Jyrki J. J. Kasvi kuolemassa :(
Muistan, kun hän kirjoitteli juttuja Mikrobittiin 80-luvulla.
"Entinen kansanedustaja Jyrki Kasvi kertoo joutuvansa saattohoitoon"
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usassa on käytössä lääke, joka on hyvin tepsinyt virtsarakon syöpään, mutta eu ei ole antanut myyntilupaa. Useampi sata suomalaista kuolee vuodessa ko. syöpään. Mutta onneksi koronarokotteet sai tuosta vaan myyntiluvat, josko vaikka jokunen hoivakotivanhus saisi vielä vuoden lisää elinaikaa.
Peukutin viestisi alkua, mutta en loppua. Käsittämätöntä ilkeyttä, vähätellä vanhusten oikeutta elämään. Moni haluaa elää. Vuosi on jo pitkä pidennys elämään. Heidän elämänsä ei ole yhtään sen vähemmän arvokasta kuin nuortenkaan. Rokotteita ei ole hyväksytty vanhusten takia kylläkään, miksi vääristelet.
Ootko miten usein vieraillut hoivakodeissa? Siellä olevista suuri osa ei edes tiedä missä ovat, makaavat sängyssä täysin hoidettavana. En jaksa tähän alkaa kuvailemaan millaista elämä hoivakotien asukkailla on, mutta tilannetta ehkä kuvaa se, että sinne pääsee lähinnä sitten kun ei ole enää juurikaan liikuntakykyä. Kotona ovat ne, jotka pääsevät omin jaloin vessaan, sekään ei haittaa, jos ei enää muista mitään, ei juuri kuule tai näe.
Kuulut ilmeisesti niihin, joiden on vaikea hyväksyä, että omaiset ja jopa itse kuolee jonain päivänä. Hoivakotivanhukset kuolisivat ilman valtavaa lääkemäärää. Vanhukset eivät saisi enää edes kuolla, pitää elää ikuisesti. Muuten heistä yhteiskunta veisaa virsistä viis ja kuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää "yksi vihreä vähemmän" tyypit eivät varmasti ikinä ole kokeneen läheisen kuihtumista syöpään. En toivo vihreistä vihreimmällekään syöpäkuolemaa vaan TERVEYTTÄ.
t. änkyräpersu
Valitettavasti olen. Vihreät aiheuttavat kuitenkin niin paljon pahaa kunnollisille ihmisille että saavat vastineeksi kärsiäkin.
T. kepunaattori
Ikävä kuulla, siinä meni sitten sekin lieventävä asian haara selittämään miksi olet tahditon mulkku.
t. änkyräpersu
Olen vain rehellinen. Vierasta vihreille ja persuille.
t. kepunaattoriRehellinen kepulainen?
Lienee tunnekuohussa lohkaistu. Rehellistä pahuutta korkeintaan on Kepu tarjonnut sitten Kekkosen.
Tämän h:lön taso ei ole oikein selvillä, lienee pitänyt politiikan hieman sivuosassa.
🤦♂️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usassa on käytössä lääke, joka on hyvin tepsinyt virtsarakon syöpään, mutta eu ei ole antanut myyntilupaa. Useampi sata suomalaista kuolee vuodessa ko. syöpään. Mutta onneksi koronarokotteet sai tuosta vaan myyntiluvat, josko vaikka jokunen hoivakotivanhus saisi vielä vuoden lisää elinaikaa.
Peukutin viestisi alkua, mutta en loppua. Käsittämätöntä ilkeyttä, vähätellä vanhusten oikeutta elämään. Moni haluaa elää. Vuosi on jo pitkä pidennys elämään. Heidän elämänsä ei ole yhtään sen vähemmän arvokasta kuin nuortenkaan. Rokotteita ei ole hyväksytty vanhusten takia kylläkään, miksi vääristelet.
Ootko miten usein vieraillut hoivakodeissa? Siellä olevista suuri osa ei edes tiedä missä ovat, makaavat sängyssä täysin hoidettavana. En jaksa tähän alkaa kuvailemaan millaista elämä hoivakotien asukkailla on, mutta tilannetta ehkä kuvaa se, että sinne pääsee lähinnä sitten kun ei ole enää juurikaan liikuntakykyä. Kotona ovat ne, jotka pääsevät omin jaloin vessaan, sekään ei haittaa, jos ei enää muista mitään, ei juuri kuule tai näe.
Kuulut ilmeisesti niihin, joiden on vaikea hyväksyä, että omaiset ja jopa itse kuolee jonain päivänä. Hoivakotivanhukset kuolisivat ilman valtavaa lääkemäärää. Vanhukset eivät saisi enää edes kuolla, pitää elää ikuisesti. Muuten heistä yhteiskunta veisaa virsistä viis ja kuus.
Nykyvanhuksia on kohdeltu kuin kuninkaallisia verrattaessa nuorempien tulevaan ja myös nykyiseen kohtaloon.
Suomalaiset aina rehentelee etta teilla sairaanhoito on maailman huippua ja sitten luen taman ketjun.
Jos joku laake on USAssa kaytossa niin se on tutkittu ja testattu moneen kertaan, ei pitaisi EU:lla olla valittamista.
Jos mina asuisin nyt Suomen sairaanhoidon piirissa olisin jo sokea mutta USAssa on laakkeet ja hoidot ja nakoni on edelleen erinomainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo lääke on USA:ssa saanut käyttöluvan virtsarakon syöpään joka on edennyt sytostaatti ja immunoterapia (PD-1, PD-L1) hoitojen jälkeen. En tiedä onko Suomessa (EU) hyväksytty immunoterapiaa virtsarakon syöpään, immunoterapia hoito kun maksaa jopa 100 000e. Vaikka tuo Kasvin mainitsema lääke olisi hyväksytty EU:ssa niin Suomessa sitä ei välttämättä saisi vaikka maksaisi sen kokonaan itse jos hoito ei ole käypä hoito suosituksessa. Tietyissä tapauksissa syöpäpotilaan voi kannattaa (jos on rahaa) mennä vaikka Intiaan hoitoon, esim. tilanteessa jossa Suomessa lääkettä ei saa koska se ei (vielä) ole käypä hoito suosituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lääke on USA:ssa saanut käyttöluvan virtsarakon syöpään joka on edennyt sytostaatti ja immunoterapia (PD-1, PD-L1) hoitojen jälkeen. En tiedä onko Suomessa (EU) hyväksytty immunoterapiaa virtsarakon syöpään, immunoterapia hoito kun maksaa jopa 100 000e. Vaikka tuo Kasvin mainitsema lääke olisi hyväksytty EU:ssa niin Suomessa sitä ei välttämättä saisi vaikka maksaisi sen kokonaan itse jos hoito ei ole käypä hoito suosituksessa. Tietyissä tapauksissa syöpäpotilaan voi kannattaa (jos on rahaa) mennä vaikka Intiaan hoitoon, esim. tilanteessa jossa Suomessa lääkettä ei saa koska se ei (vielä) ole käypä hoito suosituksessa.
Näin näyttää olevan
Kaikella kunnioituksella. Jos itse olisin sairastanut jo pitkään, niin olisin jo hyvissä ajoissa hakeutunut vapaaehtoisiin hoitoihin eri maahan. Jos varaa on?
Miten muualla EU:ssä hoidetaan nämä tilanteet? Mitä hoitoja ihmisillä siellä on saatavilla. Entä mikä oli se jungerin teholääke.
Älä välitä näistä kommenteista. Ihmisten on vaikea uskoa, että jokin muu kuin lääkärin määräämä lääke voisi parantaa. Olen itse lukenut useitakin viime vuosina julkaistuja amerikkalaisten lääkärien kirjoittamia kirjoja, joissa on esitelty lukuisia potilastapauksia hyvin pitkälle edenneistä syövistä. Ja siitä miten he paranivat vastoin kaikkia odotuksia. Heidät oltiin jo lähetetty kotiin kuolemaan. On osittain vielä mysteeri, mikä on se parantava juttu, mutta tiettyjä yhteisiä tekijöitä heiltä on löydetty mm. elintavoista, ruokavaliosta jne.