Missä olit ja mitä teit kun Suomen ja miltei koko Euroopan ensimmäinen koronapotilas ilmeni vuosi sitten Rovaniemellä?
Itse olin kotona ja päätteellä. Juuri olin suu auki ja laittamassa Ruunebärin torttua suuhuni. Suuni oli auki kun kuulin. Koko elämäni kulki silmieni edessä ja tuumin puolisolle että: "Se oli sitten siinä".
Kommentit (9)
Katselin uutisia televisiosta. Ajattelin, että nyt se tauti tuli Suomeen ja sitä ennen olin jo ajatellut, että on vain ajan kysymys, koska tauti tulee Suomeen.
Töissä olin ja työkavereiden kanssa mietittiin, että nyt se sitten alkaa. Sairaalassa työskennellään.
Otin tapauksesta muistoksi valokuvan. Myyn sen 10 vuoden päästä hyvään hintaan keräilijöille.
Olin kaupassa ostamassa jäätelöä ja kaljaa. Kassajonossa kuulin.
Tässä samalla sohvalla makasin, kuten nytkin.
Älä pelkää! Olen täysin immuuni koko taudille. En tarvitse mitään rokotetta enkä mitään muutakaan. Olen käytännössä voittamaton. Niin olet sinäkin.
Kävelin kun kuulin. Oikea jalka jäi kesken ilmaan ja löin käsiäni yhteen kun pieni Suomi mainittiin. Löin käsiäni yhteen ja huusin että voi taittamurallaa kovalla äänellä että VOI TAITTAMURALLAA. kun on korona tullut Suomeen.
TULKAA HAASTATTELEMAAN MUA.
Säikähdin eka helkatisti mutta sitten rauhoituin kun muistin hallitsijoidemme rauhoittavat sanat: ei koske Suomea, lottovoiton luokkaa, jätetään spektaakkelit muille.
Olin teholla influenssan takia. Nukutettuna. Mulle toi korona selvisi vasta viikkoja myöhemmin. Olin heikossa kunnossa ja aloin ymmärtämään vasta keväällä.
En muista miten kuulim ensimmäisen kerran.
Arvatkaapa fiilikset kun melkein kuolin influenssaan ja sitten oli jo seuraava tauti tulossa ja Suomi seis... :(
Mun pitää olla tarkkana koronan suhteen, koska influenssa vahingoitti mun keuhkoja. Influenssaan mut on jo rokotettu.