Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Särö luottamukseen

Vierailija
30.01.2021 |

Elämä on viimeisen 6kk aikana sisältänyt paljon stressaavia asioita ja lisäksi jäimme mieheni kanssa molemmat elokuussa kotiin etätöihin työnantajan komennuksella.

Edeltävät pari kuukautta ollaan saatu riita aikaiseksi kaikista asioista. Viikko sitten mieheni otti kesken riidan vihkisormuksensa sormesta ja sanoi, että hänen mitta on tullut täyteen. Riidan laannuttua hän pahoitteli kovasti ylilyöntiään.
Mutta. Minulle jäi tuosta valtava epävarmuus sisälleni, sellainen turvattomuuden tunne. Ja mikä pahinta on päähäni hiipinyt ajatus siitä, että jos mieheni pettääkin minua. En ole koskaan aiemmin epäillyt, olen aina luottanut 110% häneen. Jotenkin se, että hän kiukunpuuskassa oli valmis nakkaamaan avioliittomme roskiin teki suuren särön luottamukseen välillämme.

Miten korjaan tilanteen? Miten voin enää luottaa siihen, että hän seisoo rinnallani niinkuin on luvannut?

Kommentit (33)

1/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen keskustelu varmaan olisi hyvä aloitus. En osaa tarkemmin sanoa. Vaikea tilanne. 

Vierailija
2/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies on sanonut, kun olet hänelle kertonut millaisia tunteita tämä tapaus sinussa aiheutti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies on sanonut, kun olet hänelle kertonut millaisia tunteita tämä tapaus sinussa aiheutti?

Hän pahoittelee kovasti tekoaan ja on sanonut ettei oikeasti halua erota, sormuksen pois heittäminen yms oli vain kiukusta johtuva reaktio. Tietyllä tavalla uskon häntä, on aika tempperamenttinen, mutta silti tunnen näin kuin tunnen. Vaikka kuinka selitän asiaa itselleni, niin silti tuntuu että ero voi olla ihan minkä lausahduksen jälkeen vain. En ole koskaan elämässäni kokenut tälläistä turvattomuutta enkä tiedä miten tätä käsitellä. Ap

Vierailija
4/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti haluaa erota. Ainakin jollain tasolla. Ei ole käsitellyt asiaa mielessään. Siis vielä. Totuudet tulee yleensä lauottua kännissä tai riidan yhteydessä suuttuneena. Ikävä kyllä. Ja niitä sanoja ei saa takaisin, siksi pitäisi miettiä hyvin tarkkaan mitä suustaan päästää. Sinuna olisin kyllä ”tyytyväinen” että tuli ilmi nyt eikä vasta esim vuosien päästä.

Onko teillä lapsia? Olisko siksi vielä yhdessä? Mistä toi pettämisasia tuli mieleesi? Jos luottamuksen särön jälkeen tuollainen nousee mieleen, voi olla niin että mies pettää ja olet alitajuisesti jotain merkkejä jo aiemminkin huomannut mutta et ole osannut yhdistää. Onko sinulla ollut epämääräisiä tunteita tai epäilyjä aiemmin?

Vierailija
5/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan voi käydä nyt niin ettet uskalla enää nostaa mitään asiaa pöydälle kun pelkäät eroa. Otahan asia kunnolla puheeksi.

Vierailija
6/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että eroja on niin paljon, jos ihmiset eivät siedä kumppaneiltaan mitään virheitä/ylilyöntejä. Vähän nyt armollisuutta sitä puolisoa kohtaan. Ja sen lisäksi että sinä paasaat siitä, miltä sinusta tuntuu niin kannattaa myös ihan tosissaan kuunnella myös se, miltä siitä puolisosta tuntuu.

Minusta aloituksessa hälyttävämpää on jatkuva riitely, siitä kannattaa nostaa kissa pöydälle ja miettiä johtuuko se omista vai parisuhteen ongelmista. Ja sen jälkeen miettiä onko niitä ongelmia halua korjata ja kuinka paljon niitä ollaan parisuhteessa valmiita sietämään.

Ja äkkiseltään väittäisin ettei miehesi sinua petä, ei sitä ainakaan tuosta yksittäisestä ylilyönnistä voi epäillä. Vaikka itse olen tullut petetyksi ja näen monesti pettämistä sielläkin, missä sitä ei ole.

Vierailija
7/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti haluaa erota. Ainakin jollain tasolla. Ei ole käsitellyt asiaa mielessään. Siis vielä. Totuudet tulee yleensä lauottua kännissä tai riidan yhteydessä suuttuneena. Ikävä kyllä. Ja niitä sanoja ei saa takaisin, siksi pitäisi miettiä hyvin tarkkaan mitä suustaan päästää. Sinuna olisin kyllä ”tyytyväinen” että tuli ilmi nyt eikä vasta esim vuosien päästä.

Onko teillä lapsia? Olisko siksi vielä yhdessä? Mistä toi pettämisasia tuli mieleesi? Jos luottamuksen särön jälkeen tuollainen nousee mieleen, voi olla niin että mies pettää ja olet alitajuisesti jotain merkkejä jo aiemminkin huomannut mutta et ole osannut yhdistää. Onko sinulla ollut epämääräisiä tunteita tai epäilyjä aiemmin?

Ei ole lapsia. Ollaan oltu yhdessä 7 vuotta, siitä naimisisissa kohta 5v. En ole koskaan epäillyt pettämistä, kuten aiemmin kirjoitin on luottamukseni ollut 110%. Mieheni on aiemmassa suhteessaan joutunut petetyksi, minäkin, ja ollaan alusta asti sovittu ja vannottu ettei niin loukata toisiamme oli tilanne mikä tahansa. Tähän saakka olen täysin luottanutkin tähän. Mutta luottamuksen tilalle tulikin epävarmuus ja turvattomuus, kun koko suhteemme aikana ensimmäisen kerran tuli puheeksi ero. Ap

Vierailija
8/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia. Ollaan oltu yhdessä 7 vuotta, siitä naimisisissa kohta 5v. En ole koskaan epäillyt pettämistä, kuten aiemmin kirjoitin on luottamukseni ollut 110%. Mieheni on aiemmassa suhteessaan joutunut petetyksi, minäkin, ja ollaan alusta asti sovittu ja vannottu ettei niin loukata toisiamme oli tilanne mikä tahansa. Tähän saakka olen täysin luottanutkin tähän. Mutta luottamuksen tilalle tulikin epävarmuus ja turvattomuus, kun koko suhteemme aikana ensimmäisen kerran tuli puheeksi ero. Ap

Miehesi otti kyllä eron tosi kurjalla tavalla esille, mutta oikeasti kannattaa muistaa, että hyvässä ja luottamuksellisessa suhteessa erosta voidaan keskustella siinä missä muustakin. Eikä sen tarvitse rikkoa luottamusta, vaan enemmän se on luottamuksen osoitus, kun toinen uskaltaa kertoa sinulle vaikeista ja ikävistäkin asioista. Jos kanssasi ei voi keskustella erosta, tulee eteesi hyvin äkkiä tilanne jolloin mies pakkaa kamansa, ettekä saa edes mahdollisuutta korjata suhdetta.

Vierailija
9/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oikein riitelette koko ajan?

Vierailija
10/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksin on ihanaa. Lapset aikuisia ja aikaa itselle ja lemmikkikoiralle <3

Vierailija
11/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele, että eroja on niin paljon, jos ihmiset eivät siedä kumppaneiltaan mitään virheitä/ylilyöntejä. Vähän nyt armollisuutta sitä puolisoa kohtaan. Ja sen lisäksi että sinä paasaat siitä, miltä sinusta tuntuu niin kannattaa myös ihan tosissaan kuunnella myös se, miltä siitä puolisosta tuntuu.

Minusta aloituksessa hälyttävämpää on jatkuva riitely, siitä kannattaa nostaa kissa pöydälle ja miettiä johtuuko se omista vai parisuhteen ongelmista. Ja sen jälkeen miettiä onko niitä ongelmia halua korjata ja kuinka paljon niitä ollaan parisuhteessa valmiita sietämään.

Ja äkkiseltään väittäisin ettei miehesi sinua petä, ei sitä ainakaan tuosta yksittäisestä ylilyönnistä voi epäillä. Vaikka itse olen tullut petetyksi ja näen monesti pettämistä sielläkin, missä sitä ei ole.

Kiitos viestistäsi, sain siitä paljon ajattelemisen aihetta.

Ollaan puolin ja toisin oltu syinä riitoihin. Välillä molempia turhauttaa tämä 24/7 yhdessäolo ja puramme esim työstressin toisiimme, koska työskentelemme yhdessä kotona. Aiemmin töistä kotiin ajaessa kerkesi purkaa työmurheet eikä ne juuri kotioloihin vaikuttaneet. Molempien harrastukset on tauolla, kuten varmasti muillakin, joten ei ole sitä "normaalia" omaa aikaa. Ollaan kyllä puhuttu siitä, että riitojemme aiheet ovat aivan turhia, mutta tietysti ne silti suhdetta rasittavat. Selvitämme aina riidat ja sovimme, puhumme tunteistamme. Tiedän, että mieheni on stressaantunut ja ymmärrän häntä. Vaikka järjellä tiedän, että sormuksen pois ottaminen oli vain ylilyönti riidan aikana, en tiedä miten tätä siitä herännyttä tunnetta pitäisi käsitellä/purkaa. Tämä on se minun ongelma johon toivoisin neuvoja. Ap

Vierailija
12/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miehesi otti kyllä eron tosi kurjalla tavalla esille, mutta oikeasti kannattaa muistaa, että hyvässä ja luottamuksellisessa suhteessa erosta voidaan keskustella siinä missä muustakin. Eikä sen tarvitse rikkoa luottamusta, vaan enemmän se on luottamuksen osoitus, kun toinen uskaltaa kertoa sinulle vaikeista ja ikävistäkin asioista. Jos kanssasi ei voi keskustella erosta, tulee eteesi hyvin äkkiä tilanne jolloin mies pakkaa kamansa, ettekä saa edes mahdollisuutta korjata suhdetta.[/quote]

Kiitos viestistäsi. Ehkä tosiaan helpotusta toisi se, että puhuisimme asiasta. Erosta. Mieheni "kuittasi ero-heiton" sanomalla ettei oikeasti sitä tarkoittanut eikä siitä puhuttu sen enempää. Ap

Vierailija
13/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä oikein riitelette koko ajan?

No ihan hävettää kyllä sanoa. Nykyisin saamme säännöllisesti riitaa aikaiseksi kaikista kotitöistä, oli kyse siivoamisesta tai ruuanlaitosta. Viimeisin riita puhkesi siitä, että olin juuri saanut tehtyä viikkosiivouksen ja mies kokkaili itselleen iltapalaa, jonka jälkeen keittiö näytti siltä että siellä olisi räjäytetty 10 kiloa tomaattimurskaa. Tiedän että hän olisi siivonnut jälkensä ilman sanomista, mutta menin sanomaan. Koska tyhmä. Ap

Vierailija
14/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetat sen miehesi silmille hyppimisen. asia ratkaistu.

missä se sua pettää, kun on etätöissäkin? 

Vierailija
15/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei ap selviä oletko itse sellainen että sinuun voi luottaa. Muista aina kahdenkeskisissä asioissa että se mitä pyydät toiselta on se mitä sinun pitää myös pystyä antamaan toiselle. Jos et pysty niin pidä pää kiinni.

Vierailija
16/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tänään laittoi parasta päälleen ja lähti moikkaamaan kavereitaan. Sanoi tulevansa aamuyöllä takaisin, että ei kannata valvoa odottamassa. 2 viikkoa takaperin tämä olisi ollut täysin normaalia. Nyt ajattelen vain, että entä jos sittenkin... tuntuu niin kurjalta :'( ap

Vierailija
17/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta ei ap selviä oletko itse sellainen että sinuun voi luottaa. Muista aina kahdenkeskisissä asioissa että se mitä pyydät toiselta on se mitä sinun pitää myös pystyä antamaan toiselle. Jos et pysty niin pidä pää kiinni.

Voin täysin rehellisesti sanoa olevani luottamuksen arvoinen. Jos viittaat tuolla esim pettämiseen, niin en ole koskaan pettänyt yhdessäkään suhteessani. Rakastan miestäni, enkä voisi koskaan loukata häntä tekemällä niin. Tiedän kuinka pahaa jälkeä se tekee. Ap

Vierailija
18/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään neuvoa siihen, että miten voisin työstää itseni kanssa tätä turvattomuuden ja epävarmuuden tunnetta? Ap

Vierailija
19/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim tänään laittoi parasta päälleen ja lähti moikkaamaan kavereitaan. Sanoi tulevansa aamuyöllä takaisin, että ei kannata valvoa odottamassa. 2 viikkoa takaperin tämä olisi ollut täysin normaalia. Nyt ajattelen vain, että entä jos sittenkin... tuntuu niin kurjalta :'( ap

Oho. Ei tuo ainakaan turvattomuudentunteeseen auta.

En osaa neuvoa, itsellä turvaton lapsuus ja nuoruus ja todellakin olen herkistynyt kaikelle välinpitämättömyydelle koska ensimmäinen reaktio on heti että tuokaan ei minusta sitten välitä. Vaikeammaksi tuon tekee se että tilanteet on ollut lopulta todellisia, ei minua ole omana itsenäni jaksettukaan, on hyödynnetty yms.

Mutta jos lähtee partavedet löyhyten kavereita näkemään yön yli niin tulee mieleen että teettekö te jo eroa tappelemalla ja hän sanoi sen suuttuneena ääneen.

Olen taipuvainen uskomaan että kontrollin pettäessä sanotaan se mitä ajatellaan. Tietysti kuukausien tappelun jälkeen ei ole tavatonta ajatella noin vaikka sitä ei olisi toteuttamassakaan.

Tässä elämässä ainoa turva kuitenkin löytyy itsestä jos siitäkään.

Vierailija
20/33 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kenelläkään neuvoa siihen, että miten voisin työstää itseni kanssa tätä turvattomuuden ja epävarmuuden tunnetta? Ap

Olen itse heittänyt sormuksen menemään riitatilanteessa, koska sillä hetkellä olen vain halunnut olla ilman kumppania ja riittää riitelyt ja riitoihin ajavat asiat. Ei olla erottu ja en tiedä jäikö kumppanille traumoja. Jostain se riitakin alkaa. Melko mitätön asia aiheuttamaan turvattomuutta ja epävarmuutta, koska pariskunnat selviytyy paljon rankemmistakin asioista halutessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän