Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskin käyttö vähentynyt

Havaintoja ulkoa
30.01.2021 |

Havintojeni mukaan maskin käyttö ainakin Helsingin keskustassa on vähentynyt. Rautatieasemalla maskia käytti alle puolet ihmisistä. Sama juttu Stockkalla ja kauppakeskuksissa. Ainoa paikka, jossa enemmisö käytti maskia oli metro, mutta sielläkin oli paljon maskittomia.

Mahtaako kyseessä olla koronaväsymys vai ovatko ihmiset tulleet johtopäätökseen, ettei maski olekaan niin hyvä ratkaisu koronaongelmaan?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun havaintojeni mukaan käyttö on päinvastoin lisääntynyt viimeisen parin viikon aikana, tosin en liiku kovin laajalla alueella. 

Uudellamaalla maskeja on käytetty jostain syyskuusta asti, muualla käyttö on aloitettu paljon myöhemmin. Uudellamaalla ei porukka enää jaksa.

Vierailija
42/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin maskin suomasta yksityisyydestä. Käytän todellakin niin kauan kuin en räikeästi erotu joukosta maskia käyttämällä.

Toivottavasti nautit siitäkin, kun sinut ryöstetään eikä valvontakameraan jää kunnollista kuvaa maskillisesta ryöstäjästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun havaintojeni mukaan käyttö on päinvastoin lisääntynyt viimeisen parin viikon aikana, tosin en liiku kovin laajalla alueella. 

Uudellamaalla maskeja on käytetty jostain syyskuusta asti, muualla käyttö on aloitettu paljon myöhemmin. Uudellamaalla ei porukka enää jaksa.

Minä asun Helsingissä. Lähikaupassani olen lähes ainoa maskiton. 

(se, jolle vastasit)

Vierailija
44/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia lähteä kotona etäilystä tai eläkeläisenä kotoa vähän piipahtamaan asioille kaupungille ja laittaa siksi aikaa maski naamaan versus me, jotka työnantajan velvoittamana höngimme maski naamallamme 8 tunnin työvuoron 5 kertaa viikossa. Täytyy sanoa, että kun työvuoro päättyy, niin maski lentää kaaressa roskikseen ja loppupäivä hengitän vapaasti - etäisyyksiä toki pitäen - ihan kotimatkan kauppareissusta alkaen. 8 tunnin happivaje päivää kohti riittää minulle kortena yhteiseen kekoon. Enempään en taivu.

Vierailija
45/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin maskin suomasta yksityisyydestä. Käytän todellakin niin kauan kuin en räikeästi erotu joukosta maskia käyttämällä.

Myös sosiaalisten tilanteiden pelkoa sairastavat tykkäävät maskista.

Vierailija
46/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni alkanut tympimään se että itse käyttää maskia ja koittaa vältellä toisia ihmisiä ja harrastuksina enää lenkkeily ja hiihto. Osa kansasta sit vaan reissailee, bilettää, notkuu ravintoloissa illallisilla, urheilukisoja järjestetään jne. Niin alkaa tulla fiilis että paskat, miksi hitossa itsekään enää jaksaa tsempata.

Vierailija
47/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia lähteä kotona etäilystä tai eläkeläisenä kotoa vähän piipahtamaan asioille kaupungille ja laittaa siksi aikaa maski naamaan versus me, jotka työnantajan velvoittamana höngimme maski naamallamme 8 tunnin työvuoron 5 kertaa viikossa. Täytyy sanoa, että kun työvuoro päättyy, niin maski lentää kaaressa roskikseen ja loppupäivä hengitän vapaasti - etäisyyksiä toki pitäen - ihan kotimatkan kauppareissusta alkaen. 8 tunnin happivaje päivää kohti riittää minulle kortena yhteiseen kekoon. Enempään en taivu.

Niinpä. Suurin osa vinkujista on niitä jotka eivät joudu maskia käyttämään 8h päivässä töissä. Ja ihmettelevät miten joku ei voi yhden kauppareissun ajaksi maskia laittaa.

En ole kertaakaan vapaa-ajalla maskia käyttänyt, töissä sitä joutuu ihan tarpeeksi käyttämään.

Vierailija
48/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Suurin osa vinkujista on niitä jotka eivät joudu maskia käyttämään 8h päivässä töissä. Ja ihmettelevät miten joku ei voi yhden kauppareissun ajaksi maskia laittaa.

En ole kertaakaan vapaa-ajalla maskia käyttänyt, töissä sitä joutuu ihan tarpeeksi käyttämään.

Joudun myös käyttämään töissä koko ajan maskia. Käytän maskia silti myös vapaa-ajalla kaikissa julkisissa paikoissa sisätiloissa. Ei ole mikään ongelma ainakaan itselleni.

Saman havainnon olen tehnyt, että viimeisen parin viikon aikana maskien käyttö Helsingissä on ainakin vähentynyt selvästi.

Nythän sitten varmaan nähdään, että onko tuolla vaikutusta tuleviin tartuntamääriin.

Vierailija
49/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalisesti tahmea ja silloin tällöin 20-28 v sitten myös koulukiusaamista koin, niin juuri siksi ei tee mieli käyttää maskia- En koe olevani mitenkään turvassa tartunnoilta sen takana eikä koronan mietiskeleminen edes kiinnosta. Siksi maski utnuu ihan vieraalta ja turhalta. Tuntuu että saa olla rauhassa tuiotteluilta ilman maskia ja pystyy keskittymään ajatuksiinsa.

Vierailija
50/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingissä. Lähikaupassani olen lähes ainoa maskiton. 

(se, jolle vastasit)

Missä tuollainen kauppa on? Tai sitten silmiisi osuu vain ne maskinkäyttäjät. Ihmisillä on tapana nähdä asiat omasta näkökulmastaan.

Vierailija
51/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt maskia enkä käytä. En halua koronaa, joten en nosta riskiä saada sen käyttämällä maskia.

Muiden terveys ei rehellisesti kiinnosta niin paljoa, että tieten tahtoen nostaisin omaa riskiäni pellemaskilla.

Vierailija
52/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni alkanut tympimään se että itse käyttää maskia ja koittaa vältellä toisia ihmisiä ja harrastuksina enää lenkkeily ja hiihto. Osa kansasta sit vaan reissailee, bilettää, notkuu ravintoloissa illallisilla, urheilukisoja järjestetään jne. Niin alkaa tulla fiilis että paskat, miksi hitossa itsekään enää jaksaa tsempata.

Eikö koronanpelko riitä motivaattoriksi? Tai sädekehän kiillotus ja hyvepisteiden keruu?

Vierailija
53/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pitää käyttää, niin en tasan enää vapaa-ajalla käytä. Olen aivan satavarma, että yhtään tartuntaa ei noilla paperipaloilla estetä.

Vierailija
54/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski yhdistyy ennemminkin paikkoihin, joissa on ollut eniten koronatartuntoja, kuten esimerkiksi hoitolaitosten ja kotien sisällä.

"Koronavirustapauksia todettiin vuonna 2020 kaikkiaan 79 helsinkiläisessä hoivakodissa. Helsingin kaupungin mukaan Helsingin kaupungin omien seniorikeskusten ja palvelutalojen asukkaista koronavirustartunnan sai 5,9 prosenttia asukkaista. Kaupungin ulkopuolisten palveluntuottajien hoivakotien vastaava luku on 6,3 prosenttia. Sairastuneiden asukkaiden keski-ikä oli 81 vuotta.

Vertailun vuoksi koko väestön osalta koronavirustartuntoja on testein todettu 41 915. Tämä on 0,76 prosenttia koko maan väestöstä."

Näitähän on siis ollut tuolla enemmän kuin muualla, ja aika järjestelmällisesti tartunnat maskiin määrätyissä hoitajissa, kun noita on laittanut merkille.

Miksi tätä influenssaa, nimeltä Covid-19 pidetään pahempana, kuin muita influenssaviruksia?

Miksi väitetään tämän olevan pandemia, vaikka se ei ole sitä sen enempää kuin muutkaan kausi-influenssat?

Vierailija
55/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennutjyllää täällä , no huh.

Vierailija
56/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan valheverho alkaa raottua ja jengi alkaa hylkäämään tyhmät maskit.

Miksi pitää maskeja, kun ei koronakaan ole pandemia, ainoastaan kausi-inluenssa.

Vain jotkut heikot vanhukset ja monisairaat voivat sairastua koronavirukseen ja jopa kuolla siihen, eivät terveet.

Vierailija
57/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskihan takaa sen, että hengität omaa korona-ilmaa ees taas, kun pitäisi nimenomaan saada puhdasta ilmaa ja paljon. Jos nyhjötät sisällä liikkumatta, koko kämppä on koronassa, kun pitäs saada puhdasta ilmaa ja liikuntaa. Jotekin tää koko pellemeininki haiskahtaa.

Vierailija
58/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman Lempäälän ideaparkissa tänään. Sanotaan, että 1/3 osalta puuttui maskit.

Vierailija
59/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman Lempäälän ideaparkissa tänään. Sanotaan, että 1/3 osalta puuttui maskit.

Täytyy jättää jo yksi rasite taakseen kun lisää näyttää olevan tulossa, mm puolitoista kertaa entistä pitempi kotonajumitteluvelvollisuus sairastuneella ja hänen terveellä lähipiirillään. Ei mitään höllenn yksiä tullutkaan. Tahtosii varmaan moni jo muutenkin vaihtaa rasitteen johonkin toiseen. Vaihtelu piristää. Ei kannata kantaa liian montaa harteillaan kerrallaan. Menee muuten vielä niin piippuun ja  psykoosiin että erehtyy rokotetta kokeilemaan. Ei pidä päästää itseään epätoivoisen tuntoisiin tunnelmiin, voi tulla  huonoja päätösiä niissä tiloissa

Vierailija
60/65 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset alkaa vihdoin herätä todellisuuteen ja siihen mitä tässä on takana. Euroopassa kovat mellakat jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän