Elatusmaksut
Kommentit (25)
Anna olla, noin sekavassa perheessä riittää, että selviää hengissä.
Elikkä ex puolisollani on kolme lasta jotka asuu sen luona, ja sit meille tuli kaksi yhteistä jotka jäivät asumaan mulle kun erosimme...ja hän muutti asumaan vuokralle ja lunasti multa osuuden meidän kesämökistä...ja sit samoihin aikoihin muutti yhteen
,ihmisen kanssa jolla on kaksi lasta ja tämän kirjat ovat tahalleen eri paikkaan jotta voivat kusettaa rahaa....viimeisin ostos on ollut asuntoauto..he molemmat ovat töissä...exäni ei ole ostanut yhtään ainutta vaippa pakettia 1,5vuoden aikana..selvenikö yhtään? Minä saan kelalta elarit koska hän on ”varaton” vaikka saavat yhteensä varmaan 1500€ rahaa kuukaudessa jotka eivät heille kuulu...
Siis miksi exäsi ei kuuluisi saada elareita niistä lapsista jotka asuvat hänen luonaan?
Miten ihmeessä voi olla varaton, jos on töissä? Mitä teidän lastenvalvojanne sanoi, kun kävitte siellä? Saako siis sun ex elareita niistä 3 lapsesta?
Jos noin närästää niin ilmoita kelalle että asuvat oikeasti yhdessä. Sen jälkeen heidän tulonsa saattavat tippua. Edelleenkään et saa sieltä elareita sen enempää. Mutta välit saattaa toki huonontua ja teidän yhteisillä lapsilla on vähemmän rahaa käytössä kun ovat puolisollasi. Mutta ehkä sinä olet sitten onnellisempi.
Joo saa..hän kävi eri paikkakunnalla lastenvalvojalla ja samalla kieltäytyi tapaamisista...
No mä googlailin ja vissiin se on niin et saa olla eri osoitteet...tuntuu vaan niin väärältä et kieltäytyy tapaamisista ja tosiaan yhtäön vaippapakettia edes ei ole näkynyt kohta 1,5vuoteen.
Asumistuet lähtevät exältä ja uudelta, jos ilmoitat yhdessäasumisesta. Mutta miten se sinuun liittyy? Et sinä tule saamaan mitään rahaa enempää kuitenkaan.
Noita kieroperseitä riittää. En jaksaisi alkaa riitelemään. Jatkaisin vaan elämääni.
Niin riittää joo...tuntuu vaan siksi pahalta et nämä kaksi lasta ei ole samalla viivalla tärkeysjärjestyksessä..
LailaVinski kirjoitti:
Niin riittää joo...tuntuu vaan siksi pahalta et nämä kaksi lasta ei ole samalla viivalla tärkeysjärjestyksessä..
Siis vaippapaketit sun mielestä määräävät tärkeysjärjestyksen? Mitä sinä tiedät, miten niillä lapsilla siellä exällä menee?
Ei ne käy siellä, koska kieltäytyi ajamasta tota väliä 130km... vaikka lastenvalvoja ja lastensuojelu kyselivät perään...
Ja siis hän itse oli se joka vaihtoi paikkakuntaa...
Menkää töihin jotta saatte perheenne elätettyä ja maksettua asumiskulunne ym. Törkeää elää muiden maksamilla veroilla.
Anna olla. Et halua riitoihin exän kanssa, hankaloittaa vaan sun elämää.
Olisit tyytyväinen, että saat elarit kelasta. Unohda se exä.
Omien lasten isä on psyykkisesti sairas. Koska haluan turvata lasteni hyvän isäsuhteen sekä lasteni elämän niin, ettei isä voi vaatia lapsia luokseen sairauden pahentuessa (exällä ei ole silloin sairaudentunnetta), meillä ei ole tapaamis- ja elatussopimista, joten en saa elareita exältä enkä kelalta, vaan elätän lapset ihan omalla työlläni.
LailaVinski kirjoitti:
Ei ne käy siellä, koska kieltäytyi ajamasta tota väliä 130km... vaikka lastenvalvoja ja lastensuojelu kyselivät perään...
Jaaha. Ja sun aloituksen murhe on, että sun pitäisi saada lisää rahaa exältä ja kuinka saada minimoitua exän rahat. Ok.
Ei ole se...vaan oikeus tasavertaisuuden hänen muiden lasten kanssa...ja mä ihan olen töissä ja elätän itseni ja lapseni...
LailaVinski kirjoitti:
Jos ex kieltäytyy tapaamasta, niin postin kauttako hän niitä vaippapaketteja olisi sulle lähetellyt?
Ja syy siihen et ei tapaa lapsia ollenkaan on se, että hän itse kertoi minulle ton kela kusetuksen ja omat asumiskuluni omistusasunnossa nousivat pakollisten remonttien myötä 300/kk ja sanoin että hän saa itse hakea ja tuoda lapset, koska en tiedä että onko varaa pitää edes autoa...niin ihan vähän voi nyppiä lasten takia!!!
Nyt oli kyllä vaikea sepustus. Kaikkien pitäisi siis saada Kelalta elareita? Mitä oikein yrität kertoa?