Teidän top 3 lempipelit?!
Kiinnostaa vaan mistä muut tykkää. Tässä oma top 3;
1. Kingdom Hearts (2002)
2. Marvel's Spider-Man (2018)
3. Crash Team Racing (joskus ysärillä)
Kommentit (189)
1. World of Warcraft
2. Baldur's Gate (1 ja 2)
3. Morrowind
Olispa taas aikaa pelata....
1. Sims 4
2. Two Point Hospital
3. Stardew Valley
1. Kingdom Hearts
2. Final Fantasy X
3. Red Dead Redemption 2
Alkuperäisen xboxin Oddworld, Rayman ja Sim.
Pleikkarin Legopelit esim. kadonneen aarteen metsästäjät, pirates of carribean, star wars, harry potter. Mitään seikkaulupelejä, jossa pitää taistella jotain vastaan, en voi pelata, kun kuolen heti.
Sitten oli se yksi merirosvopeli olikohan xboxille, joka oli suosikki ja pleikkarin sherlock holmes ja yksi harry potter peli eli noi missä ratkaistaan kaikkia arvoituksia kelpaa mulle.
Final Fantasy VIII
The Sims 2
The Sims 4
Final Fantasyistä pidän muistakin, mutta tuo FF8 oli eka, jota pelasin ja jäi siksi ikuisiksi ajoiksi sydämen ykköseksi. Varmaan jotain kertoo siitä, että minulla on siitä 2 kopiota Ps1:lle (koska levyissä oli vaurioita, sain ystävältä toisen, että voin pelata levyjä vaihtamalla pelin läpi), ps3-versio ja sitten ostin vielä ps4-remasterin heti, kun se tuli. Melkein itkin onnesta, kun kuulin siitä ja vaahtosin viikkotolkulla miehelle, joka ei mitenkään ymmärtänyt sitä miten täpinöissäni olin, vaikka itsekin aloitti samasta pelistä Final Fantasy-pelisarjan, mutta minulle se on rakkain peli ikinä :D Olen pelannut sen läpi varmaan yli 10 kertaa ja kerännyt ainakin kolmesti kaiken mahdollisen ja se tulee varmaan ikuisesti olemaan ainoa peli, josta on 100% trophyt pleikkarilla.
Muut Final Fantasyt menee jotakuinkin tässä järjestyksessä: 2. Final Fantasy VI, 3. Final Fantasy X, 4. FF7 & FF9 jaetulla sijalla. FF7 Remake on vielä(kin) kesken, joten sitä en arvostele.
The Simsejä olen kuitenkin pelannut ylivoimaisesti eniten. The Sims 4:ssa on jo 2200 pelituntia ja kakkosessa varmaan tuplat tuon, koska pelasin sitä reippaasti yli kymmenen vuotta ennen kuin vaihdoin neloseen. Jos saisin sen toimimaan Windows 10:llä, pelaisin sitäkin :D
Myös nämä lapsuuden klassikot, kuten Spyro 2 ja 3 on rakkaita ja voisi aivan hyvin olla listalla, jos listaisi koko pelisarjan. Silloin top 3-pelisarja olisi tällainen:
1. Final Fantasyt
2. Simsit
3. Spyrot
Monet on myös listanneet Crash Bandicoot pelisarjan, itse voisin lisätä siihen, että Crash Bash oli ihan parasta viihdettä ja vieläkin odotan, että tekisivät tästäkin remaken, jota voisi sitten pelata yhdessä perheen kanssa <3
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli vaikea. Pakko listata useampi.
Giana sisters (C64)
Super Mario bros. 3
Tomb Raider 3
Life is strange (kaikki)
Halo 4
Rise of the Tomb Raider
Unchartedit
Stardew valley
Miksi 3 alapeukkua? :D Liikaa valintoja? Huonot pelit...?
Stardew Valley on ihana. Pidin kovasti Harvest Mooneista, mutta SV vei sydämeni lopullisesti.
Sims 1 ja 2 oli kivoja myös, niitä pelasin todella paljon.
Theme Hospital ja Theme Park olivat myös kivoja. Two Point Hospitalin hankkimista olen miettinyt, sillä kuulin että se on samojen tekijöiden uusi firma.
Pelit on kivoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli vaikea. Pakko listata useampi.
Giana sisters (C64)
Super Mario bros. 3
Tomb Raider 3
Life is strange (kaikki)
Halo 4
Rise of the Tomb Raider
Unchartedit
Stardew valleyMiksi 3 alapeukkua? :D Liikaa valintoja? Huonot pelit...?
Veikkaan liikaa valintoja, koska kysyttiin top 3.
Assasins Creed:Brotherhood,
Assasins Creed Black Flag,
Red Dead Redemption 2
Änärit
Elder Scrolls-sarja(Morrowind mieleisin)
Hero Quest(lautapeli)
Aion
Age of conan
Final Fantasy xiv
:D
Hieno aihe, AP:lle pisteet!
Oma lista:
1. Final Fantasy VI (ikiklassikko)
2. The Witcher 3
3. Nier Automata
1. Super Mario Galaxy 2
2. Astro Bot Rescue mission
3. Need for speed: Porsche 2000
Vierailija kirjoitti:
Stardew Valley on ihana. Pidin kovasti Harvest Mooneista, mutta SV vei sydämeni lopullisesti.
Sims 1 ja 2 oli kivoja myös, niitä pelasin todella paljon.
Theme Hospital ja Theme Park olivat myös kivoja. Two Point Hospitalin hankkimista olen miettinyt, sillä kuulin että se on samojen tekijöiden uusi firma.
Pelit on kivoja :)
Theme Hospital!!! Sain lapsena kaverilta hänen isänsä warettaman ja levylle polttaman version… :D 🏴☠️
Koko pelissä parasta oli sen sairaala-layoutin suunnittelu, sekä jostain syystä niiden paisuneiden päiden puhkominen…
Mutta lähdinpä ihan tutkiskelemaan, ja näyttäisi siltä että tämänkin muinaisreliikin saa vielä mm. GOGista! 4.99€, pitäisiköhän…
[Listat viestin lopussa hätähousuille.]
”Kaikkien aikojen top 3” on minulle vähän hankala, kun olen vuosien saatossa pelannut niin on/off.
Lapsuuden lempparit olivat kolme ensimmäistä Crashia sekä kaksi ekaa Spyroa. PC-puolella en tuolloin vielä pelannut paria kirjastosta lainattua lasten peliä – ja Habbo Hotellia (:D) – lukuunottamatta.
6.–7. luokan välisenä kesänä löysinkin sitten WoWin, ja se oli menoa se. Oli minulle samanaikaisesti ensimmäinen MMO, online-peli, sekä ns. kunnollinen PC-peli. Moneen, moneen vuoteen en sitten muuta tarvinnutkaan.
Kunnes viimeisenä lukiovuotenani droppasikin sellainen ”pikkujuttu” kuin Skyrim. :D Yhden illan katselin kaverin olan yli kun tämä pelasi, ja se johtikin sitten siihen, että senvuotiset synttäri- ja joululahjarahat tuli käytettyä uuteen tietokoneeseen…
Skyrim (ja osaksi myös ”tuliterä” tietokone) aloitti ensimmäisen PC-pelaus”boomini”, ja vuosina 2012-2014 tulikin kokeiltua pelejä vähän laidasta laitaan. Sen jälkeen pelaamiseen tulikin taas taukoa, mitä nyt muutamia kökköjä ”deittipelejä” naputtelin silloin tällöin ihan vain huumorimielessä.
Kunnes loppuvuodesta 2017 julkistivat sitten WoW Classicin… :D Classicin hypejunassa palasin myös ”tavalliseen” WoWiin monen vuoden tauon jälkeen, ja vuodesta 2018 olenkin lähinnä putkiaivonnut WoWia.
Tosin! Koronakeväänä julkaistu Animal Crossing: New Horizons sai minutkin viimein ostamaan Switchin, ja pelasinkin viime vuoden puolella ihan huomaamatta 350+ tuntia.
Mutta olisihan minun pitänyt tietää, ettei se koskaan vain yhteen peliin jää… Vuoden vaihteessa innostuin päivittämään PC:tä, ja olen nyt tammi-helmikuussa pelannut enemmän kuin viitenä edeltävänä vuonna yhteensä.
Viimeaikojen top 3:
1. Stardew Valley
2. Ori and the Blind Forest/Ori and the Will of the Wisps
3. The Forest
Erittäin epävarma (:D) kaikkien aikojen top 3:
1. World of Warcraft
2. Outlast + Whistleblower-lisäosa
3. Skyrim (vaikka olenkin pelannut viimeksi v. 2013, mutta ihan vain silloisen merkityksensä takia)
1. FF VII
2. Bloodborne
3. Sekiro
1. Carcassonne
2. Istanbul: The Dice Game
3. A Feast For Odin
Erittäin mielenkiintoisia ja miellyttäviä lautapelejä, suosittelen lämpimästi.
1. God of War (2018)
2. Witcher 3
3. World of Warcraft