Onko kukaan täällä kokenut nopeaa laihtumista?
Kommentit (24)
Olen, jonkinlaisessa ylikunnossa ja pitkittyneessä kuumeessa. Olin polkujuoksuaddikti. Ei ollut yhtään kivaa, vaikken maailman hoikin ollutkaan. Vaatteet kävivät muutamassa päivässä napakoista väljiksi. Räytymistä jatkui noin kuukauden verran ja sitten alkoi toipuminen.
Nyt taas pyöreämpi ja juoksukunnossa :)
Kyllä, parikin kertaa olen laihduttanut nopeasti. Kilot kyllä palasivatkin.
Olen.
Paino putosi pari vuotta sitten n. 62 kilosta 49 kiloon 5 kuukaudessa.
Sain sitten kerättyä kiloja onneksi takaisin, nykyään painan taas vähän päälle 60kg ja voin paremmin. Tosin joulukuusta asti on sairaus jälleen vaivannut ja toivon, ettei sama painonlasku ala tälläkin kertaa, koska hyi että.
Laihduin 1,5 kuukaudessa kymmenen kiloa energiapitoisemmalla ruoalla.
Tavallaan, painoni putosi kahdessa viikossa lähes 19 kiloa, mutta se oli enimmäkseen nestettä. Olin tuon ajan sairaalassa ja söin kaiken ruoan, mitä annettiin. Punnitus oli joka päivä.
Olen, 11kg kahdessa kuukaudessa kun elämäntilanne oli vähän huono. En suosittele koska kilot tulivat tuplana takaisin. Myöhemmin muutin elämäntapani pysyvästi ja nyt kilot tippuvat pikku hiljaa, mutta varmasti ja terveellisesti.
Synnytyksen jälkeen tippui kolmessa kuukaudessa 28kg. Näistä 15kg oli "raskauskiloja". Vauva itki koko ajan - paitsi kävellessä ja syödessä, eli joko kävelin tai imetin koko ajan, itse en juuri ehtinyt syömään.
Olin sairaalassa teholla tiputuksessa ja 10 kiloa lähti että hujahti.
Laihdutin 3 kuukaudessa 30 kg. Mutta lähtöpainoni oli 140 kg. Eli varaa oli lähteä. En ole tietenkään vertailukelpoinen normaalikokoisten ihmisten kanssa. Loput kilot, eli 50 kg, pudotin vuodessa.
Kuumeilen todella harvoin. Keran olin neljän päivän kuumeessa ja laihduin muutaman kilon. Silloin ajattelin, tässä piilee ratkaisu laihdutusongelmaan. Muuten laihtuminen lähes mahdotonta.
Jos sairastuu 1tyypin diabetekseen ,laihtuu nopeasti,tai johonkin imeytymissairauteen.
-40kg, keto+pätkäpaasto. Ylläpitänyt jo 3 vuotta.
Olin ollut nielurisaleikkauksessa. Toipuminen oli kivuliasta.
Kun viimein menin kauppaan, liivit aukesi selässä ja riipparisena olo oli aika kamala. Nopeassa laihtumisessa ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastuu 1tyypin diabetekseen ,laihtuu nopeasti,tai johonkin imeytymissairauteen.
No sitten vaan matkimaan jotakin noista imeytymissairauksista, siinä ratkaisu.
6 kuukaudessa putosi 15 kg.
Alunperin 71 kg/165 cm. Sitten 56 kg.
Tuosta vielä paino putosi pari kiloa.
Enkä laihduttanut. Syynä kammottava ero (mm. pakenin turvakotiin). Paino putosi, kun ruokahalu kateissa surun keskellä. En suosittele tätä tapaa, vaikka lopputuloksena olikin sitten hoikka ja timmi sinkkunainen 😂
Vierailija kirjoitti:
6 kuukaudessa putosi 15 kg.
Alunperin 71 kg/165 cm. Sitten 56 kg.
Tuosta vielä paino putosi pari kiloa.
Enkä laihduttanut. Syynä kammottava ero (mm. pakenin turvakotiin). Paino putosi, kun ruokahalu kateissa surun keskellä. En suosittele tätä tapaa, vaikka lopputuloksena olikin sitten hoikka ja timmi sinkkunainen 😂
Tätä se teholaihduttaminen taitaa aina olla, mentaalisesti erittäin epämiellyttävää.
Joku muuten kommentoi jossakin laihdutusketjussa näin "ei onnistu ilman tupakkaa ja piriä". Tässäkin taitaa piillä viisaus. Eli laihdutuslääkkeessä pitäisi olla seuraavat komponentit:
- syömisen mielihyvän korvaaja
- nälän tunteen poistaja tai sen aiheuttaman kivun poistaja
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin 3 kuukaudessa 30 kg. Mutta lähtöpainoni oli 140 kg. Eli varaa oli lähteä. En ole tietenkään vertailukelpoinen normaalikokoisten ihmisten kanssa. Loput kilot, eli 50 kg, pudotin vuodessa.
Kerrotko miten teit tuon? Itse painan jonkun verran enemmän ja aloitin täysnutrauksen tässä alkuviikolla. Olen aiemmin ollut enellä ja pudotin 10viikossa 27kg, mutta tulivat takaisin johtuen todella suurista ikävistä asioista elämässä(kävi itsemurhakin mielessä). Nyt yritän pudottaa kesään mennessä yli 30kg ja vähintään 10viikkoa omatoimisella enellä.
Vierailija kirjoitti:
Kade. Olen 5 vuotta yrittänyt laihduttaa, junnaan edes takas +-3 kg.
BMI 38
Ei se ole mahdollista ilman rasvaimua.