Silmänympärysvoide (tai naamio) nelikymppiselle. Mikä laskee turvotusta?
Aamulla peilistä katsoo turvonneet silmät, tai silmänalukset.
Iho on myös alkanut menettää kimmoisuuttaan mutta tuo turvotus tekee silmistä tosi vanhan näköiset.
En ole jostain syystä käyttänyt koskaan mitään erillistä silmänympärysvoidetta. Ihan koko kasvoille olen käyttänyt samoja tuotteita. Seerumia ja päivä- ja yövoidetta. Nykyään myös kosteuttavia vesiä.
Myös erillisen silmänympärysvoiteen käyttö taitaa olla ajankohtaista tuon turvotuksen takia.
Kerro luottotuotteesi?
Suosittele hyvää naamiota?
Olen kohta 39-vuotias nainen
Kommentit (20)
Kylmät kurkun siivut tai teepussit.
Ups. Tuli kahteen kertaan. Anteeksi.
Mikä vaan silmänympärysvoide jääkaappiin, viileys laskee turvotusta.
Tai sellainen jääkaapissa pidettävä hyytelönaamio mikä Patrick Batemanilla oli American Psychossa. :D
Näiden kanssa ainakin pysyy näkyvyys ja voi liikkua ympäriinsä, toisin kuin ekan vastaajan muuten hyvässä ehdotuksessa.
Turvotuksesta ei pääse eroon seerumeilla, vaan suolan radikaalilla vähentämisellä ruokavaliosta. Kun joskus syön pizzaa tai esim. suolakurkkua, niin aamulla on silmäpussit tanassa. Muuten eivät ole.
Juu suolan vaikutus seuraavana aamuna huomattu.
Itse olen löytänyt parhaat silmänympärysvoiteet apteekista.
Suola turvottaa, samoin jos nukkuu vatsallaan. Pahin yhdistelmä sipsipussi illalla ja vatsallaan nukkumaan. Juo illalla vettä, nuku selällään, vähennä suolan käyttöä.
Silmänympäryksen iho on tosi ohut eli omat aineet niille. Vältä myös hankausta. Itse käytän geeliä aamuisin ja juonteita vähentävää voidetta iltaisin.
Hyviä tuotteita esim. Clarins, Elizabeth Arden ja louis widmer. Jokaisen iho on vähän erilainen, kannattaa mennä kosmetiikkamyymälään jossa hyvä myyjä ja kysyä sieltä. Esim Emotion tai Stockman.
Nukun vatsallaan, tai silleen puoliksi.
Olisi hyvä oppia nukkumaan selälteen ihan kasvoja ajatellen.
Kurkkuja en pysty pitämään. Tai voisi koittaa puolittaa kurkut ja laittaa vaan silmien alle.
Kokonaiset kurkunsiivut tuntuu inhottavilta silmissä kun kylmentää liikaa.
Olen huomannut myös sen että liian tuhti voide turvottaa.
Suolan käyttöä pitäisi kyllä vähentää. Ihan muutenkin. Sipsejä en onneksi syö mutta suolaa saattaa tulla liikaa käytettyä.
Olen myös ajatellut että vaihdan tyynyliinat silkkisiin. On kuulemma parempi iholle. Ja hiuksillekin.
Ap
Kannataa kiinnittää huomiota ruokavalioon ja alkoholinkulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaan silmänympärysvoide jääkaappiin, viileys laskee turvotusta.
Tai sellainen jääkaapissa pidettävä hyytelönaamio mikä Patrick Batemanilla oli American Psychossa. :D
Näiden kanssa ainakin pysyy näkyvyys ja voi liikkua ympäriinsä, toisin kuin ekan vastaajan muuten hyvässä ehdotuksessa.
Tuo ensimmäinen on oikeasti hyvä vinkki. Itse käytin vuosia ihan Pirkka silmänympärysvoidetta ja pidin sen jääkaapissa, niin laski kyllä aamulla turvotusta.
Ilman jääkaappia toimiviksi testattuja viime vuosilta on Kiehl´siltä miesten puolelta silmänympäryspuikko ja toinen oli voide. Sellaiset tummansiniset purtilot. Ainakin Stokka ja Kicks myy. Samoin Biothermillä on miesten puolella tosi toimiva silmänympärysgeeli. Tuota kutsuttiin aikoinaan "messuvoiteeksi", jokainen varmaan arvaa syyn :)
Vichyllä oli myös miesten puolella aikoinaan samanlainen viilentävä puikko kuin tuo Kiehlsin, mutta en tiedä onko valikoimissa enää, kun on niin monta vuotta siitä, kun olen ostanut. Tällä hetkellä itselläni on käytössä Originsin oranssiin sarjaan kuuluva ja se on ihan ok. Ei mikään mullistava, mutta auttaa kyllä.
Olen huomannut, että miesten tuotteet on yleensä tehokkaampia. Johtunee siitä, että miehillä on pääsääntöisesti paksumpi iho eli se kestää myös vähän enemmän. Minä käytän iltaisin tuhdimpaa voidetta ja aamuisin kevyesti kosteuttavaa ja turvotusta poistavaa geeliä tms. mieluiten ja siihen aamukäyttöön noi miesten tuotteet on mulla kyllä riittäviä kosteutukseltaan. Ikää on 47 ja olen käyttänyt silmänympärysvoidetta 12-vuotaasta asti eli aloitin samaan aikaan, kun rupesin meikkaamaan. Näin äiti silloin aikoinaan käski :)
Vierailija kirjoitti:
Turvotuksesta ei pääse eroon seerumeilla, vaan suolan radikaalilla vähentämisellä ruokavaliosta. Kun joskus syön pizzaa tai esim. suolakurkkua, niin aamulla on silmäpussit tanassa. Muuten eivät ole.
Komppaan tätä. Itsellä hävisi silmäpussit, kun laitoin ruokavalion kuntoon. Lopetin einesten ja valkoisen sokerin syömisen, lisäksi mulla saattaa vehnäjauho turvottaa (olen sille ilmeisesti jotenkin yliherkkä). Joskus harvoin jos olen syönyt edellisenä iltana todella paljon juustoa tai itkenyt, saattaa olla vähän turvotusta, mutta se lähtee nopeasti pois. Silmänympäryslihasten kasvojumppa ainakin nopeuttaa, samoin kylmä.
Seerumeita en omista, mutta ehkä kriisipäiviä varten voisi kokeilla jotain 👍
Ei varmaan mikään voide auta, vaan päivittäiset elämäntavat.
Lopeta pelleily ja osta Siperian arojen vilttiyrttien voimaa.
https://www.sokos.fi/fi/sokos/natura-siberica-men-eagle-look-silmanympa…
Mä käytän ihan vain lidlin voiteita ja säilytän jääkaapissa aina. Piristää aamulla kun laittaa kylmää voidetta.
Googlaa silmänympärysseerumi. Katso sellainen joka ei valu silmiin.
Tuo silmänympärysvoiteiden säilyttäminen jääkaapissa on hyvä idea. En lähtisi kuitenkaan miehille tarkoitettuja tuotteita ostamaan, koska ne on paksummalle iholle tarkoitettu. Mutta ylipäätään turvotukseen auttaa viilentäminen. Verenkierto vilkastuu ainakin edes hetkeksi. Myös suihkussa kannattaa peseytyä viileässä vedessä, tosin "haisupaikat" kannatta pestä lämpimällä koska niissä on ihon tuottamaa talia, eli rasvaa. Terveisin ikäänsä nuoremman näköiseksi kehuttu. Ja joo, toki elämäntavoilla ja geeneillä on paljonkin tekemistä näiden asioiden kanssa myös. Jotkut rupsahtaa jo 25 iässä, kun taas jotkut on vielä nelikymppisinäkin todella heleäihoisia. Oma äitini on jo 70v eikä kukaan usko sitä hänestä. Mulla on vähän sama, että oon jo 43 ja minusta kiinnostuu kolmekymppiset miehet, koska ne luulee mun olevan saman ikäinen tai jopa nuorempi kuin he itse ovat. Elämä on epäreilua, tiedän.
Mulle on sopinut Lumenen Lähde-sarjan silmänympärysgeeli.
Kylmät kurkun siivut. Tai teepussit.