Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy ihmiseltä, joka ei ole koskaan laittanut ruokaa

Vierailija
30.01.2021 |

En ole koskaan keittänyt edes makaronia, paistanut kananmunaa tai tehnyt puuroa. En osaa tehdä mitään ruokaa enkä ymmärrä ruoanlaitosta mitään. Kysymyksiä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen? Asutko yksin?

Olen nainen. Asun yksin joo. AP

Vierailija
22/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaat kuitenkin lukea. Miksi katso kirjasta, lehdestä tai netistä jotain reseptiä ja tee sen mukaan?

Ei kiinnosta ruoanlaitto. En halua. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ja aika noloa. Ap tuskin on perheellinen enkä tiedä aikooko sellaiseksi koskaan ryhtyä. Viimeistään silloin kannattaisi opetella yksinkertaisia kokkaushommia. Lapset eivät elä leivällä eikä mahdollinen kumppani varmaan halua ottaa yksin vastuuta ruokahuollosta.

Vierailija
24/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä syöt? Miksi et ole halunnut opetella tekemään ruokaa?

Syön leipää, hedelmiä, vihanneksia, välillä valmisruokia.

En ole halunnut opetella kokkaamaan koska ruoanlaitto ei vaan kiinnosta. Ruoka ilmiönä ei myöskään kiinnosta minua. En osaa nauttia mistään mauista, syön vain pysyäkseni hengissä. AP

Säälin sua. Syöminen on yksi elämän suurimmista nautinnoista.

Vierailija
25/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan saanut syödä mitään hyvää ruokaa?

Vierailija
26/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö sun lapsuudenkodissa joku ruokaa ja jos niin kuka ja ottiko hän sinua mukaan ruuanlaittoon lapsena?

Vierailija
27/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa ja aika noloa. Ap tuskin on perheellinen enkä tiedä aikooko sellaiseksi koskaan ryhtyä. Viimeistään silloin kannattaisi opetella yksinkertaisia kokkaushommia. Lapset eivät elä leivällä eikä mahdollinen kumppani varmaan halua ottaa yksin vastuuta ruokahuollosta.

Joo, en ole aikeissa hommata perhettä tai lapsia, voitte huokaista helpotuksesta. AP

Vierailija
28/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan saanut syödä mitään hyvää ruokaa?

No joo, olen käynyt ihan kivoissa ravintoloissa ja joskus tilannut ruokaa kotiin. AP

Vierailija
29/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekikö sun lapsuudenkodissa joku ruokaa ja jos niin kuka ja ottiko hän sinua mukaan ruuanlaittoon lapsena?

Äiti teki välillä ruokaa mutta hänkään ei ollut mikään ruoanlaiton ystävä. Vanhemmat söivät omia ruokiaan ja minä söin vissiin koko lapsuuteni sitä leipää ja sitten tietty kouluruokaa. En osallistunut ruoanlaittoon eikä äiti pakottanut. AP

Vierailija
30/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikäs tuossa. Ihmiset elää oman näköistä elämää, etkä sinä ole tilivelvollinen kenellekään.

Vierailija
31/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikäs tuossa. Ihmiset elää oman näköistä elämää, etkä sinä ole tilivelvollinen kenellekään.

Kivasti kommentoitu, kiitos. Yllättävän monelle se tuntuu olevan kuitenkin iso juttu. Esimerkiksi jos sanon jollekin tutulle että en halua tai osaa tehdä ruokaa, ensireaktio on lähettää minulle jotain helppoja reseptejä ja myöhemmin kysyä, kokeilinko niitä. Yleensä tämän jälkeen suututaan kun sanon että en edes katsonut niitä läpi. AP

Vierailija
32/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valehtelee. Kotitalous on peruskoulussa pakollinen oppiaine. Siellä jokainen joutuu kokkaamaan.

Vierailija
33/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valehtelee. Kotitalous on peruskoulussa pakollinen oppiaine. Siellä jokainen joutuu kokkaamaan.

En minä valehtele. 2000-luvun alussa kävin sen pakollisen köksän ja en muista että olisin siellä tosiaankaan mitään kokannut. Kuten kirjoitin, meillä oppilaat jaettiin pienryhmiin ja jokainen ryhmä valmisti ruokaa. Minä halusin tiskata ja siivota jäljet, jotta minun ei tarvinnut tehdä ruokaa. AP

Vierailija
34/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Oletko koskaan seurustellut? Mitä mahdolliset puoliskosi ovet olleet mieltäokkaamattomuudestasi? Oletko parisuhteessa nyt? Mikä on painoindeksisi? Mitä syöt töissä lounaaksi?

Vierailija
35/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradwifeprovo kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Oletko koskaan seurustellut? Mitä mahdolliset puoliskosi ovet olleet mieltäokkaamattomuudestasi? Oletko parisuhteessa nyt? Mikä on painoindeksisi? Mitä syöt töissä lounaaksi?

Olen 34. Olen seurustellut joo. Poikaystävät ovat ymmärtäneet tilanteen ja hyväksyneet sen. He ovat sitten tehneet itse itselleen ruokaa ja välillä olen syönyt myös sitä.

Tällä hetkellä en ole parisuhteessa.

Painoindeksiä en tiedä, mutta olen normaalipainoinen. 167 cm, 62 kg.

Töissä syön useimmiten salaatteja, välillä saatan hakea kahvilasta vaikka sämpylän.

Vierailija
36/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistävä avaus. Ruoka tuntuu tosiaan olevan monille elämän keskipiste ja sen kyllä näkee ihan jäätävistä jenkkakahvoistakin 🙄

Vierailija
37/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voit sitten tietää, että kananmuna paistetaan?

Vierailija
38/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voit sitten tietää, että kananmuna paistetaan?

Kai olen jostain kuullut sen. AP

Vierailija
39/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä keskustelu :) Itsekin koin ruokailemisen jotenkin turhaksi enkä koskaan kaivannut sitä sinkkuna ollessani. No taidot oli, mutta kiinnostusta ei. Elin käytännössä ruisleivällä, jonka päälle laitoin kinkkua, juustoa ja paistamani kananmunan. Pariuduttuani halusin olla hyvä puoliso ja lapsen saatuani hyvä äiti, joten olen opetellut laittamaan perus-arkiruokaa. Nykyään syön samaa kuin he, mutta yksin ollessani (esim lounaat työpäivän aikana) turvaudun edelleen leipään.

Ruuan laitosta tulee paljon tiskiä ja yhdelle ihmiselle kokkaaminen ei ole yhtään palkitsevaa. Ei maksa vaivaa. Hyvä AP!

Vierailija
40/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hyvä ja terveellinen ruoka on yksi elämän suurimpia nautintoja ja siksi kokkaan lähes joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän