Mitä aiot tehdä hiihtolomalla?
Suunnittelin vielä joulun alla laskettelulomaa Alpeille, mutta olen lopulta hyväksynyt että siihen liittyy liikaa riskejä: Siihen on liian suuri todennäköisyys, että lockdownit, karanteenit, lentojen perumiset yms. voidaan toteuttaa lyhyelläkin varoitusajalla, vaikka tilanne olisi hetkeä aiemmin näyttänyt hyvältä. Olen siksi päättänyt mennä Ruotsiin, josta pääsee tarvittaessa takaisin Suomeen autolla. Ja jos Suomeen paluun jälkeen odottaa karanteeni, ei se haittaa: Sehän tarkoittaa vain ylimääräistä lomaa veronmaksajien piikkiin.
Mitä te muut palstalaiset aiotte tehdä hiihtolomalla?
Kommentit (26)
Me mennään Pohjois-Karjalaan sukuloimaan.
Me käydään Levillä ja kylpylässä, ja matkan varrella poiketaan sukulaisten luona.
Heh, uus provotaktiikka - aloituksen lisäksi pari vastausta yhtä vinksahtaneesta kulmasta?
Lapset viettää viikon maalla serkkujensa kanssa, me mennään miehen kanssa viihteelle.
Just peruttiin sekä Åren että Sveitsin varaukset, kun ei ole varmuutta maahanpääsystä. Mennään nyt sit Rukalle. Ei tod sama asia, mutta edes jotain.
Muutama päivä Tukholmassa riittää meille.
Suunta kohti Lontoota, jos vaan suinkin päästään.
En usko että olisi mitään ongelmaa päästä Ruotsiin. Täällä on hiihtolomakin eri aikaan, joten väljää luulisi olevan.
T:Tukholmalainen
Notkun varmaan baareissa jos harrastukset on vieläkin tauolla. Täytyyhän sitä johonkin päästä tuulettamaan päätä ja tapaamaan ihmisiä.
Kotona ja raksalla, lähimatkailua paikallisissa kohteissa. Luonnossa liikkumista ja retkeilyä. Talvilajeja kotikaupungissa. Uimahallissa käynti jos auki. Mökillä samassa kaupungissa saunomista ja ulkoilua. Lasten kanssa näitä.
Töitä etänä, ei ole hiihtolomaa. Huhtikuussa menen Rukalle.
Käyn Turusta 23h Stokiksen risteilyllä (ilman maihinnousua), olen yhden yön Stadissa ja käyn siellä kasvohoidossa ja Amos Rexissä, lisäksi olen pari päivää töissä ja viikonloppuna menen Savonlinnaan jossa on Erika Vikmanin keikka, mutta uskon sen peruuntuvan/siirryvän. Jos näin käy, siirrän myös Savonlinnan reissua.
Siis porukka elää kuin olisi normaali vuosi. Vastuutonta. Ettekö te tajua tilannetta?
Ei ole lomaa hiihtoloman aikaan, joten olen töissä päivät ja lapsi päiväkodissa.
Olen kotona. Kummipoika tuli eskarista eikä pessyt käsiään, käskin takaisin, huijasi pesseensä, kraanaa ei avannut. Oli muka niin hauskaa. Liikkuu niitä muitakin pöpöjä kuin koronaa. Eskarissa räkivät toistensa päälle kun ei muisteta laittaa hihaa eteen. Eikö siellä opeteta mitään, edes hygienian alkeita?
Hiihdän kotimaisemissa niin kuin yleensä aina ennenkin.
Olen vuokrannut kavereiden kanssa mökin Lapista. En ole erityisemmin ulkoilmaihmisiä, mutta on tosi kiva nähdä taas pitkästä aikaa vanhoja kavereita, jotka asuu nykyään eri puolilla Suomea. Toivottavasti baarit on silloin auki, mutta onhan se hiihtelykin vaihtelua arkeen.