Kasvissyöjät! Mikä on lempilisukkeesi perunan ja perunamuusin kanssa tarjottavaksi?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Feta-kasvispihvit?
Tämä kuulostaakin hyvältä 🤤
Pähkinäpaisti
Ota tosiaan jotain valmista pakastealtaasta ja lämmitä ohjeen mukaan.
Ja tärkeimpänä joku hyvä kastike ihan kuin lihallekin. Hyvä salaatti/raaste/kavikset kylkeen ja se on siinä.
Oma ehdoton lemppari on kanttarellikastike. Itse en kaipaa proteiinia joka aterialle mutta toiset haluavat. Nyhtökaurakäristys toimi myös perunamuusin kanssa. Tosin rakastan suolakurkkuja ja smetanaa.
Valmiista kasvispihveistä oma ja puolison lemppari on Apetit Crispy Chick.
Olen vähitellen vegaanien kanssa samaa mieltä. Salaateilla saa vaihtelua ruokapöytään. Nykyisin syön mielelläni mm. italiansalaattia, perunasalaattia ja kurkkusalaattiakin, kunhan lisukkeena on myös majoneesia.
Jos lakto-ovovege, niin pinaattiletut. Jos ei niin, pakasteesta löytyvä quorn-rouhe ja teet aivan kuin jauhelihakastikkeen, mutta on vegaaniruoka jos vielä paistat maidottomalla margariinillä etkä voilla.
En ole kasvissyöjä, mutta pidän enemmän suppilovahveroista tehdyistä käristyksestä perunamuusin kanssa kuin poronkäristyksestä.
Lisänä puolukkasurvosta ja etikkakurkkua.
Jälkkäriksi jotain rahkaviritystä lakkahillolla.
vähän tylsä ateria jos on perunaa ja perunamuussia. Jotta teema pysyy niin laita pommes noisettes kylkeen kanssa.
Helppo ratkaisu on paistaa uunissa Hälsan kök:in kasvispyörykät, ovat soijapyöryköitä ja kasvissyöjaäperheille vastaavat kuin valmislihapullat. Uunissa paiton jälkeen laita samalla kertaa uunissa lämmitettyyn kulhoon folion alle, etteivät kuivu tai jäähdy ennen tarjoilua ja ketsuppia tietysti lapsillepöytään. Myös valmisruuista löytyvät Boltsi.pyörykät ovat kasvispyörykät, ei lihaa, mutta voi olla kananmunaa.
Mä tekisin falafelejä kaikille. Olen sekasyöjä mutta tykkään niistäkin.
Jos kananmunat käy niin perunamunakas, espanjalaisista ruuista löytyy. Ja perunamuussin kanssa voi olla ihan vaan paistettuja kananmunia.
Vierailija kirjoitti:
Jos kananmunat käy niin perunamunakas, espanjalaisista ruuista löytyy. Ja perunamuussin kanssa voi olla ihan vaan paistettuja kananmunia.
Ei käy! Kananmunat ovat abortoituja tipun sikiöitä! Eläviä olentoja.
Paistettua beanittia ja sipulia, uunivuuan pohjalle ja perunamuussit päälle ja halutessa juustoa. Uuniin 200astetta ja 20min.
Valmisruokiako kasvissyöjät tekevät? Itse teen lihatonta ruokaa esim. paahtamalla kasvispaloja uunissa tai paistamalla pannulla porkkanaa ym. Eipä ole käynyt mielessäkään ostaa kasvisvalmisruokia. Onko niissä lisäaineita?
Pinaattilettuja voi tehdä hyvin ilman kanamunia ja sopii perunoiden kanssa syötäväksi.
Kantarellikastike/muhennos ihan parasta muusin kanssa.
Vaikka lihaa syönkin niin soijanakit on mun mielestä hyviä, samoin falafelit ja kasvispihvit ja soijarouheesta tuli hyvä jauhelihakastiketta muistuttava kastike.
Jos tuo peruna ei olisi niin ehdoton niin tekisin kasvislasagnea, pizzaa tai jonkun pastan.
Vierailija kirjoitti:
Valmisruokiako kasvissyöjät tekevät? Itse teen lihatonta ruokaa esim. paahtamalla kasvispaloja uunissa tai paistamalla pannulla porkkanaa ym. Eipä ole käynyt mielessäkään ostaa kasvisvalmisruokia. Onko niissä lisäaineita?
Perheelliset ja muutkin varmaan tekee arjessa sekä kokonaan itsetehtyjä että valmisruokia ja puolivalmisteista tehtyjä oli sitten lihansyöjä tai kasvissyöjä. Vastakkainasettelu on aika turhaa. Tässä tuli esiin, että kaupan valmispakasteista tekeminen ei ehkä oo itsestäänselvää, kun tuotteet on vieraita, saati, että tekis alusta loppuun jotain ihan itselle erikoista. Ja kasvisruokaa syö aika monet sekäsyöjät aika usein.
Porkkala ja gwyneth paltrown kukkakaali-kikhernepaistos. Järjettömän hyvää.
Myös punajuuripyörykät punasipulilla ja rosmariinilla.
Feta-kasvispihvit?