Mikseivät tuet nouse enempää, vaikka ruoka ja ihan kaikki kallistuu joka vuosi monia prosentteja???? Toimeentulotuki nousi jotain 502->504 tänä vuonna
Ei tuolla "indeksikorotuksella" mitenkään pysy perässä valtavan nopeasti kallistuvan ruoan perässä esimerkiksi.
Vuosi vuodelta syön vähemmän ja huonommin.
Kaikesta muusta puhumattakaan.
Toimeentulotuki nousee jotain 0.3-0.5% vuodessa.
Kaikki kulut kallistuvat jotain 4%
Ketä tässä pitää äänestää että toimeentulotuki nousisi oikealle tasolle??
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
On se helvetti, että suurinta mölinää pitää nää yhteiskunnan elätit. Me töissä käyvät raadetaan persvako hiessä, ihan samoin korotukset meihinkin osuu.
En usko että olet ollut töissä päivääkään, olethan vielä koululainen niin kuin muutkin työttömiä ivaavat.
Hei reikäpäät, ei varmaan tulle ylläri pyllärinä ettei niihin töihin nykypäivänä noin vain mennä. Hekkarin palsta pennut..
Luultavasti, ettei opiskelijat saisi toimeentulotukea (indeksikorotus 0%, tuki 250-470€+laina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo töihin ajatellu mennä?
Menen heti kun kerrot mihin töihin voin "vain mennä".
Olen kyllä hakenut jo vuosia, mutta en ole päässyt.
Että mua vituttaa tämä sakki, joka iloisesti elää muitten rahoilla vuodesta toiseen eikä tee elettäkään, että kehittäisi vaikka opiskelupaikkaa tai mitään, että edes joskus voisi työllistyä. Lonnitaan vaan vuodesta toiseen ihmettelemässä, kun kukaan ei palkkaa kun ei osata mitään.
No voi nyyhky.
Älä huoli, kyllä sinäkin vielä pääset työttymyyden kokemaan...Silloin saattaa asenteesi muuttua
Voi voi. Olen ollut pitkäaikaistyötön. Rahaa jäi säästöön, kun säästi työmatkakulut ja lounaat tuli halvemmaksi kotona. Ei tarttenut ostaa uusia työvaatteita ja muutenkin tuli oltua enemmän kotona.
Nyt olen töissä mutta en vakipaikasta. Viimeksi joulun tienoilla kuukauden ilman työtä, mutta en viitsinyt edes työttömyyskorvausta alkaa hakea noin lyhyelle ajalle, kun tiesin jatkoa olevan tulossa. Suoraan sanoen työttömyyskorvaus+asumistuki+sos.tuki tekee yhteensä mun ja monen pienipalkkaisen kuukausipalkan verran. Mikä on ihan liikaa! Tuloerot tässä kohden ei todellakaan ole liian suuret vaan liian pienet.
Lol. Kannattaisi valittaa varmaan siitä alle normin palkasta eikä pienistä tuista, mitä luulet?;)
On oma moka jos menee tekemään alipalkattua työtä. Kärsi kärsi niin kirkkaamman kruunun saat..
Suomi on varmaan ainoa maa missä vässykät kitisevät ja hyökkäilevät köyhiä ja työttömiä vastaan sen sijaan että vaatisivat normaali palkkaa työstänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mua vituttaa tämä sakki, joka iloisesti elää muitten rahoilla vuodesta toiseen eikä tee elettäkään, että kehittäisi vaikka opiskelupaikkaa tai mitään, että edes joskus voisi työllistyä. Lonnitaan vaan vuodesta toiseen ihmettelemässä, kun kukaan ei palkkaa kun ei osata mitään.
No voi nyyhky.
Älä huoli, kyllä sinäkin vielä pääset työttymyyden kokemaan...Silloin saattaa asenteesi muuttua
Voi voi. Olen ollut pitkäaikaistyötön. Rahaa jäi säästöön, kun säästi työmatkakulut ja lounaat tuli halvemmaksi kotona. Ei tarttenut ostaa uusia työvaatteita ja muutenkin tuli oltua enemmän kotona.
Nyt olen töissä mutta en vakipaikasta. Viimeksi joulun tienoilla kuukauden ilman työtä, mutta en viitsinyt edes työttömyyskorvausta alkaa hakea noin lyhyelle ajalle, kun tiesin jatkoa olevan tulossa. Suoraan sanoen työttömyyskorvaus+asumistuki+sos.tuki tekee yhteensä mun ja monen pienipalkkaisen kuukausipalkan verran. Mikä on ihan liikaa! Tuloerot tässä kohden ei todellakaan ole liian suuret vaan liian pienet.Lol. Kannattaisi valittaa varmaan siitä alle normin palkasta eikä pienistä tuista, mitä luulet?;)
On oma moka jos menee tekemään alipalkattua työtä. Kärsi kärsi niin kirkkaamman kruunun saat..
Et sitten tajunnut. Palkka on ihan taulukon mukainen. Tulen sillä hyvin toimeen. Käteen jäävä summa ei vaan paljon poikkea siitä mitä kaikki tuet tekee yhteensä. Vika ei ole palkassa vaan liian suurissa tuissa. Tällä yhteiskunnalla ei ole varaa sellaisiin. Ilmaa siellä on jos työttömyyskorvauksella on varaa matkustella etelän lomille. (Puhun nyt normaaliajasta ennen koronaa.)
Paljonko se tt-tuki on? Toihan on jo iso korotus. Ei mun palkkakaan enempää noussut euroissa. Tuskin niinkään paljon.
Kokoomus aloittanut kuntavaalikampanjointinsa :D
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti, ettei opiskelijat saisi toimeentulotukea (indeksikorotus 0%, tuki 250-470€+laina
Hei sen opintolainan saa anteeksi jos elämässä ei mene kaikki hyvin. Itse sain 16000 euroa plus korot anteeksi. Helppoa rahaa ja mukava oli käydä maailmalla!
tt-tuella ei ole varaa syödä, tai menee koko tuki ruokaan jos syö "hyvin" kuten salaatteja, runsaasti hedelmiä, lohta jne. sen sijaan roskaruokaa tai vaikka 1e sipsejä sillä kyllä saa. Pieni tuki on kuin tehty lihottavan, rasvaisen halvan ruuan ostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se helvetti, että suurinta mölinää pitää nää yhteiskunnan elätit. Me töissä käyvät raadetaan persvako hiessä, ihan samoin korotukset meihinkin osuu.
En usko että olet ollut töissä päivääkään, olethan vielä koululainen niin kuin muutkin työttömiä ivaavat.
Hei reikäpäät, ei varmaan tulle ylläri pyllärinä ettei niihin töihin nykypäivänä noin vain mennä. Hekkarin palsta pennut..
Olen nyt 32 vuotta ollut työelämässä, joko sulla on ensimmäinen vuosi kasassa? Toisekseen: en minä ketään töihin ole vaatinut, mäntti.
Mulla ei riitä enää palkkaa syödä!! Kokoajan hinnat nousevat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autotehdas uudessakaupungissa ottaa jatkuvasti uusia työntekijöitä liukuhihnalle töihin. Siellä lopettaa joka kuukausi kymmeniä työntekijöitä, kun eivät jaksa enää tai siirtyvät opiskelemaan nähdessään, mitä työnteko todellisuudessa on. Jos et ole laiska ja asenne kohillaan, täältä varmasti työpaikka aukeaa . Joskus myös se, joka löytänyt uudentyöntekijän tehtaalle on saanut palkkion. Käy edes kokeilemassa, mitä työnteko on :)
Vierailija kirjoitti:
tt-tuella ei ole varaa syödä, tai menee koko tuki ruokaan jos syö "hyvin" kuten salaatteja, runsaasti hedelmiä, lohta jne. sen sijaan roskaruokaa tai vaikka 1e sipsejä sillä kyllä saa. Pieni tuki on kuin tehty lihottavan, rasvaisen halvan ruuan ostamiseen.
Meneekö sulla monta sataa euroa kuukaudessa ruokaan? Kahdellasadallahan syö jo tosi moniopuolisesti ja terveellisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MISTÄ VITUSTA TUUT AINA JANKKAAMAAN TOTA SAMAA PASKAA MANTRAASI??+
MENISIN JOS TÖITÄ OLISI, MUTTA KUN EI OLE. SEURAATKO UUTISIA TAI YHTEISKUNNALLISIA ASIOITA OLLENKAAN????
TÖITÄ EI OLE!
E-I O-L-E
JOKO YMMÄRRÄT, VAI MONTAKO KERTAA VIELÄ AJATTELIT JANKUTTAA SAMAA???
Niin, ei ole ei. Miksi niiden, joille jotain työnrippeitä vielä riittää, pitäisi kustantaa leveä elämä raatamalla niillekin, jotka eivät tee töitä? Huoltosuhde surkeutuu koko ajan, ja maassa on aivan liikaa ihmisiä, joilla ei ole aikomustakaan vastata omasta elatuksestaan kun kyllä tuillakin pärjää.
En sano, että tuet pitäisi poistaa kokonaan, mutta elintasokuilun työllisten ja tuilla elävien pitäisi olla paljon, paljon suurempi kuin nyt. Työnteko Suomessa on idiootin hommaa.
Nyt olen töissä mutta en vakipaikasta. Viimeksi joulun tienoilla kuukauden ilman työtä, mutta en viitsinyt edes työttömyyskorvausta alkaa hakea noin lyhyelle ajalle, kun tiesin jatkoa olevan tulossa. Suoraan sanoen työttömyyskorvaus+asumistuki+sos.tuki tekee yhteensä mun ja monen pienipalkkaisen kuukausipalkan verran. Mikä on ihan liikaa! Tuloerot tässä kohden ei todellakaan ole liian suuret vaan liian pienet.