Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuri ikäero on liian suuri kahden aikuisen välisessä parisuhteessa?

Vierailija
29.01.2021 |

Esim. itse tiedän yhden miehen, jonka ensimmäinen vaimo taisi olla suht. samaa ikäluokkaa hänen kanssaan. Toinen vaimo olikin sitten 18 vuotta nuorempi (menivät naimisiin kun nainen oli 24-vuotias) ja nykyinen vaimo taitaa olla yli 30 vuotta nuorempi (en tiedä milloin he menivät naimisiin, mutta heidän ensimmäinen yhteinen lapsensa syntyi naisen ollessa 26v).

Tässäkin tapauksessa kaikki ovat aikuisia, mutta silti minua jotenkin puistattaa tuollainen ikäero. Mieshän on ollut aikuinen silloin, kun hänen vaimonsa eivät ole vielä olleet syntyneet. Mutta onko tuollainen ikäero kuitenkaan väärin, jos kaikki osapuolet ovat jo täysi-ikäistä?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Jokainen saa ihan itse päättää kenen kanssa on tai on olematta.

Vierailija
2/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aivot eivät ole täysin kehittyneet kuin vasta 25-vuotiaana. Mielestäni yli 35-vuotias joka seurustelee 18-24-vuotiaan kanssa on jotenkin p*rvo, vaikka onhan se laillista. Tulee silti mieleen että ehkä tuon yli 35-vuotiaan itsensä ikäiset henkilöt huomaavat jotain sellaista hänessä, jota nuoremmat eivät osaa vielä epäillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni yli 15 vuoden ikäero olisi liikaa.

Vierailija
4/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12 vuoden ikäero on oma rajani.

Vierailija
5/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen niin, että jos puoliso voisi biologisesti olla mun isäni tai mun poikani, ikäero olisi mulle liian suuri.

Vierailija
6/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10+

Vierailija
7/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaikärajan jälkeen ihan mikä tahansa vuosimäärä OK! Rakkaus ei katso ikää eikä siis ikäeroa.

Vierailija
8/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 on jo liikaa.

Vierailija
9/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin jos tosiaan on kyse aikuisista. Jokainen tyylillään.

Mulla raja huitelee siinä 10 vuoden paikkeilla, sitä suurempi ikäero kuulostaa jo liialta.

Vierailija
10/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19-vuotias, enkä haluaisi seurustella kenenkään yli 25-vuotiaan kanssa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö voisi esim. 30-vuotiaana seurustella 36-vuotiaan kanssa, eli minusta se, millainen ikäero on liian suuri riippuu molempien osapuolten omasta iästä.

Vierailija
11/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu merkitsee, ei ikä. Oma miesystäväni on minua 23 vuotta vanhempi.

Vierailija
12/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rajani viisi vuotta, mutta muiden asiat eivät kiinnosta.

Vierailija
13/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on syntyny 1980 ja minä 1991. Mielestäni vielä sopiva ikäero.

Vierailija
14/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin. Jokainen saa ihan itse päättää kenen kanssa on tai on olematta.

Saa päättää kunhan on reilusti 20 vuotias. Silloin osaa itse tehdä omat arviot parisuteeseen liittyen. Kysymys kyllä on, että miksi 18v saa äänestää ellei kykene itse päättämään edes parisuhteestaan?

Vierailija
15/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ottaisi paljon vanhempaa. En halua tulevaisuudessa olla vanhuksen hoitajana, jos itse vielä olen nuorehko ja täynnä elämää.

Liian nuortakaan en ottaisi. Silloin joutuisi murehtimaan omaa rupsahtamistaan ja sitä että muodostuu toiselle taakaksi vanhetessaan.

Kyllä paras kumppani on lähellä omaa ikää. Max 5 vuoden heittoa kumpaankin suuntaan.

Vierailija
16/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaikärajan jälkeen ihan mikä tahansa vuosimäärä OK! Rakkaus ei katso ikää eikä siis ikäeroa.

Itse pidän esim. 16-vuotiaan ja nelikymppisen välistä suhdetta silti hyväksikäyttönä, vaikka se on Suomessa laillista. Teini ei ole samalla tasolla aikuisen kanssa, vaikka lain mukaan sellainen suhde olisikin ok. Joissakin maissa on laillista harrastaa seksiä esim. 9-vuotiaan kanssa, jos on tämän kanssa naimisissa. Laki ei ole sama asia kuin moraali.

Vierailija
17/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään liian suurta eroa. Kunhan ollaan yli 20-vuotiaita.

-raippi58

Vierailija
18/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on kovin nuori, sanotaan nyt vaikka alle 21-vuotias, ikäero mieheen voi olla pieni - tai jopa olematon - koska nainen on vasta totuttelemassa aikuisuuteen. Toisaalta miksei se kehitys voisi oikeanlaisen kumppanin kanssa vieläkin paremmin onnistua... Helpompi nyt vaan kuvitella, että tasavertaisesti harjoitellaan, mutta en tiedä mikä jalous siinä nyt varsinaisesti on. Että onko tasavertaisesti hölmö vai ei.

Vanhempi nainen, sanotaan nyt vaikkapa yli 70-vuotias, kuinka plajon vanhempi mies hänellä sitten voisi olla -mitä väliä?

Yli 30-vuotias nainen voisi normaalisti olla itseään 5-20 vuotta vanhemman miehen kanssa, yli 40-vuotias nainen 10-30 vuotta vanhemman kanssa.

Vierailija
19/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulle on iha se ja sama minkä ikästen kaa muut ovat kuha noudattavat lakia. Jokainen pari on erillainen, nii ei voi yleistää yhtä ikäeroo kaikkii pareihi, ku se on niistä henkilöistä kiinni, et toimiiko se suhde. :)

Vierailija
20/64 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jankutetaas jälleen ikäerosta!!

Hahaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi