Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ivalo - sarja, miksi sitä hehkutetaan?

Vierailija
31.01.2021 |

Huonoa näyttelemistä, huono kuvaus ja surkea tekninen jälki.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuustonen hymyilee: minä tässä Iina eikä Nina.

Vierailija
22/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppi sarja on kotimaisista huonoin. Miksi pitää päänäyttelijästä tehdä tuollainen raivostuttava ylimielinen poliisi. Ivalo oli hyvä, katsottiin Areenasta se pari jaksoa illassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kökkö - huonot lavasteet.

Toki tunturit ovat kauniita. No useimmat kohtaukset ovat ulkona kuvattu.

Aika moni kohtaus on kuvattu Herttoniemessä.

Vierailija
24/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tehdään kakkoskautta. Iina sanoo opettelevansa vuorosanoja rappukäytävässä kotiin mennessä.

Ettei tarvitse kotona keskittyä siihen opetteluun, vaan perheeseensä.

Vierailija
25/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi tehdä kunnon taustatyötä. Esim. Rovaniemelle ei mennä sädehoitoon, sitä annetaan Oulussa. Tehohoitoon ei vieraat noin vaan kävele tai odottele huoneen takana penkillä. IIna Kuustonen yrittää olla lappalainen mutta välillä sanoo mä, välillä taas mie.

On Ivalo parempi kuin MTV;ssa Kadonneet-sarja.

Milloin toi Kadonneet tulee? Luulin että se näytetään vaan maksullisella kanavalla.

Vierailija
26/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Ivalo on todella hyvä sarja. Me katsottiin Yle Areenasta koko sarja läpi mieheni kaa 5 päivässä, eli 2 jaksoa illassa.

No, pari huomiota: miksi sarjassa tarvi olla vammainen lapsi? Ja Miksi Iina ajoi moottorikelkalla kolarin, ja mies kantoi hänet selässään Lapissa, eli se oli minusta ainoa vähän ehkä tyhmä kohtaus.

Minä ajattelin, että se kehitysvammainen lapsi on päähenkilölle ns. pääsylippu pois pienestä kunnasta, jossa ei ole järjestää lapselle koulua yms. Ja samalla myös todella kökkö syy, että lapsen isä ei pidä yhteyttä lapseen (kun nykyaikana se on vaikea käsikirjoittaa, sillä aina vain harvempi isä on sellainen kökkö).

Itse aina ihmettelen lähes kaikissa sarjoissa, että miten ne rivipoliisit nyt yksinään menee tutkimaan yhtään mitään. Vai oliko Iina rivipoliisi?

Vierailija
27/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iina on niin kaunis 😍

Vierailija
28/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Ivalo on todella hyvä sarja. Me katsottiin Yle Areenasta koko sarja läpi mieheni kaa 5 päivässä, eli 2 jaksoa illassa.

No, pari huomiota: miksi sarjassa tarvi olla vammainen lapsi? Ja Miksi Iina ajoi moottorikelkalla kolarin, ja mies kantoi hänet selässään Lapissa, eli se oli minusta ainoa vähän ehkä tyhmä kohtaus.

Minä ajattelin, että se kehitysvammainen lapsi on päähenkilölle ns. pääsylippu pois pienestä kunnasta, jossa ei ole järjestää lapselle koulua yms. Ja samalla myös todella kökkö syy, että lapsen isä ei pidä yhteyttä lapseen (kun nykyaikana se on vaikea käsikirjoittaa, sillä aina vain harvempi isä on sellainen kökkö).

Itse aina ihmettelen lähes kaikissa sarjoissa, että miten ne rivipoliisit nyt yksinään menee tutkimaan yhtään mitään. Vai oliko Iina rivipoliisi?

Nää rivipoliisithan nyt vaan "törmäsivät" tuohon juttuun, ja Lapissa on poliiseja harvakseltaan

Vierailija
29/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietittiin kanssa mieheni kanssa, että miksi sarjassa piti on vammainen lapsi. Tuli kanssa mieleen, että kun pienessä kunnassa ei välttämättä ole lapselle koulua, pitäisi muuttaa Rovaniemelle tms. Mutta tuo kuvio / pointti ei kuitenkaan ihan auennut, että mitä lisäarvoa tuo kehitysvammainen lapsi sarjaan toi. Toki hyvä sarja minustakin.

Vierailija
30/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys Ap. 

Ainoa katsottava suomalainen poliisisarja oli tämä Espanjassa tehty Paratiisi jossa Riitta Havukainen esitti naispääosaa ja Fran Perea miespääosaa.

Vierailija
31/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Vesa-Matti Loiri olisi uskottavampi pääosan esittäjä nuorehkona naispoliisina kuin tuo kuusesta veistetty yhden ilmeen naama.

Vierailija
32/33 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hehkutetaan samasta syystä kuin jotain leenalehtolaisia: ei ole tietoa ja kokemusta mistään paremmasta.

Suomalaiset dekkarit on laadullisesti muutaman vuosikymmenen jäljessä muista pohjoismaista.

Vierailija
33/33 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ei osaa tehdä kunnon sarjoja.

Tässä genressä Sorjonen oli hyvä. Mutta ruotsalaiset ja norskit tekee parempaa jälkeä.

En vaan ymmärrä Sorjosta. Kaksi kertaa yrittänyt katsoa eri jaksoja, mutta niin puuduttava, että molemmilla kerroilla on uni kutsunut.