Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattiliiton vaihtaminen Loimaan kassaan -onko tullut ongelmia?

Vierailija
30.01.2021 |

Minä olen kunnallisella työnantajalla, todella pitkä työsuhde takana, eikä mitään syytä olettaa, että tulisi lähtö jostain syystä. Taloustilanteeni on huono ja säästäisin YTK:oon vaihtamalla n. 500 € vuodessa. "Oikeasta" ammattiyhdistyksestä ei ole ollut minulle oikeastaan mitään muuta hyötyä, kuin vuosittain saatu kalenteri, jota ei sitäkään ole enää saanut viime vuodesta lähtien. Ennen kuin minut vakinaistettiin, olisin tarvinnut liitolta apua, mutta sitä en koskaan saanut, kun työpaikan luottamusmiehillä ei ollut aikaa (apua kyllä luvattiin, mutta se lykkäytyi koko ajan ja sain lopulta asian ratkaistua itse esimiesten kanssa). Liiton lehdessä on joka numerossa joku julkkis, joka kertoo näkemyksiään työelämästä (useimmiten he työllistävät itse itsensä tai tekevät muuten epäsäännöllisesti töitä). Oman alani töistä on juttua ehkä kerran viidessä vuodessa, kun ammattien kirjo on niin laaja meidän liitossa. Erilaiset lakkotilanteet, kuten vuoronvaihtokiellot yms. mietityttävät eniten, että miten minä sitten toimisin, kun en saa ohjeistusta toimintatavoista, mutta toisaalta ne eivät kai sitten koske minua ollenkaan.

...........

YTK-Yhdistys - Lisäturvaa YTK:n jäsenille vain 18 €/vuosi Liity tästä!

Yhdistyksen edut

Oikeusturvavakuutus
työhön liittyvien riita- ja rikosasioiden varalle

Oikeudellinen työsuhdeneuvonta
pelkän puhelinmaksun hinnalla

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus
korvaa hoitokuluja ilman omavastuuta

Ammatillinen vastuuvakuutus
vahingonkorvausvelvollisuuden varalle

Työkaluja työnhakuun ja itsesi kehittämiseen
verkkovalmennusta, webinaareja, ym.

Alennukset yhteistyökumppaneiden palveluista
mm. F-Secure, Holiday Club, WordDive, ym.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä noista lakkoilutyyppisistä tilanteista sen verran, että TEHYyn kuuluvat työkaverini tietävät paljon aikaisemmin, mitä tapahtuu ja saavat paljon aiemmin ohjeet siitä, miten kuuluu toimia. Sähköposti kilahtaa heillä vikkelään. Liittyisin ehkä muuten TEHYyn, mutta minulla ei ole siihen sopivaa koulutusta.

Vierailija
2/3 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista ensin oman työttömyyskassasi jäsenmaksu, koska se voi olla halvempi kuin YTK:n. Sitten tarvitsisi vain erota liitosta ilman työttömyyskassan vaihtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista ensin oman työttömyyskassasi jäsenmaksu, koska se voi olla halvempi kuin YTK:n. Sitten tarvitsisi vain erota liitosta ilman työttömyyskassan vaihtoa.

Eipä ole tullut tuo mieleen. Toisaalta haluan nuo YTK:n lisämaksulliset turvat ja lakimiespalvelut, sellaisia tuskin on oman liiton kassassa yksittäin. Täytyy tutkia asiaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi