Kummisetä-elokuvat!
Olen katsellut Kummisetä-elokuvia. Kuolemattomia repliikkejä, jotka ovat jääneet mieleen:
"I'm gonna make him an offer he can´t refuse."
"Leave the gun. Take the cannoli."
"It's nothing personal, Sonny. It´s strictly business."
"Monday, Tuesday, Thursday, Wednesday..."
"Keep your friends close, and your enemies closer." : )
Ihan parhaita. Mitä tykkäätte Kummisetä-elokuvista?
Kommentit (29)
"In Sicily, women are more dangerous than shotguns." Tuo tuli vielä mieleen... : )
Ovat aivan loistavia. Näkeekö hän niitä jostain suoratoistopalvelusta tällä hetkellä. En muuten kauheasti katsele elokuvia, mutta kummisetä saaga pitää aina välillä katsoa.
Miksi se uggeli oli tunkenut poskiin jotain nenäliinoja? Joku sisiliskialainen tapa?
Erittäin hyviä kinoja.
Ykkönen paras.
Itse lainasin koko setin kirjastosta ja katselin joulun välipäivinä lähes putkeen.
Mun suosikkileffat, 1 ja 2. Kolmonen menettelee. Parin vuoden välein pitää katsoa. Kirja myös hyvä.
❤ Lähdin Sisiliaan ihan niiden takia 🥰 Ihana lomakohde, ihan muutenkin.
Sisilian kävijää kysyy vielä: Mistä leffasta tykkäätte eniten ja miksi?
Sisilia on arabien miehittämä sekin ja kummisetä myös.Ei muissa uskonnoissa ole mitään kummeja mutta nämä pilkkaa sitä mitä eivät tunne.
Onhan ne klassikoita mutta sitten täytyy kysyä itseltään kysymys että kehen voi samastua. Ei kehenkään koska kyseessä on joko väkivaltaa harjoittava tai väkivaltaa sietävä ihminen, miehet naiset. Hienosti tehdyt elokuvat mutta ei löydy ihmistä jonka puolesta voi liputtaa.
Yllätyin miten pateettisia kummatkin jatko-osat olivat. Ja monen mielestä osa 2 on jopa koko trilogian paras. Multa meni kyllä jotakin ilmeisesti ohi niitä katsoessa???
Kummisedät on huikeita, harvoja leffoja joita olen katsonut uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne klassikoita mutta sitten täytyy kysyä itseltään kysymys että kehen voi samastua. Ei kehenkään koska kyseessä on joko väkivaltaa harjoittava tai väkivaltaa sietävä ihminen, miehet naiset. Hienosti tehdyt elokuvat mutta ei löydy ihmistä jonka puolesta voi liputtaa.
Sofia näytteli loistavasti vikassa elokuvassa vaikka aikoinaan se haukuttiin maanrakoon. Hahmokin oli symppis. Ei voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin miten pateettisia kummatkin jatko-osat olivat. Ja monen mielestä osa 2 on jopa koko trilogian paras. Multa meni kyllä jotakin ilmeisesti ohi niitä katsoessa???
Ei ehkä mennyt ohi.
Elämä on pateettista ja tarinan kuvailema maailma on sitä erityisesti.
Ei sitä maailmaa tarvitse ihannoida, vaikka elokuvat ovatkin hienoa tuotantoa.
Ykkönen on paras, koska siinä on kaikki Brando, Caan, Duvall, Keaton ym. isoissa rooleissa. Myöhemmin tapahtumat pyörivät vain Pacinon ympärillä ja se ei riitä kantamaan kuutta tuntia elokuvaa, varsinkin kun hän saa loppua kohden vain kähistä ja tuijottaa yrmeänä.
Ihania juhlia noissa elokuvissa :)
Sopisivat uusiksi joulunpyhien vakioelokuviksi, niin kuin Bondit loppukesään. Kummisetä kun oikeasti kertoo perheestä ja yhtiöstä.
Tykkään niin paljon, että valitsimme häätanssin musiikiksi Speak softly love.