Mikä minua vaivaa-outoja oireita
Hiuksia on katkeillut, silmiä kirvelee välillä, huulet ja suupielet kuivuu ja kurkussa on paineen tai polttavaa tunnetta. Mikään näistä ei ole jatkuvaa, mutta ilmenevät aika ajoin. Tätä on jatkunut kohta vuoden. Kesällä aloin tuntea kurkussa poltetta. Poskia myös kuumotta välillä.
Pelottaa, että minulla on joku syöpä, mutta oireilisijo se noin monimuotoisesti.
Jos menen lääkäriin, niin edes tietäisi mitä voisivat tutkia.
Kommentit (27)
Nuo eivät ole oireita mistään. Syö hyvin, liiku ja nuku. Lopeta oman olon ylitarkkailu niin huomaat että kaikki on ihan hyvin
Olisko sisäilmassa jotain häikkää? Vaikuttaa ihan joltain homeoireilta.
Et kai vain ole ostanut mitään nettidieettiä?
Allergiaa tai kuiva sisäilma talvella, raudan puute, kilpirauhanen? Soita tk:een.
Ahdistuneisuushäiriön fyysisiä oireita. Keho stressitilassa ja itsensä analysointi sekä tarkkailu. Ota laadukasta monivitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuneisuushäiriön fyysisiä oireita. Keho stressitilassa ja itsensä analysointi sekä tarkkailu. Ota laadukasta monivitamiinia.
Hyvä neuvo ja pitää olla nimenomaan laadukkaita ja riittävän vahvoja. Vahvoja B-vitamiineja kannattaa käyttää varsinkin jos on stressiä, koska stressi polttaa kehon B-vitamiinit loppuun.
Kukapa sitä olisisi superhyvinvoiva 365/365.
Koronaa olen epäillyt myös, mutta ei tietääkseni ole sitä ollut. Eikä kenelläkään perheessä. Muutimme viime talvena uuteen asuntoon ja olen viettänyt aikaa yhdessä huoneessa ja miettinyt homettakin. Kenelläkään muulla ei kuitenkaan mitään oireita.
Noiden oireiden perusteella on turha mennä lääkäriin, kaikilla ihmisillä irtoaa hiuksia ja joskus silmiä kirveltää, huulet rohtuu talvella ja kurkussa oleva polte on närästystä. Kuvittelet liikaa kaikkia pieniä oireita.
Sisäilmaoireilua ehkä, etenkin jos olette juuri muuttaneet. Toinen tuli mieleen - käytätkö jotain terveyskauppojen tai netin ravintolisiä? Niiden liikasaanti voi aiheuttaa myös kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Sisäilmaoireilua ehkä, etenkin jos olette juuri muuttaneet. Toinen tuli mieleen - käytätkö jotain terveyskauppojen tai netin ravintolisiä? Niiden liikasaanti voi aiheuttaa myös kaikenlaista.
Lisäravinteita on tullut syötyä koronan takia, mm. vahvaa d-vitamiinia. Ja kyllä, olen keski-ikäinen ja käytössä hormoonikoevaushoito.
Tuota ahdistuneisuutta olen myös miettinyt vaikka en tietoisesti sitä koe. Tämä korona-aika on kyllä tuntunut raskaalta ja ennen koronaa tapahtui myös jotain mikä aika ajoin painaa mieltä.
Googlaa sjögrenin syndrooma. Voisiko olla? Tai sitten tosiaan homeoireita.
Minulla alkoi vuosi sitten sama. Mitään ei ole löytynyt. Ssri-lääkitys tuntuu parantavan oloa aika merkittävästi.
Allergia, se voi oireilla myös talvella, aiheuttaa iho oireita (atopia on hyvin yleinen vaiva), silmä oireita, kurkkukipua, nuhaa, yskää, tukkoisuutta, kurkun ja hengitysteiden ärtymistä..
Varmaan kannattaisi mennä lääkäriin ja otattaa verikokeet. Yllättävän vaikea löytää syytä monille oireille. Itselläni on ollut myös vuoden ajan monenlaisia kurkkuoireita, joihin ei löydy syytä. Limaa kurkussa, herkästi menee jotain "väärään kurkkuun", välillä rinnassa pistelee, toista korvaa särkee ajoittain ja on ollut poskiontelo-oireita. Olen käynyt lääkärillä, verikokeissa, röngenissä ja hammaslääkärissä. Koronatestejäkin on otettu, refluksilääkkeitä ja astmalääkkeitäkin kokeiltu. Oireet alkoivat muuton jälkeen. Mitään vikaa minusta ei ole löytynyt, mutta oireet vaan jatkuu. Olen pian muuttamassa pois, joten eiköhän sitten selviä onko syynä tämä kotini.
Viime keväänä silmäni olivat punaiset, hiuksia lähti normaalia enempi..olivat hauraat jotenkin. Pyörrytyskohtaus.Nyt oon usein tuntenut hengenahdistusta. Herännyt nukahtamisen hetkellä tukehtumisen tunteeseen. Pistoksia sydämessä ja kuivaa yskää. Nämä ovat tulleet ajoittain. Liekö koronaa? En ole käyny testeissä kun en hirveästi ihmisten ilmoilla liiku ja käytän maskia.