Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on oikea naisten voimaantuminen?

Vierailija
30.01.2021 |

Jos unohdetaan naistenlehti-bosslady -voimaantumiset?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen voimaantunut täällä. Kun harva se päivä lukee täältä mies 52:n ja muiden palstarunkkareiden kyykytysyrityksiä, niin niihin kyllästyy sen verran ettei yksikään ukko pääse enää ihon alle millään haukkumisilla. Nauran vain paskaisesti :D.

Tämä on kulta ollut tarkoituskin. Ettei ihan jokainen jonne laita neidon mieltä masentumaan. Olet tien alussa ja hyvässä sellaisessa...

mies53v

En usko karaisuun haukkumisen voimalla. Ei toimi. 

-eri

Kuka sinua on haukkunut? Kerrohn esimerkki..

mies53v

Vierailija
22/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että voimailee ja mittelee tasaisesti miesten kanssa eri voimailulajeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persereikä putsaus on voimannuttavaa ja tissien hierominen.Pillu hieronta.

Vierailija
24/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen ja miesten vihaaminen.

Vierailija
25/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aikaisemmin mainittiin, lukekaa siskot! Tieto on voimaa.

Esim. Kaari Utrion Eevan tyttäret on mielenkiintoinen ja viihdyttävä perusteos naisen, lapsen ja perheen historiasta. Tuosta on hyvä aloittaa, jos ei suoraan halua sukeltaa feministisen kirjallisuuden syvempään päähän. Itse luin sen 13-vuotiaana ja järkytyin kun tajusin, että koulussa opetettu historia oli kokonaan miesten kirjoittamaa.

Meillä tuo kirja on kulkenut suvussa mummilta äidilleni ja minulta se aikanaan siirtyy tytöilleni.

Vierailija
26/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaantuneena naisena tulen toimeen omillani. Päätän kaikesta omassa elämässäni. Tiedän mitä tahdon, ja elän sen mukaisesti. Koivun kyljessä roikkuminen on ohi. Nyky nuoret naiset ovat hyvin voimaantuneet, aukaisevat ovet sararanoita myöden. 👍😂

Vierailija
27/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa voimaantumista on se, että arvostaa itseään ja uskaltaa tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa.

Vierailija
28/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaantuneita naisia oli Suomessa aiemmin, silloin kun käytiin sotaa ja sodan jälkeen. Jäätiin leskeksi pieneen torppaan lapsikatraan kanssa. Siinä voimaantui kummasti, jos ei jo ollut sitä aiemmin. Itse olen ollut ihan lapsesta asti voimaantunut maalaisten lapsena ja katraan vanhimpana oli tehtävä monenlaista niin pian kuin kynnelle kykeni. Aikamoista kamppailua oli nuorena opiskella ja käydä töissä. Opiskelin ja tein töitä ja sanoisin, että onnistuin hyvin - niin työelämässä kuin parisuhteessa. Neljän vuosikymmenen työrupeama on takana ja joka kk kilahtaa mukavan suuruinen eläke pankkiin jolla tulee hyvin toimeen. Elän edelleen voimaantuneena ja terveenä leskenelämää touhuten monenlaista joka päivä. Kumma ettei burnouttia ja masennusta tullut koskaan elämääni. Nykyisin luetaan kirjasta ja katsotaan somesta miten voimaannutaan ja silti ei osata, aivan huuhaata yrittää muiden avulla voimaantua, itse se on tehtävä. 

Vierailija
29/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedy Lamarr

Vierailija
30/36 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa voimahali, naiset!

Vierailija
31/36 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa voimaantumista näkee Afrikan, Lähi-idän ja Ukrainan sotatoimialueilla:  naiset ottaa hommat hoitaakseen, kun miehet vaan sotkee ympärillä. Hoitaa lapsille koulun, kuokkii pellot, ruokkii perheen, opiskelee itselleen tutkinnnon ja ammatin, osallistuu politiikkaan ahkerasti yhteisön ja yhteiskunnan tasolla jne.

Nämä länsimaiset "voimaantumiset" tatskoineen, shokkiväreineen ja räävittömine käytöksineen voi heittää kaivoon.

Vierailija
32/36 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on sitä että pystyy huolehtimaan itsestään.

Siis pärjää ilman apua arjessa, taloudellisesti sekä uralla eikä pyri miellyttämään yhteiskuntaa tai miehiä.

Kun tietää että pärjää ja osaa voi sen jälkeen ottaa apua vastaan, auttaa muita ja muodostaa tasapainoisen elämän.

Vierailija
33/36 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt, mistä mun pitäisi naisena voimaantua. Ihmisenä joo voi yrittää tulla vahvaksi niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Vierailija
34/36 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin av:lla voimaantuminen on kielletty tankotanssin, twerkkauksen tai burleskin avulla. Muistaakseni kerran joku sanoi, että hankkimalla ammatin, jossa saa paljon rahaa, on oikeaa voimaantumista. 

Nuo mainitut vielä menee, mutta maksuseksin tarjoaminen ei sitä ainakaan ole, vaikka höpölehdet sitä mainostavat.

Vierailija
35/36 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin av:lla voimaantuminen on kielletty tankotanssin, twerkkauksen tai burleskin avulla. Muistaakseni kerran joku sanoi, että hankkimalla ammatin, jossa saa paljon rahaa, on oikeaa voimaantumista. 

Nuo mainitut vielä menee, mutta maksuseksin tarjoaminen ei sitä ainakaan ole, vaikka höpölehdet sitä mainostavat.

Vierailija
36/36 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää yksinkin, ilman parisuhdetta (voi silti olla suhteessa, mutta ei anna kenenkään alistaa, eikä itse alista). Hoitaa raha-asiansa ja kodin puhdetyöt itsenäisesti tarpeen vaatiessa. Uskaltaa kieltäytyä asioista, eikä hyysää muita aikuisia ihmisiä, jos he eivät siihen itse kykene (vanhukset tietenkin hoivataan). Uskaltaa rikkoa vaikenemisen muurin, joka liittyi (mahdollisesti) sodanjälkeen syntyneen sukupolven kasvatustyöhön. Ei kavahda sitä, että toksiset narsistit eivät suostu muuttamaan käytöstään. Ei kavahda lisäkilojaan, mutta voi psyykkisesti niin hyvin, että ei ole pidempään kovinkaan paljon ylipainoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi