Hieman sekava kysymys kysymys parisuhteesta ja kumppanin jne käytöksestä
Tätä on vähän vaikea selittää mutta esimerkki: olen ollut menneinä vuosina vaikka jossakin työpaikassa vuosia esim. kaupassa työssä.
Mies puhuu asiakkaana tästä kaupasta ja sen tapahtumista ikäänkuin en olisi ollut koskaan töissä siellä. Jos kerron vaikka jonkun taustan että miksi asia on niinkuin se kaupassa on niin sivuttaa kommenttini ja luulee tietävänsä asian paremmin kuin minä joka olen sitä työtä tehnyt. Ikäänkuin puheissaan ei huomioi sitä asiaa että olen ollut siellä töissä tai puhuu niinkuin en tietäisi asiaa mikä liittyy entiseen työhöni.
Myös sellaista epäuskoisuutta ja asian kieltämistä ja mitätöimistä.
En tarkoita että minua tarvitsee huomioida joka asiassa tai lauseessa mutta kai nyt helvata tiedän oman entisen työpaikkani ja sen kuviot.
Vähän sama kuin anoppi on vuosikaudet puhunut vain omasta elämästään ja lapsistaan minulle. Ikinä eikä yhtään kertaa ei ole kysynyt minun menneisyydestäni, vanhemmistani, koulutuksestani tai mistään muustakaan yhdelläkään sanalla. Eli olen ikäänkuin oikeutettu kuuntelemaan hänen tilityksiään ja osoittamaan mielenkiintoa hänen elämäänsä ja asioihinsa mutta vastavuoroisuutta ei ole yhtään.
Mikä näitä ihmisiä "vaivaa"?
Kommentit (26)
Käsittääkseni tässä ketjussa alettiin puhua juuri niistä ihmisistä, jotka eivät anna tilaa yrityksistä huolimatta ja jos joskus johonkin väliin onnistuu jonkun oman jutun tunkemaan, sille ei saa mitään vastakaikua.
Oma lukunsa on ihmiset, jotka eivät puhu itsestään muuten kuin nyhtämällä tai edes silloin.
en nyt saa millään kiinni siitä, mistä ap koittaa päteä miehelleen sen kaupan osalta?
konkreettisia esimerkkejä, kiitos
Vierailija[quote=Vierailija kirjoitti:
Anopille on myös voitu jo lapsena opettaa, että ei ole kohteliasta udella toisten asioita, kuten koulutusta, taustaa ja muuta henkilökohtaista. Hän ehkä on aina ajatellut niin päin, että kerrot asioistasi oma-aloitteisesti siten, kuin haluat. Miksi vain odotat, että sinulta kysytään? Meilläpäin ainakin keskustelu etenee yleensä ihan itsestään niin, että kumpikin kertoo vuorollaan asioita. Ei niin, että toinen kysyy ja toinen vastaa.
Kaikkihan eivät anna tilaa sille omalle kertomiselle eivätkä myös reagoi siihen mitenkään.
Minulla kokemus, kun kysyn jotain, niin vastaus voi olla lyhyt tokaisu . Tai tilanteesta poistuminen. Keskustelua ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija[quote=Vierailija kirjoitti:
Anopille on myös voitu jo lapsena opettaa, että ei ole kohteliasta udella toisten asioita, kuten koulutusta, taustaa ja muuta henkilökohtaista. Hän ehkä on aina ajatellut niin päin, että kerrot asioistasi oma-aloitteisesti siten, kuin haluat. Miksi vain odotat, että sinulta kysytään? Meilläpäin ainakin keskustelu etenee yleensä ihan itsestään niin, että kumpikin kertoo vuorollaan asioita. Ei niin, että toinen kysyy ja toinen vastaa.
Kaikkihan eivät anna tilaa sille omalle kertomiselle eivätkä myös reagoi siihen mitenkään.
Minulla kokemus, kun kysyn jotain, niin vastaus voi olla lyhyt tokaisu . Tai tilanteesta poistuminen. Keskustelua ei synny.
Kyllä, on ihmisiä, jotka eivät halua keskustella mistään, koska eivät halua itse puhua tai koska haluavat olla ainoita, jotka puhuvat. Ehkä näiden kahden ihmistyypin pitäisi hakeutua yhteen keskenään, koska normaalille keskustelijalle kumpikin tilanne voi olla raskas.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tässä ke6tjussa alettiin puhua juuri niistä ihmisistä, jotka eivät anna tilaa yrityksistä huolimatta ja jos joskus johonkin väliin onnistuu jonkun oman jutun tunkemaan, sille ei saa mitään vastakaikua.
Oma lukunsa on ihmiset, jotka eivät puhu itsestään muuten kuin nyhtämällä tai edes silloin.
Alku ketju oli tuohon asti ruodintaa, siitä kun toinen osapuoli Ei kysy toisen kuulumisia, vaan puhuu omiaan.
Olen samaa mieltä, kyselyn odottamisen sijasta voi kertoa itse. En ole mikään Ulla Taalasmaa muiden asioiden suhteen, annan tilaa kertoa itse omasta halusta. Totta omalla kohdallani on, että en ole erityisen kiinnostunut random ihmisten elämästä, mutta usein kuuntelen, jos toinen haluaa kertoa. Eri asia on ihmiset, jotka paasaavat niitä omia juttujaan ja eivät välitä kuulla toisen näkökulmaa.