kuin odotin eli siis pystyn hakemaan äitiyspäivärahaa takautuvasti siten että nyt tämä aika ennen äitiysloman alkua jonka olen sairaspäivärahalla " hypätään yli" ja äpraha lasketaan työtulojen mukaan. Loistavaa =)

Vakuutusyhtiössä sitten tuli päätös vakuutuksesta tai siis ettei masuasukki saanut vakuutusta,tämähän oli jo tiedossa sillä supistukset yleensä eväävät vakuutuksen. Enpä aio tuotakaan turhia murehtia.

Mieskin oli jo matkalla kotiin,ihanaa että kerrankin keskellä viikkoa hyvissä ajoin. Voidaan vaikka viedä esikoinen hiihtämään ja nauttia ulkoilusta koko perhe,nyt kun minäkin siihen jo pystyn =)

Oma olo päivä päivältä parempi,ehkäpä tässä kesää kohti mentäessä oppii jo nauttimaan tästä olotilasta.

pupu ja ötis 22+5

Vierailija
4/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ilma tosiaan. pitääkin lähteä taapiksen kanssa kirjastoon kävellen, kun aamupäiväkin meni kaverilla kahvitellessa...

Minä liityn tänään rohkeasti vielä cms-clubiin eli kuntoklubiin, jossa saa sitten rajattomasti käydä jumpissa, spinningissä, crossingissa ja salilla. Tänään menen salille ja huomenna crossinkiin. Moni pitää mua hulluna, että lähden tän mahan kanssa vielä tollaisiin mukaan, mutta toisaalta- miksei? Saahan sieltä sitten jäädä pois kun siltä tuntuu ja onpahan ainakin paikka, minne mennä raskauskiloja sitten sulattelemaan...;)

Mä olen aina urheillut paljon enk voisi vaan olla, vaikka maha kasvaakin kohisten. En mä yritä mitenkään laihtua tai kiinteytyä (vaikkei nekään pahaksi olisi) vaan pitää vaan kuntoa yllä ja mielialaa virkeänä. Mulle liikunta tuo hyvän olon ja tulen heti ' kipeeksi' , jos pääse hikoilemaan säännöllisesti.

On se kiloje pysyminen poissa myös hyvä motivaatio, sillä sain taas eilen noottia terkkarilta tuosta painosta:(. Painan kohya saman verran kuin esikoisesta synnyttämään mennessä!! Voitteko kuvitella??

Olen aika masentunut siitä:(

Mutta pieniä murheita verrattuna esim. suvianden tilanteeseen. Sitäpaitsi imetyksellä saan kyllä kilot karisemaan sitten syksyllä, ainakin toivottavasti.

Kauhea tarina taas...nyt pitää lopetella, eihän tälläistä kukaan jaksa ees lukea=)

Moikka ja mukavaa tiistaita!

sitruska rv 22+2

Vierailija
5/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on tuo paino edes tullut alaspäin eikä ole tässä kriisissäkään tullut mässäiltyä 100 ihmisen edestä! Saisi vain jatkettua sitä vielä synnytyksen jälkeenkin, mutta tuskin se ainakaan imetyksellä onnistuu, jos ei siitä tule taaskaan kunnolla mitään vaan joutuu turvautumaan tuttelipulloon. Sitten vain on jotenkin muuten saatava itseään niskasta kiinni..

Olen töissä kuten huomaatte! Mutta nyt jatkan..

Vierailija
6/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarpeeksi rautainen tyyppi, joten pitää ruveta nauloja syömään... Eli hb oli pudonnut 140->114 kuukaudessa. Menin sitten kiltisti apteekin kautta kotio. Vauvalla syke noin 160, sf-mitta 20,5 eli hyvän kokoinen maha on.

Kun oltiin lähdössä ja laitoin kenkiä jalkaan, 6v kyykistyi taakseni, katsoi peppuani ja sanoi kirkkaalla pojanäänellään " Oho, sehän on kuin vanha kurpitsa!" . Koko odotushuone täynnä ihmisiä... Naiset sentään uskalsivat nauraa mun kanssa, mutta miehet yrittivät olla pokalla... ;D

Suklaa-addikteille tiedoksi, meidän kaupan murohyllystä löytyi ihania suklaamuropatukoita... *vasta toinen menossa*

Heddastiina 22+4? *univelka jatkuu*

Vierailija
7/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mua alkoi naurattaa tuo kurpitsa kommentti! Päivän paras!

Erehdyin eilen kattomaan ihan järkyttävän dokumentin keskosten ja vastasyntyneiden teho-osastosta ja itkeä vollotin vissiin läpi koko ohjelman. Siinä ihan näytettiin vasta menehtynyt vauva ja kuinka sen äiti suri sydäntä raastavasti. Se oli kyllä jo sit liikaa. pakko oli vaihtaa ohjelmaa. Kamalaa miten tuommosta saa edes näyttää telkkarissa! kyllä saa olla ikionnellinen, jos on terve lapsi. piti heti mennä antamaan suukko nukkuvalle pikku pirpanalle ja olla kiitollinen, että on terve:) sitten kuulostelemaan masuvauvaa ja heti kun meni pötkälleen, niin alkoi liikkumaan:) varmaan kyllä menen sinne 3D-ultraan pelko persiissä tuon dokkarin jälkeen, niin vaikeita sairauksia niillä vauvoilla oli.. En jaksais odottaa huomiseen, miehellä alkaa viiden päivän vapaat, JEE! Löydettiin pienen ajomatkan päästä tosi kiva leikki halli, jonne pientä maksua vastaan pääsee leikkimään. Pomppulinnoja, pallomeriä, kiikkuja, eri kokoisia liukumäkiä, isoja trampoliinejä yms. varmaan poika on ihan innoissan, kun pääsee pomppulinnaan ja pallomereen:) Ihan kiva, että täältä löytyy tämmönen, kun aika pitkälti ilma on täällä sateinen ja tosi tuulinen, eikä viitsi silloin lähteä puistoon.. Isi ilmoitti heti, että voi viedä pojan trampoliinillä pomppimaan;)

eilen oltiin puistossa ja hiekkiksellä alettiin tehdä hiekkakakkuja, kun siinä metrin päässä huomasin koiran kakan! Kyllä on törkeetä, että ylipäätään viedään leikkipuistoon koiraa (kielletty) ja vielä antaa vääntää tortut sinne ja olla pokkaa jättää siihen! kyllä keitti! Itellämmekin on koira ja olen tottunut keräämään kakat pois.. Muttakylläpähän tuli taas höpötettyä:)

wekku

Vierailija
8/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai siis moi..!

Täällä olen KOLMATTA kertaa oksennustaudissa kahden kuukauden sisään.. mä en jaksa enää.. voimat ihan finito ja mies töissä yömyöhään.. En saanut ketään sukulaista tai kamua auttamaan noitten lasten kanssa... tiiän ettei valitus tilannetta kohenna, mutta ajattelin että täältä löytyy sympatiaa ;-), voi mua rassukkaa..;-)

Soitin jo neuvolaan ja kysyin että voiko tässä olla muuta, mutta totesi, niinkuin arvasin , että on epätavallista (sairastaa noin usein) , mutta normaalia oksutautia.. Mulla kun yleensä iskee tauti ehkä kerran vuodessa...

No niin nyt vessaan..

maryanne + poika rv jotain...

Vierailija
9/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vauvelilla kaikki niin kuin pitääkin:) Olin siellä rakenneultrassa ja niin kuin arvelinkin, laskettua aikaa siirrettiin sittten viikolla eteenpäin. Eli uusi aika on 23.7. Nyt siis viikolla 20 ja 2. Mutta, olen superonnellinen, että kaikki oli ihan kunnossa. Kohdunsuukin kiinteä ja kiinni.

Hb oli laskenut, oli 115 ja sainkin neuvolasta rautakuurin mukaan. Meillä kunta maksaa odottajille lisäraudan. Samoin lapset saavat ilmaiset fluoritabletit hammaslääkäristä. Ihan kiva juttu.

Olipas sitä painoa minullekin tulllut, edellisestä 700 g/viikko. Nyt siis kaiken kaikkiaan kolmisen kiloa. Ei paha siis. Vauvan paino tällä hetkellä 318 g. Pieni ja terhakka on, nytkin koputteli vatsaa ja oli hienoa katsoa sitä pienen temmellystä.

Carelia ja Tiitiäinen 20+2

Vierailija
10/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä näyttää olevan kaikenlaisia käänteitä täällä. Suviandella tuntuu olevan kovia aikoja, joten VOIMIA!! Itelläkin on täs parin päivän aikana tullut lähitulevaisuuteen suunnitelma muutoksia, onneksi kuitenkin positiivisia! Ennen äippäloman alkua muutetaan miehen kotitaloon (kaksiosainen) ja löydettiin vihdoinkin talomalli, jollainen vuoden päästä olis tarkoitus pystyttää. Tosin enää puuttuu tontti, johon se pystyttää ;) heh aloitettu oikeasta päästä..

Koskas muuten teillä olis äippäloman aloituspäivä? Mulla näyttäis olevan 13.6.

Koskas meinaatte hankkia vaunut, jos ei ole jo hankittuna? Itellä ei oo kuin pinnasänky tiedossa ja aloinkin kauhistella, että mitäs jos sattuukin jotain ennen kuin keritään hankkimaan mitään. Oltiin ajatellu joskus toukokuulla lähteä kierroksella, mutta jos joutuukin vaikka sänkypotilaaksi niin täytyy kai hieman aikaistaa suunnitelmia!

Salkkarit alkoi!

AnnaMaria rv 20+6

Vierailija
11/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeatn kuulumiset täältä!

Pääsen sitten aloittamaan ensi viikolla mammajoogan. Onkin sitten eka oikea harrastus vähään aikaan. Ilmoittauduin alkuperäselle kurssille mutta se oli täynnä joten meistä varasijalla olleista koottiin uusi ryhmä joka kokoontuu aina maanantaisin. IHANAA !!!

Kaikille lahtelaisille mammoille tiedoksi että vielä siellä näyttäisi olevan vapaita paikkoja joten laitan tähän paikan yhteystiedot jos jotain kiinnostaa

(toivottavasti viestiä ei poisteta tuon takia)

Opettaja: Leena Hopeakoski

Paikka: Aikuiskoulutuskeskus

Päivä, kello ja aika: ma 10.15-11.45,13.3.2006- 10.4.2006

Kurssimaksu 16,00 / Tunteja 10

Ilmoittautuminen: Lahden työväenopisto, Kirkkokatu 16, puh. 814 4734 tai 814 4736 (ma-to klo 8-19 ja pe klo 8-18)

Nyt taas tytön touhujen pariin.

Riikka rv 21+0

Vierailija
12/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai-iltaa vaan kaikille. On se kumma kuinka mukava on päivittäin lukea muiden kuulumisia, mutta itse ei saa aikaiseksi kirjoitettua.

Aivan aluksi suviandelle paljon voimia ja jaksamista täältäkin päin.

On ollut kiva kuulla kuinka alun vaikeuksien jälkeen rakenneultrista on tullut pelkästään hyviä uutisia ja yllättävän moni tietää jo tulevan pikkuisen sukupuolenkin. Me saatiin tai siis haluttiin tietää kumpi on tulossa käytyämme lapsivesipunktiossa eli tyttöhän se oli (ennestään tyttö -00 ja poika -02). Sokerirasituksessakin kävin jo rv 20 ja tällä kertaa selvisin puhtain paperein. Samalla viikolla oli myös rakenneultra, jossa kaikki oli hyvin, istukkakin oli noussut jo sen verren ylös, että sitä ei tarvitse enää kontrolloida. Alun epätietoisuuden ja pelkojen (1 k-meno, lapsivesinäyte ja raskausdiabetes epäily) jälkeen on voinut ensimmäisen kerran nauttia tästä raskaudesta.

No tänään sen nauttimisen tuloksen sai sitten neuvolassa huomata, kun painoa oli tullut 700g/viikko. Yllättävää kyllä terkkari ei motkottanut. Päätin kyllä jälleen alkaa rasvattomalle ja sokerittomalle dieetille kuten pojan raskausaikana. Meikäläisellä kun imetys ei todellakaan vienyt kiloja minnekään ja esikoisen 23kg:sta on vieläkin pari jäljellä ja nytkin tullut jo 5kg. Muuten neuvolassa kaikki oli hyvin eli paineet 123/75 ja sf-mitta 20 eli vatsaa on jo mukavasti. Lääkäri on n. 4 viikon päästä ja sitt näkis tuon kohdunsuun tilanteen. Se hieman mietityttää, kun aikaisemmissa raskauksissa oli kivuttomia suppareita vasta aivan lopussa ja nyt niitä on tullut monta viikkoa, ei kuitenkaan onneksi päivittäin.

Äitiyspakkauksesta kyseltiin aikaisemmin ja mie ainakin sen meinaan ottaa, vaikka molemmilta edellisiltäkin lapsilta ne on otettu. Oli kieltämättä aika sinivoittoista, kun tyttöä odotellaan, mutta kyllä ne käyttöön tulee. Lisäksi olen sortunut ostaan jotain vaaleanpunaista kun on löytynyt edullisesti. sormia kyllä syyhyttäis tehdä lisää hankintoja.....

Poika huutelee jo kylvyssä, joten tarvii lähteä peseen se ja sitt iltapalalle. Hyvää illanjatkoa kaikille!

Lapinkultu ja typykkä 23+4

Vierailija
13/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saatais vähän kasvatettua pinoa. Aika hiljaista meidän heinisten osalta välillä tän pinoutumisen kanssa...

Me ollaan lähdössä pojan kanssa lääkäriin...ihan vaan katsomaan, ettei ole toi flunssa mennyt korviin tai keuhkoihin. Yskii pahankuulloisesti öisin ja eilen oli kuumetta 39c' .

Me ollaan täällä kovasti koitettu miettiä tytölle nimiä...ja aina kun se hyvä keksitään, jokin asia vesittää sen sitten pois...Olen pitkään miettinyt yhtä nimeä ja tavallaan se päätettiinkin jo antaa, kun kuultiin, että tyttö olis tulossa. Mutta nyt sitten tuttavapiirii onkin ilmestynyt samanniminen tyttö eikä sitä oikein enää kehtaa antaa:(

hankalaa! Onkos muilla samanlaisia nimeämisongelmia vai onko se nimi se, minkä on päätetty, no mather what?? ;)

Vointi on edelleen hyvä, vähän on ristiselkää alkanut juilia...no,,se on vielä pientä!

sitruska rv 22+3

Vierailija
14/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vähään aikaan itsestäni antanut kuulua kun ei nyt ole ollut mitään ihmeempää. Lukemassa olen käynyt miltei päivittäin.

Suviande: valtavasti tsemppiä ja jaksamista!

Neppe05: Me ollaan sitten samalla mammajoogakursilla, eli nähdään maanantaina! :)

Wekku: Mun esikoinen oli sellainen pienenpieni keskonen 800g 31cm, mutta tänä päivänä pirtsakka pimu 3.5v. Mä näin sen saman dokkarin ja kyllä tuli muistot mieleen. Olisi hyvä, että jokainen odottava ajattelisi, että kaikkea voi tapahtua ja sen takia pitäkää itsestänne huolta!

Eilen oli sitten se rakenneultra ja kontrolli. Sairaslomaa on nyt äippälomaan eli 28.5. saakka. Vauvalla on kaikki hyvin ja nyt näytti myös, että on poika :))) Kohdunpohja taas ei ole niin hyvä vaan alkaa antamaan periksi. Kaulaa on vielä 2cm ja se on onneksi kiinteä. En saa nostaa enää maitopurkkia painavampaa ja muutenkin täytyy ottaa rauhallisesti.

Nyt sitten joudun käymään kahden viikon välein äitipolilla kontrollissa. Lääkäri oli sitä mieltä, että tämäkin vauva saattaa tulla ennen aikojaan, joten pitäkää peukkuja, ettei kuitenkaan ennen 26rv!!!

äkkiä kahvin keittoon, sisko ja äiti tulevat synttärikahveille. Voikaahan hyvin kaikki mammat!

Terkuin EelaSofie ja Herbert 23+3

Vierailija
15/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kaikki mitä piti kirjoittaa, mutta äitiysloma alkaaa joko 27.5 tai sitten 3.5. Voi olla että joudun aloittamaan rahallisesti jo aikaisemmin, eli siis tuolloin 3.5 Tulee vain pitkät päivät olla kotona :(

Vierailija
16/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin ultran mukaan :)

Oli niin ihana nähdä juniori siellä vatsassa touhuamassa. On yleensäkin aamuisin ja aamupäivisin melko vilkkaalla tuulella. Säpsähti raukka kun alettiin ultraamaan, mutta jatkoi sitten omia juttujaan. Venytteli välillä selkä karrella ja " vilkuttikin" meille vielä lopuksi.

Kokoarvio oli 20cm ja 300g. Ja tyttöolo pysyi edelleen. Ei siis kysytty sukupuolta, mutta sykkeen (yli 150) ja reisiluun pituus vahvisti omaa tunnetta tosta sukupuolesta.

Joku kyseli, että koska muilla alkaa äitiysloma. Mulla pitäis alkaa 19.6. eli viikko ennen juhannusta, mutta olen ajatellut, että olisin töissä kesäkuun loppuun (hullu?!). Lähinnä työtilanteen ja sijaissysteemin takia, mutta ehkä mieli vielä muuttuu. Onneksi ei tarvii vielä kuukauteen päättää. Siitäkään en ole ihan varma, että saako 30 pvää ennen laskettua aikaa ylipäätänsä olla enää töissä. Tietääkö joku muu?

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Heinämamma2006 rv 20+1

Vierailija
17/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on eilisestä lähtien alavatsaa särkeny. olin kyllä eilen kaupungilla päivän ja sitten illalla olin tosi väsynyt. yölläkin mahaan koski. tänään olen yrittänyt levätä, mutta mitenkäpä se lepäminen taaperon kanssa onnistuu.

heinämamma2006 kyseli et voiko töissä olla 30pv laskettuun aikaan jälkeen. mä muistelen et ei voi. huomasin et ois opettajan sijaisuus tarjolla 1.4-3.6 ja mulla alkaa äippäloma muistaakseen toukokuun lopussa. meinasin aluksi hakea paikkaa mut et taida. mä olen ollut kotona syksystä 2004 esikoisen jälkeen. äippäloman jälkeen olin työttömänä ja tammikuussa jäin hoitovapaalle kun ois pitänyt menny todennäköisesti työnhakukurssille.

kyllä pelottaa nuo vatsakivut kun ne on niin kuin jatkuvaa nytkin särkee tässä koneella ollessa. taidan soittaa neuvolaan.

sassa 23+1

Vierailija
18/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt ollaan taas kotiin palattu lomareissulta ja kivasti matka meni, kaikilla oli mukavaa. Tänään itselläni oli neuvola ja hyvin kuului herran sydänäänet :-) ja muutenkin kaikki kunnossa, vaikkakin minun pitää mennä Kuopioon ensi viikon maanantaina vauvan sydämen tarkempaan kontrolliin, toivottavasti kaikki olisi kunnossa.

Nyt olen onneksi saanut hankittua melkein kaikki tavarat, hoitopöydänkin sain viikonloppuna sukulaiselta, enää puuttuu joko rattaisiin vaununkoppa tai sitten edulliset vaunut, kun meillä ei aikaisemmilla lapsilla ollut pitkään vaunun koppa käytössä. pitää lähteä joku päivä tekemään kirppiskierros, jos vaikka sattuisi löytämään hyvän kopan.

Pitäisi nyt ruveta tekemään yksi raportti loppuun ja perjantain tenttiin pitäisi lukea, nyt olisi vielä hetki omaa aikaa kun lapset on hoidossa ja mies töissä. Itse en vielä tiedä milloin aloitan äitiysloman, mutta varmaankin joskus kesäkuussa.

Oli muuten Ruotsin H&M:llä tosi suloisia vauvanvaatteita :-) ja tuli kyllä jotain pientä ostettua, miksiköhän Suomessa on aivan erilaiset valikoimat??

Onko Kuopiossa muuten mitään kivoja kauppoja missä kannattaisi piipahtaa???

Voimia kaikille odotukseen :-)

T:Tupuhupuna+ natiainen 19+6

Vierailija
19/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me näemme sitten maanantaina :)

Täytyy vissiin soittaa vielä sinne opiston toimistoon kun en lahopää muistanut puhelimessa aikaisemmin kysyä että täytyykö sinne tuoda omaa jumppamattoa ja miten maksun kanssa, tuleeko se lasku kotiin vai kuinka se menee... Hyvä minä =)

Terkuin Riikka rv 21+1

Vierailija
20/31 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole vähään aikaan käynyt täällä on ollut niin paljon muuta ja eikä oikeastaan mitäämnerikoista ole nyt tapahtunut. Käbimme eilen sairaalassa katsomassa sekkuni vauvaa syntyi maanantaina. Oli aivan ihana pikku prinsessa.En jaksaisi millään odottaa enää heinäkkuhun. Vaikka puoli väli on nyt mennyt tosi nopeasti. Itselläni äippäloma alkaa 17.6.2006 mutta jään kesälomalle kuukautta ennen.En jaksaisi olla enää päivääkään töissä on käynyt todella raskaaksi.Siivoan siis työkseni ja en aio enää äippäloman jälkeen palat takasin vaan meinasin lähteä opiskelemaan.Viikon päästä perjaintaina olisi neuvola ja sieltä saisi sitten ne kelan paperit.Tietääkö kukaan koska sen äippäpakkausen saa?Itse haluan 2006 pakkauksen enkä todellakaan sitä viime vuoden mallia.Vaikka pitäsi olla kiitollinen että tälläisiä ylipäätänsä saa mutta jos valinnan varaa on...

No joo tulipas siinä taas juttua...Ainiin liikkeitäkin alkanut jo ilataisn tuntumaan:)

T:Rv 20+2