Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Putkiremontin hinta?

Vierailija
29.01.2021 |

Kerro ainakin asunnon koko ja kaupunki? Ilmeisesti alueelliset erot ovat suuria.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa arviolta 800-1000 euroa per nelio? Jos matala talo vahemman?

Vierailija
2/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt läpi kaksi kpl. Toinen maksoi 900 neliöltä, toinen 700.

Ensimmäinen en ollut elementtitalo, vaan joka asunto vähän erilainen, ja siinä oli uima-allas. Siksi hinta kova.

Helsingissä molemmat viimeisen 7 vuoden aikana.

Vierailija
4/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Helsingin ja Vantaan lähiöiden putkiremonttien hintoja seurailleena, niin noin 1000-1500 euroa/neliö. Nämä siis perinteisten remonttien.

Vierailija
5/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko 70-luvun elementtitalo (halvempi) kuin vuosisadan alun yksilöllisesti rakennettu missä maanlainen kellarikerros (kalliimpi).

Tehdäänkö perinteinen putkiremppa, missä uudistetaan kaikki putket, viemäri, käyttövesiputket, kylppärit ja samalla sähköt huoneistoihin (useimmiten kuuluu). Vai pinnoitetaanko viemärit ja vain käyttövesiputket uusitaan? Jätetäänkö kylppäri entiselleen? Onko asbestipurkua kuinka paljon?

Salaojituksen uudistaminen samassa yhteydessä? Jos on maanalainen kellari voi hinta nousta huimasti, taas päästään 70-luvun taloissa halvemmalla kun niissä ei yleensä näitä ole.

Vierailija
6/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä Helsingin ja Vantaan lähiöiden putkiremonttien hintoja seurailleena, niin noin 1000-1500 euroa/neliö. Nämä siis perinteisten remonttien.

Jaa. Minun mieheni tekee työkseen perinteisiä linjasaneerauksia, jo useita vuosia, Helsingissä ja Espoossa, eikä mikään ole noin kallis ollut. Yleisin hinta on 600-800.

Vierailija
7/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minun mieheni tekee työkseen perinteisiä linjasaneerauksia, jo useita vuosia, Helsingissä ja Espoossa, eikä mikään ole noin kallis ollut. Yleisin hinta on 600-800.

Paskat on. Hinta perinteisessä linjasaneerauksessa on siinä 1000 e/m2. Sukituksessa vähemmän.

Vierailija
8/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat on. Hinta perinteisessä linjasaneerauksessa on siinä 1000 e/m2. Sukituksessa vähemmän.

Hän tekee juuri perinteisiä putkiremontteja, ei sukituksia. Olen myös vastaaja 3.

Vierailija
9/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko 70-luvun elementtitalo (halvempi) kuin vuosisadan alun yksilöllisesti rakennettu missä maanlainen kellarikerros (kalliimpi).

Tehdäänkö perinteinen putkiremppa, missä uudistetaan kaikki putket, viemäri, käyttövesiputket, kylppärit ja samalla sähköt huoneistoihin (useimmiten kuuluu). Vai pinnoitetaanko viemärit ja vain käyttövesiputket uusitaan? Jätetäänkö kylppäri entiselleen? Onko asbestipurkua kuinka paljon?

Salaojituksen uudistaminen samassa yhteydessä? Jos on maanalainen kellari voi hinta nousta huimasti, taas päästään 70-luvun taloissa halvemmalla kun niissä ei yleensä näitä ole.

Lisäys vielä onko taloyhtiössä paljon pieniä asuntoja (nostaa hintaa) vai onko asunnot suurempia.

Vierailija
10/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tekee juuri perinteisiä putkiremontteja, ei sukituksia. Olen myös vastaaja 3.

Jatkan: molemmat oli pitkän kaavan mukaan. 10 viikkoa evakossa. Uusittiin salaojat, sähköt, dataliikenne ja kylppärit ja saunat.

Vierailija
11/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvio noin 800e neliö. Kt pks

Vierailija
12/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoppa vaikka etuovipistecomista pks asuntoja joissa on tehty perinteinen putkiremppa. Jyvitetty osuus on lähes aina tonnin luokkaa per neliö. Mistä sun mies on tuollaiset hinnat keksinyt.

Vierailija
13/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoppa vaikka etuovipistecomista pks asuntoja joissa on tehty perinteinen putkiremppa. Jyvitetty osuus on lähes aina tonnin luokkaa per neliö. Mistä sun mies on tuollaiset hinnat keksinyt.

Kai nyt hän hinnan tietää, kun kerta niitä laskee? Ei hän niitä ”keksi”, eikä todellakaan myy firmaansa huonolla katteella.

Vierailija
14/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt hän hinnan tietää, kun kerta niitä laskee? Ei hän niitä ”keksi”, eikä todellakaan myy firmaansa huonolla katteella.

Katso todelliset hinnat asuntojen myynti-ilmoituksissa.

Vierailija
15/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso todelliset hinnat asuntojen myynti-ilmoituksissa.

Olet ihme inttäjä. Intä pois vain. Minä kuitenkin tiedän, miten mieheni laskuttaa. Ja tiedän täsmälleen myös, että viime vuonna tehty perinteinen putkiremppa meidän talossamme maksaa 700.

Vierailija
16/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pelkän putkiremontin neliöhinta onkin se noin 800 euroa/neliö, mutta nykyään järkevämpi tehdä samalla myös ne sähköjen uusimiset, salaojat ja rappujen maalaamiset, kun paikat kuitenkin revitään auki. Uusi lakikin tuli, että ne sähköautojen lataus varaukset vedettävä samalla. Kustannukset näin paisuu aika kivasti.

Vierailija
17/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se pelkän putkiremontin neliöhinta onkin se noin 800 euroa/neliö, mutta nykyään järkevämpi tehdä samalla myös ne sähköjen uusimiset, salaojat ja rappujen maalaamiset, kun paikat kuitenkin revitään auki. Uusi lakikin tuli, että ne sähköautojen lataus varaukset vedettävä samalla. Kustannukset näin paisuu aika kivasti.

Totta! Yleensä sähköt tosiaan uusitaan samalla ja salaojitukset myös ja ne plus putkiremppa niin hinta on noin 1000 per neliö.

Vierailija
18/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalo noin 70 m2 ei pääkaupunkiseudulla hinta tais olla noin 10000 tähän kämppään.

Vastike nousi noin 50e/kk.

Ei räjäytetty koko kylppäriä.

Vierailija
19/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taloyhtiö myös nykyään siirtymässä samalla maalämpöön, joten se 700 euroa on todella alakanttiin.

Vierailija
20/48 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitaloissa hinnat onkin paljon alhaisemmat verrattuina kerrostaloihin.