Mitähän tämän kuolleen 19-vuotiaan omaiset
Miettivät, kun pääsyytetty ja hänen mummonsa pyysivät anteeksi..
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alaikaiset-pojat-puukottivat-itsell…
Pystyvätköhän antamaan anteeksi, miltähän tuntui katsoa murhaajaa...
En tiedä miten itse reagoisin, vaikeaa olisi anteeksianto..
Kommentit (47)
Aikovatkohan koskelan mur haajat pyytää anteeksi...
Yritän miettiä, miltä tuntuisi, jos oma poikani olisi julmasti ta pettu ja oikeudessa katsoisin murhaajaa...voisi olla vaikeaa, ehkä vilpitön anteeksipyyntö ja katumus auttaisi edes vähän, mutta sekään ei takaisin toisi omaa rakasta...
Ihanaa. Lisää huumeita vapaaksi.
t. vihreät
Amerikassa ampumahaavoihin käytetään keinoa, jolla syrjäytetään veri suonista haavan alueelta ja näin saadaan aikaa kursia uhrit kasaan. Nostanut paljon selviämisprosenttia.
Miettikää niinkin päin, että oma poikanne on tappanut toisen? Miten sitten suhtaudutte poikaanne?
Poika, josta ette olisi uskonut että kykenee sellaiseen.
Eihän se kuollutta takaisin tuo, mutta edes asettaa moraalisesti asiat oikeaan järjestykseen.
Poika on tehnyt väärin, hän joutuu kärsimään tuomion, joutui katsomaan silmiin omaisia ja tunnustamaan virheensä ja pyytämään heiltä anteeksi tekoa jota ei voi mitenkään hyvittää. Lisäksi hän joutui myös kuulemaan kuinka isoäitinsä joutui pyytämään anteeksi hänen tekoaan.
Kyllä tuollainen on monelle aikuisellekin todella vaikeaa.
Tulevaisuus sitten näyttää ottaako poika opikseen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää niinkin päin, että oma poikanne on tappanut toisen? Miten sitten suhtaudutte poikaanne?
Poika, josta ette olisi uskonut että kykenee sellaiseen.
Tämä. Jokaisen pitäisi miettiä miten itse suhtautuu jos oma lapsi on tappanut tai murhannut. Hylkäättekö vai miten eteenpäin?
Siis oikeasti joku edes miettii voivansa antaa anteeksi tuollaisen??? On asioita jotka on anteeksiantamattomia, ja tämä on mitä suurimmissa määrin sellainen! Jos uhri olisi ollut minun ainoa lapseni, loppuelämäni tarkoitus olisi kostaa mahdollisimman julmasti ja pirullisesti. Se mitä itselleni siitä seuraisi ei enää merkitsisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika, josta ette olisi uskonut että kykenee sellaiseen.Tämä. Jokaisen pitäisi miettiä miten itse suhtautuu jos oma lapsi on tappanut tai murhannut. Hylkäättekö vai miten eteenpäin?
Ihan ku joku normaali lapsi menisi tuollaista tekemään. Voin 100% varmuudella keroa ettei mene! Siinä on menny jo kasvatus niin pahasti vinoon, että voi sanoa vanhempien olevan myös syyllisiä jos lapsi tällä tavalla täysin ulkopuolisen sivullisen tappaa! Itsepuolustus tilanteet ja psykoosissa tehty tappo on ihan eri asioita.
Anteeksi pyytäminen tuollaisen jälkeen on lähinnä ilkkumista. Sama kuin finlandiatalon valaiseminen koronahoitajien kunniaksi. Ei mitään suhteellisuudentajua jos luulee että voi tappaa jonkun lapsen ja sitten pyytää anteeksi, että teinpä nyt vähän tyhmästi.
Vai vielä anteeksi huonosti kasvattamalleen lapselle.
No en todellakaan antaisi anteeksi.
Lisäksi tiedän että Suomessa ei elämää arvosteta joten katkeroituisin lisää pienestä tuomiosta.
Murhaaja pyysi anteeksi uhrin omaisille.
Vaikuttaa siltä, että nuori ei ole tajunnut tekonsa vakavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti joku edes miettii voivansa antaa anteeksi tuollaisen??? On asioita jotka on anteeksiantamattomia, ja tämä on mitä suurimmissa määrin sellainen! Jos uhri olisi ollut minun ainoa lapseni, loppuelämäni tarkoitus olisi kostaa mahdollisimman julmasti ja pirullisesti. Se mitä itselleni siitä seuraisi ei enää merkitsisi mitään.
Kyllä anteeksianto on mahdollista, vaikka siihen voi mennä aikaa. Katkeruus ei kannata, se tuhoaa ainoastaan sun oman sisimmän.
Jumala antoi oman poikansa Jeesuksen tähän maailmaan, kärsimään ja tapettavaksi ristille, että sinäkin, voisit saada omat syntisi anteeksi. Ja syntiä me olemme jokainen tehneet, vaikka emme olisi murhanneet toista ihmistä.
Jeesus on valmis antamaan sullekin anteeksi, jos vain tahdot saada anteeksi.
Mutta siinä on miettimistä, että itse Taivaan Jumala antoi oman poikansa meidän ihmisten tähden ruoskittavaksi, pilkattavaksi, kärsimään suuria tuskia. Ja Jeesus todella kärsi, Hänen päällään oli jokaisen ihmisen synnit, vaikka Hän itse oli täysin synnitön. Meistä ei kukaan voisi kantaa toisen syntejä, tai mennä ristille kuolemaan muitten ihmisten takia.
Sinäkin olet syntiä tehnyt. Ja anteeksianto on mahdollista näinkin hirveässä asiassa, kun joku on murhannut oman rakkaasi, mutta Jeesus tekee sen anteeksiannon mahdolliseksi, jos vain Hänen puoleensa kääntyy. Omissa voimin se voi ollakin mahdotonta, usein tälläinen ihminen vain katkeroituu ja loppuelämä on pilalla.
Olen ite kokenut kovia asioita elämän aikana, tänäpäivänä voin sanoa, että olen ne kaikki anteeksiantanut, koska Jeesus on parantanut mut niistä haavoista. Hän on rakastanut minut terveeksi. Ja Jeesuksen tähden haluan antaa anteeksi, olenhan minäkin saanut omat tekoni anteeksi Häneltä.
Tässäkin tapauksessa näkyy se kääntöpuoli Nikon ja kumppaneiden ökyelämällä ja juhlille milloin Dubaissa milloin Marbellassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä anteeksianto on mahdollista, vaikka siihen voi mennä aikaa. Katkeruus ei kannata, se tuhoaa ainoastaan sun oman sisimmän.
Jumala antoi oman poikansa Jeesuksen tähän maailmaan, kärsimään ja tapettavaksi ristille, että sinäkin, voisit saada omat syntisi anteeksi. Ja syntiä me olemme jokainen tehneet, vaikka emme olisi murhanneet toista ihmistä.
Jeesus on valmis antamaan sullekin anteeksi, jos vain tahdot saada anteeksi.Mutta siinä on miettimistä, että itse Taivaan Jumala antoi oman poikansa meidän ihmisten tähden ruoskittavaksi, pilkattavaksi, kärsimään suuria tuskia. Ja Jeesus todella kärsi, Hänen päällään oli jokaisen ihmisen synnit, vaikka Hän itse oli täysin synnitön. Meistä ei kukaan voisi kantaa toisen syntejä, tai mennä ristille kuolemaan muitten ihmisten takia.
Sinäkin olet syntiä tehnyt. Ja anteeksianto on mahdollista näinkin hirveässä asiassa, kun joku on murhannut oman rakkaasi, mutta Jeesus tekee sen anteeksiannon mahdolliseksi, jos vain Hänen puoleensa kääntyy. Omissa voimin se voi ollakin mahdotonta, usein tälläinen ihminen vain katkeroituu ja loppuelämä on pilalla.
Olen ite kokenut kovia asioita elämän aikana, tänäpäivänä voin sanoa, että olen ne kaikki anteeksiantanut, koska Jeesus on parantanut mut niistä haavoista. Hän on rakastanut minut terveeksi. Ja Jeesuksen tähden haluan antaa anteeksi, olenhan minäkin saanut omat tekoni anteeksi Häneltä.
Jumalan nostaminen näihin aiheisiin lässäyttää näkemyksesi. Moni ei usko Jumalaan. Tekstisi alun kanssa olen samaa mieltä, mutta muuten tekstisi menetti paino-arvonsa.
Eri
Ei voi kyllä vanhempia syyttää ihan mistä vaan. Kamalimmistakin kodeista tulee ihan normaaleja ihmisiä, ja joskus normaaleita kodeista jotain aivan muuta. Kyllä viime kädessä vastuu on ihmisellä itsellään.
Taitaa olla aika harvinaista, että romanit pyytävät anteeksi.
Voisiko se auttaa, jos kaksimetrinen etelämaalainen puettaisiin taksikuskiksi ja kuljetettaisiin häntä jollain valtaistuimella juhlallisesti nuoruuseläkeläisten suosimien alueiden läpi.
"Hoi! Minä olen esi-isienne kuningas ja minä kerron, että säännöt ovat muuttuneet! Taksikuskiksi pukeutuvien poikien ei tarvitse enää piilottaa pyssyjä ja puukkoja vaatteisiinsa ulos lähtiessä! Voitte säilyttää samat eläkepuvut, mutta esi-isienne kuninkaana kiellän pillastumisen ja vaadin kykyä ajatella kaksi tuntia tulevaisuuteen!"
Samalla joistain salakaiuttimista soitettaisiin huumaavaa iskelmää ja jotain valo- ja pyroefektejä voisi olla myös.
Poliisit eivät saa ratsata eläkepukuja syrjintäsyytösten takia, joten voisiko tästä olla apua?
Jos olisin pojan omainen niin silmä silmästä.