Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidatte joululahjat niiden sisarustenne kanssa, joilla ei ole lapsia?

Vierailija
04.08.2006 |

Ostavatko lapsettomat sisaruksenne teidän lapsillenne joululahjoja ja hankitteko te sitten itse niille sisaruksille jotain " arvokasta" jos kehtaatte lapsillenne jotain toivoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsettomille pariskunnille itselleen, lapsiperheisille lapsille.

Vierailija
2/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtokauppa...!!! Jos tahdot ostaa jollekkin lahjan, ostat se miettimättä saatko lahjaa häneltä, ja jos niin minkä arvoisen...

Jos tahdot muistaa sekä sisaruksiasi että heidän lapsiaan, niin voit ostaa kaikille jotakin edullista. Itse esim. köyhänä opiskelijana en panosta rahallisesti paljoa joululahjoihin, mutta koska TAHDON ostaa läheisilleni lahjoja, niin ostan kuitenkin jotakin.

Pari esimerkkiä: Värityskirjoja ja värikyniä saa edullisesti. Samoin kivoja pörrö-sukkia ja fleeche-huopia. Lapsi ilahtuu kovin myös pyyhkeestä/alushousuista/yöpuvusta/sisätossuista jossa on jokin hänen lempihahmonsa (Nalle-puh, Spiderman, Barbi etc.) Näitä saa edullisestikkin, kun pitää silmät auki, esim. Hennesillä myytiin viime keväänä todella edullisesti (-50% vai 70%) Spidermann aamutossuja ja muuta vaatetta. Samoin Hennesiltä saa kohtuu hintaa Nasu ymv. alushousuja tytöille.

Itse ostan lahjoja pitkin vuotta, alennusmyynneistä tekee paljon edullisia löytöjä, ja sieltä voi ostaa jemmaan joululahjoja (tarkoitan siis joulun jälkeisiä alennusmyyntejä).

Samoin jos käy matkoilla ns. " edullisissa maissa" voi sieltä tuoda joulu-ymv lahjoja. Ja Outlet myymälöistä ymv. saa halvalla merkkivaatteita, niistä voi löytää " arvokkaan" lahjan edullisesti (varsinkin ulkomailla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. oma sisareni yli kymppitonnin kk-liksoineen (miehensäkin samantuloinen, siis todella varakkaita) ei takuulla kamalasti ilahtuisi pörrösukista. Joten jos pitää valita, ostaako laadukkaamman lahjan kahdelle tai ei mitään, niin sitten ostan hänen lapsilleen (joista toinen on kummilapseni). Tuo " jokaiselle jotakin" ei siis aina toimi.

-2-

Vierailija
4/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikki aikuiset jää automaattisesti ilman, niin lapsettomat kuin lapsellisetkin. meillä on itsellä kolme lasta ja itse ostan lahjat yli kymmenelle lapselle joten miinukselle mekin jäädään jos näin alkaa ajattelemaan...

Vierailija
5/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varakkaidenkin jalassa...;)

Ja ylipäätään, ei hyvä lahja ole sen arvosta kiinni... Osta vaikka joku hyvä kirja, kaunis kynttilälyhty pihalle, CD-levy, tai jotakin sisarellesi sopivaa, mutta edullista (esim. rakas ystäväni ilahtui kovin, kun löysin netistä hänen lempi-bändinsä logolla varustetun kellon, ja tilasin sen hänelle lahjaksi). Sisarellasi on varmasti jokin kiinnostuksen kohde (jokin harrastus, kissa/koirat, lempi- näyttelijä/kirjailija/säveltäjä/muusiikko) osta jotakin siihen liittyvää, pieni mutta kaunis ja esullinen posliini kissa/patalappu/esiliina, tai vaikka lempinäyttelijän kuvalla varustettu avaimen perä, kahvikuppi... Vaihtoehtoja on paljon...!!!

Ostimme esim. äidillemme aikanaan Kissin CD:n (ikinä emme ole kotonamme nähneet Kissin levyjä, mutta äitimme tunnusti joskus ohimennen olleensa aikanaan suuri Kiss-fani...;)

Vierailija
6/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmeen sopimuksia ja häh??? NO ei ole meillä tommosia. Lahjoja ostetaan koska halutaan muistaa rakkaitta ihmisiä ja ajatus on todellakin tärkein. Mm. mun enolla ja vaimollaan on ihan helvetisti rahaa, mutta kyllä he aina vaikuttavat ilahtuvan vaikka pörrösukista! Tai esim Anttilasta ostetusta nimellä varustetusta kynästä...

Vierailija
7/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään tunne ketään tosi varakasta viisikymppistä ihmistä, jolla on jo kaikkea. Olen sitä paitsi ostanut sisarelleni lahjoja jo neljännesvuosisadan, joten ilmeisimmät jutut on ostettu moneen kertaan.

Kuten sanoin: monesti halpojakin löytöjä tekee. Mutta toisaalta kaikille ei tarvitse yrittää ostaa jotakin, koska MÄÄRÄ EI KORVAA LAATUA.

-2-

Vierailija
8/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat ja miehen sisarrukset jotka ovat kummeja lapsillemme, ostavat kummilapselleen jotain kivaa jouluksi, ja se riittää. Meille ei tarvi ostaa mitään ja toisinpäin mekään ei osteta niille. Meillä sisarrukset vielä nuoria ja rahaa heillä ei oo paljoa. Joulun aikan muuten ollaan sitten enempi tekemisissä ja vietetään aikaa toisten seurassa!

Vierailija
9/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa roskaa en halua ostaa kun en tahtoisi itsekään saada. Siispä ollaan yritetty hankkia jotain lahjakortteja tms. aikuisille joilla ei vielä ole lapsia.

Vierailija
10/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sit katotaan et jokainen lapsista saa saman verran lahjoja, et ei kenellekkään pääse paha mieltä tulemaan! ja kavereille oon kanssa sanonu et mieluiten ostan itse omille lapsille ko tiiän mitä ne haluaa ja vastaavasti he omilleen. Ei tuu kellekkään paniikkia toiseten lahjoista ja niiten arvosta :(.. pääsee kaikki helpommallla ja on yks tressi vähempi! ja niin totta ko se onki et ois mukavaa ostella tuttujenki lapsille, mut yksinkertasesti ei rahat riitä vaikka kuinka halpoja ostais ni ollaan päätetty et vaan omille ja kummilapsille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi