Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistyminen on usein suhteista kiinni ja oikeasti varsin harva on erityisen hyvä missään

Vierailija
30.01.2021 |

Suurin osa ihmisistä ei oikeasti osaa eirtyisesti mitään. Varmaan 9/10 ihmisestä ei omaa mitään niin erityistä taitoa, että sen avulla työllistyisi mitenkään helposti, joten monen työpaikka on loppujaan suhteiden ansiota.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti moni pitää työpaikkaansa itsestään selvyytenä ja ulisee, kun joutuu veroilla maksamaan jonkun työttömäksi jääneen tukia.

Vierailija
2/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpiirteissään tuo varmasti pitää paikkansa. Monet haettuun tehtävät pätevät ja sopivasti koulutetut eivät pääse töihin, kun edelle menee ns.hyvä tyyppi. Se voi tarkoittaa ihan mitä vaan. Usein nuorempaa, halvempaa ja helpommin manipuloitavaa pomon pompoteltavaksi. Ei tässä asiassa todellakaan oikeus toteudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääpiirteissään tuo varmasti pitää paikkansa. Monet haettuun tehtävät pätevät ja sopivasti koulutetut eivät pääse töihin, kun edelle menee ns.hyvä tyyppi. Se voi tarkoittaa ihan mitä vaan. Usein nuorempaa, halvempaa ja helpommin manipuloitavaa pomon pompoteltavaksi. Ei tässä asiassa todellakaan oikeus toteudu.

"Osaajasta", joka ylihinnoittelee palkkavaatimuksensa, ei kannata maksaa, jos saa toisen tekijän selvästi halvemmalla ja tässä toisessa henkilössä nähdään kuitenkin potentiaalia tulevaisuudessa tehtävään, vaikka alkuun jouduttaisiinkin panostamaan hieman enemmän.

Vierailija
4/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jos tuon saman valheen jankkaaminen tuo jollekin sisäistä rauhaa niin antaa mennä. Itse en ole saanut töitä suhteilla, ihan ensimmäisestä työstä nykyiseen minut on työllistänyt täysin itselle tuntematon henkilö ja ansioluettelo sekä hakukirje ne varmaan olivat ratkaisevia. Toki se että olen myös normaalisti käyttäytyvä ihminen.

Hyvin pieni osa niillä suhteilla etenee. Me muut tehtiin niitä "kakkaduuneja" opiskeluaika, joiden avulla pystyi sitten osoittamaan olevansa ahkera kun haki ensimmäistä palkatonta harjoittelua. Siitä sitten aukeni pikkuhiljaa ovia.

Vierailija
5/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko suhteista vai osaamisesta kiinni, kun jos saat työt osaamisella etkä suhteilla, sinun väitetään silti saaneen kaikki suhteilla ja että et osaa mitään.

Vierailija
6/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se eka duuni on otettava vastaan, olkoon sitten kakkaa tai jossain jumalan selän takana. Sieltä sitten työtodistuksella eteenpäin kohti vihreämpää oksaa.

Mulla oli 7 kakkaduunia 90-luvulla, ilman suhteita hankittu jokainen, älkääkä unohtako 90-luvun lamaa kun töitä ei saanut "kukaan".

Ja opiskelun jälkeen ollut 4 pidempää työsuhdetta. Toinen opiskelukaverin vinkistä ja neljäs kun toinen pomo palkkasi mut uudelleen eri firmaan. Silleen niitä suhteita saadaan, tekemällä työnsä hyvin.

Vierailija
7/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh jos tuon saman valheen jankkaaminen tuo jollekin sisäistä rauhaa niin antaa mennä. Itse en ole saanut töitä suhteilla, ihan ensimmäisestä työstä nykyiseen minut on työllistänyt täysin itselle tuntematon henkilö ja ansioluettelo sekä hakukirje ne varmaan olivat ratkaisevia. Toki se että olen myös normaalisti käyttäytyvä ihminen.

Hyvin pieni osa niillä suhteilla etenee. Me muut tehtiin niitä "kakkaduuneja" opiskeluaika, joiden avulla pystyi sitten osoittamaan olevansa ahkera kun haki ensimmäistä palkatonta harjoittelua. Siitä sitten aukeni pikkuhiljaa ovia.

Tuosta voisi päätellä, että siivosit tyyliin ahkerasti vessoja, joka aukaisi ovia ja etenit moppaamaan siistejä toimistoja.

Vierailija
8/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkassa ainakin kaupungin työt menee "isin nimellä". Jos vähän opiskelet saat viran ja kouluja käymätyömällekin löytyy suhteilla paikka. Tämän tiedän ihan tuttavan juttujen perusteella, hän ja 2 sisarustaan kaikki kaupungin töissä. Toki muutkin paikat tän kokoisessa kaupungissa menee enimmäkseen suhteilla. Ja sen kyllä huomaa. Mitään ei osata kun kaikki työt helpolla ja ilman ansioita saatu. Mikään ei kehity.

Vierailija
9/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös koomista, että usein ikäihmiset sanovat ettei heitä huolita töihin, koska he uskaltavat vaatia palkkaa ja pomo pelkkää että vanhempi henkilö tietää häntä enemmän asioista.

Tämä on sellainen kaunisteltu versio todellisuudesta. Totuus kun enimmäkseen on, ettei firman yksinkertaisesti kannata panostaa yli viisikymppiseen tekijään. Monestikaan he eivät ole edes mitään kovin kummoisia järjenjättiläisiä. Olen huomannut nykyajan työelämässä kaksi asiaa uusissa työntekijöissä. A) laiskimmat työntekijät ovat nykyajan älypuhelinsukupolven nuoret aikuiset. B) päästään yksinkertaisimpia ovat reilu viisikymppiset.

Vierailija
10/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin 29-vuotiaana "paskaduuniin", kun olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Opiskeluaikana olin jotenkin naiivi ja tyhmä, enkä tajunnut, että pitäisi tyrkyttää itseään edes johonkin töihin, eikä ansioluetteloon kertynyt oikein mitään järkevää. Hoidin kyllä asiani, mutta olin aika reppana. 

Tällaisia töitä olisi pitänyt olla tekemässä kymmenen vuotta sitten, mutta onpahan nyt kuitenkin työ. 

Vierailija
11/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollista. Itse olen työtön yliopistosta valmistunut. Opinnot oli vaikeita ja motivaatio alhaalla ja lähes koko opiskeluajan opinnot vain saivat aikaan alakuloa ja masentunutta mielialaa. En lopettanut opintoja koska en keksinyt tuolloin muutakaan alaa. En usko että työttömyyteni johtuu huonoista arvosanoista vaan siitä ettei minulla ollut opiskeluaikoina voimia verkostoitua. Minulla ei siis ole suhteita alalle, millä on iso merkitys nykyään.

Vierailija
12/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla olen saanut lähes kaikki työpaikkani. Ja 90 %:ssa työpaikoista työ opitaan sitä työtä tehdessä. Ei tietenkään kaikissa töissä, eikä ilman tiettyjä valmiuksia tai sopivaa koulutustaustaa välttämättä opi riittävän hyväksi koskaan.

Vierailija
13/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että jos haastatteluun asti pääsee, 99 % on kiinni ihan siitä, miten kemiat käy yksiin haastattelijan/vuokrafirman/pomon kanssa.

Vierailija
14/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sitten yrittää luoda niitä suhteita? Itse teen sitä jatkuvasti, koska tiedän että siitä voi olla hyötyä tulevaisuudessa. Nykyistä työpaikkaani en saanut suhteilla.

Vierailija
15/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Osaajasta", joka ylihinnoittelee palkkavaatimuksensa, ei kannata maksaa, jos saa toisen tekijän selvästi halvemmalla ja tässä toisessa henkilössä nähdään kuitenkin potentiaalia tulevaisuudessa tehtävään, vaikka alkuun jouduttaisiinkin panostamaan hieman enemmän.

Niin, ehkä juuri siksi EK saa tahtonsa läpi "paikallisesta sopimuksesta".

Osaaja pyysi 10e/h ja vielä piti sitä halpana, kilpailutkin hakijat ja löytyi multitalentti jonka palkka toive oli 5e/h siis henkilö johon kannattaa sijoittaa, nyt ja tulevaisuudessa.

Vierailija
16/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten "suhteita luodaan"? Nuoleskeletteko te jatkuvasti kaikkia mahdollisia vastaan tulevia ihmisiä, koska heistä voi joskus olla hyötyä teille? Kehutte ja mielistelette?

Vierailija
17/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. En juuri koskaan edes hae töitä, kun niitä löytyy itsestään.

Vierailija
18/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten "suhteita luodaan"? Nuoleskeletteko te jatkuvasti kaikkia mahdollisia vastaan tulevia ihmisiä, koska heistä voi joskus olla hyötyä teille? Kehutte ja mielistelette?

Käydään suihkussa, ollaan omia itsejämme ja istutaan baarissa.

Vierailija
19/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole suhteita tietoisesti koskaan "luonut". Niitä mahdollisuuksia vain tulee eteen, jos tuntee jonkun joka tuntee jonkun jne. Tietysti pitää olla ollut monenlaisessa mukana ja hyvää sattumaakin tarvitaan, että näin voi käydä.

Vierailija
20/25 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hukkaat firman rahoja kahdella tavalla.

Ensimmäinen virhe tulee siinä, että kilpailijat saavat aikaedun, kun joku harjoittelee, ja sitä kautta valtaavat markkinat.

Toinen virhe on siinä, että otetaan suurempi riski muutaman killingin säästön vuoksi henkilövalinnassa.

Useita kuvailemasi kaltaista rekryjä olen ihmetellyt, koska ne ovat olleet jo etukäteen ilmiselviä virheitä.

No, typeryydestä kärsii koko firma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi