Mikseivät tuet nouse enempää, vaikka ruoka ja ihan kaikki kallistuu joka vuosi monia prosentteja???? Toimeentulotuki nousi jotain 502->504 tänä vuonna
Ei tuolla "indeksikorotuksella" mitenkään pysy perässä valtavan nopeasti kallistuvan ruoan perässä esimerkiksi.
Vuosi vuodelta syön vähemmän ja huonommin.
Kaikesta muusta puhumattakaan.
Toimeentulotuki nousee jotain 0.3-0.5% vuodessa.
Kaikki kulut kallistuvat jotain 4%
Ketä tässä pitää äänestää että toimeentulotuki nousisi oikealle tasolle??
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ruoan hinta ei nouse useita prosentteja vuodessa, ellet syö todella omituisesti. Indeksikorotukset liittyvät juuri yleisimpien kulutushyödykkeiden (ruoka, maito yms.) hintoihin, ja ne on laskettu, että ostovoima pysyy samana. Euroalueella on sitä paitsi melkein deflaatiotilanne, eli ei se raha ole kovin paljon arvoaan menettänyt, mikä kertoo yleisesti hintojen maltillisesta kehityksestä.
Vähävaraisilla ei välttämättä ole kovin terveellinen ruokavalio eikä välttämättä tehdä ruokaa halvoista ruoka-aineista, pitsa ja hampurilaiset eivät ole halpoja pidemmän päälle. Ei kaikki toimi noin mutta valitettavasti vaan monet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo töihin ajatellu mennä?
Menen heti kun kerrot mihin töihin voin "vain mennä".
Olen kyllä hakenut jo vuosia, mutta en ole päässyt.
Että mua vituttaa tämä sakki, joka iloisesti elää muitten rahoilla vuodesta toiseen eikä tee elettäkään, että kehittäisi vaikka opiskelupaikkaa tai mitään, että edes joskus voisi työllistyä. Lonnitaan vaan vuodesta toiseen ihmettelemässä, kun kukaan ei palkkaa kun ei osata mitään.
Mulla on kaksi amistutkintoa ja yo-tutkinto, mutta oon silti työtön tällä hetkellä. Ei kaikki työttömät ole sitä _aina_ ja vuodesta toiseen. Kohta vuoden olen ollut työttömänä. Tämä korona oikeasti hankaloittaa töidenkin hakemista, vaikka kokemusta olisikin. Työttömiä on yli 400 000 ja TE-toimistossa paikkoja auki noin 30 000. Vuokratyössä oon ollut ja jopa nollatuntisopparilla töitä tehnyt. Tosi rasittavaa kun haetaan siitä työttömästä aina vikaa. 80-luvulla sen ajan työläiset vain kävelivät tehtaille hakemaan töitä ja heti pääsi. Nyt noihin paikkoihin on rekryt, videohaastattelua, ryhmähaastattelua jne. Työelämässä on kyllä mullakin ollut vuosia takana.
Vierailija kirjoitti:
Ai tt-tuella pitäisi olla korotuskierrokset kuten palkollisillakin?? Mihin perustat että laiskat ovat ansainneet korotukset?
Nojaa tt tuesta maksan panimoille fyrkkaa josta ne maksaa palkkaa työntekijöille. Lisäksi vuokran maksuun ni saavat taas kunnan työntekijät palkkaa. Lisäksi kaikki maatilalliset saa fyrkkaa. Pyöritän siis isoa taloutta makaamalla himassa.
Palkkatöitä ei harmillisesti ole. Itsekin pääsin heti työkokeiluun 9e orjana. Muikeana työkokeilupaikka jo kyselee jatkoa :) Elän tuilla, koska ei ole palkanmaksuhaluisia työnantajia. Tuet ihan ok jos on tottunut elämään vähemmällä kuten minä.
Meidän työtätekevien palkat ei ole noussut että verotulot kohtaisi tämmöset turhat menot. Näistä turhista menoista tullaan, toivottavasti, vielä karsimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän ruokailukulut on pienemmät kuin pienituloisen työntekijän, joten tuet pitäisi suhteuttaa sen mukaan. Ette te mikään kaloreita kuluta kun kuitenkin istutte vaan koneella ja nypläätte. Hakekaa leipäjonosta.
Ei työmatkakuluja, ei tarvitse työvaatteita, ei työvälineitä joista saa tosin pienen vähennyksen,
Aijaa.. Tervetuloa reaalimaailmaan, ei ole ilmaisia aterioita.
Jos tuet olisivat suuremmat niin palkat saattaisi myös nousta matalapalkka aloilla, jolloin työnteko kannattaisi. Jos taas työttömiä ei olisi palkat nousisi, jolloin vienti ei vetäisi ja rikkaat ei rikastuisi. Nalle sanoi ettei palkalla pidäkkään tulla toimeen . Se on kannattavampaa maksaa pienempää palkkaa suurimmalle osalle ja maksaa tukina loput. Raha kiertää köyhiltä kuitenkin tavalla tai toisella takaisin valtion kassaan.
Hyvätuloiset makuuttaa rahojaan tilillä eikä pistä kiertoon. Köyhät kierrättää kaikki rahansa, jolloin talous pyörii.
Työttömiä tarvitaan hillitsemään palkkojen nousua. Huonotuloiset taas ovat suomen sankareita.
Mitähän tuo ruuan hintojen korotus mahtaa näitä loisia haitata? Ruokaa kannetaan säkkikaupalla ILMAISEKSI leipäjonoista useaan kertaan viikossa.
Superrikkaat veronkiertäjät ja työntekijöille mahdollisimman minimisti maksavat ovat ne yhteiskunnan suurimmat loiset, eivät työttömät, ymmärtäkää jo nyt tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo ruuan hintojen korotus mahtaa näitä loisia haitata? Ruokaa kannetaan säkkikaupalla ILMAISEKSI leipäjonoista useaan kertaan viikossa.
Kuulostat kateelliselta. ala sinäkin työttömäksi jos se ruoan kanniskelu säkkikaupalla houkuttaa ja vielä ILMAISEKSI. Tai mene töihin työn muurahainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kateelliselta. ala sinäkin työttömäksi jos se ruoan kanniskelu säkkikaupalla houkuttaa ja vielä ILMAISEKSI. Tai mene töihin työn muurahainen.
Kateellinen syrjäytyneille, salli mun nauraa. Tienaan sen verran, että minulla on erinomaisen mukava elintaso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän ruokailukulut on pienemmät kuin pienituloisen työntekijän, joten tuet pitäisi suhteuttaa sen mukaan. Ette te mikään kaloreita kuluta kun kuitenkin istutte vaan koneella ja nypläätte. Hakekaa leipäjonosta.
Ei työmatkakuluja, ei tarvitse työvaatteita, ei työvälineitä joista saa tosin pienen vähennyksen,
Aijaa.. Tervetuloa reaalimaailmaan, ei ole ilmaisia aterioita.
Ihan totta ruoat tarvitset mutta et noita ylläolevia, et autoa töiden tekemiseen
Ja sitten "ilmaisista lounaista" - ne maksaa duunissa olevat
Vierailija kirjoitti:
Superrikkaat veronkiertäjät ja työntekijöille mahdollisimman minimisti maksavat ovat ne yhteiskunnan suurimmat loiset, eivät työttömät, ymmärtäkää jo nyt tämä.
Näitä superrikkaitahan Suomessa on joka pitäjässä...
Vierailija kirjoitti:
Nuo molemmat ryhmät maksavat veroina sinunkin sossutuen joten älä valita. Kateellinen voit olla mutta kyllä tuet kelpaavat kun joku ne sinulle kustantaa
Vierailija kirjoitti:
Jos tuet olisivat suuremmat niin palkat saattaisi myös nousta matalapalkka aloilla, jolloin työnteko kannattaisi. Jos taas työttömiä ei olisi palkat nousisi, jolloin vienti ei vetäisi ja rikkaat ei rikastuisi. Nalle sanoi ettei palkalla pidäkkään tulla toimeen . Se on kannattavampaa maksaa pienempää palkkaa suurimmalle osalle ja maksaa tukina loput. Raha kiertää köyhiltä kuitenkin tavalla tai toisella takaisin valtion kassaan.
Hyvätuloiset makuuttaa rahojaan tilillä eikä pistä kiertoon. Köyhät kierrättää kaikki rahansa, jolloin talous pyörii.
Työttömiä tarvitaan hillitsemään palkkojen nousua. Huonotuloiset taas ovat suomen sankareita.
Ei pidä paikkaansa. valtaosa hyvätuloista nimenomaan pistää rahojaan kiertämään. jopa enemmän kuin "köyhät". Minulle tuli tänään palkaa (olen hyvätuloinen) ja palkasta on jäljellä ensi kuulle 690€. Eli tehokkaasti jälleen laitettu tonneja kiertoon. Muun muassa 1860€ sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Annapa YKSIKIN esimerkki tälläisestä. Katsotaan sitten vaikka yhdessä että kuinka "minimisti" maksavat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo molemmat ryhmät maksavat veroina sinunkin sossutuen joten älä valita. Kateellinen voit olla mutta kyllä tuet kelpaavat kun joku ne sinulle kustantaa
Vaikka rikkaimpien vero% on suunnittelulla pieni summa on valtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo töihin ajatellu mennä?
MISTÄ VITUSTA TUUT AINA JANKKAAMAAN TOTA SAMAA PASKAA MANTRAASI??+
MENISIN JOS TÖITÄ OLISI, MUTTA KUN EI OLE. SEURAATKO UUTISIA TAI YHTEISKUNNALLISIA ASIOITA OLLENKAAN????
TÖITÄ EI OLE!
E-I O-L-E
JOKO YMMÄRRÄT, VAI MONTAKO KERTAA VIELÄ AJATTELIT JANKUTTAA SAMAA???[/quote
Muuta sitten työn perään, vaikka ulkomaille.Tuo on hyvä idea, varsinkin näinä aikoina.