Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan työskentelit määräaikaisissa työsuhteissa ennen kuin sait vakituisen työn?

Vierailija
29.01.2021 |

Oliko vakituisen työn saaminen hankalaa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotta. Hoitoala.

22/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa 9. vuosi määräaikaisuuksia samalla työnantajalla yhteen putkeen. En usko enää saavani vakituista työtä tästä paikasta. Kaikki uudet on vakinaistettu vuodessa tai jopa muutamassa kuukaudessa, joten eiköhän tuo minun juna mennyt jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. vuotta, nyt vakinaistettu samaan paikkaan.

Vierailija
24/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette olleet 5+ vuotta määräaikaisia niin minkälainen mielikuva tai arvostus teillä on työnantajaa kohtaan?

Vierailija
25/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisen jälkeen vuosi määräaikaisena, kunnes samasta firmasta aukesi sopiva vakipaikka.

Vierailija
26/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun kymmenen vuotta tein määräaikaisuuksia.Liiton lakimiehen piti jyrähtää ennen kuin vakituinenpaikka irtosi.Vaikka viimoiset 3vuotta määräaikaisuuden syy ei ollut pätevä ja liitto katsoi että vakituine työsuhde on ollut sieltä 3v takaa ja olisi ollut laiton irtisanominen.

Vierailija
27/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ensimmäinen vakituinen työpaikka oli jo heti, kun töitä sai tehdä, toki tämä oli osa-aikainen. Sitten alkoi opiskelu, jonka aikana 2 kesää olin määräaikaisessa työsuhteessa, jonka jälkeen vaihdoin alaa ja kuukausi valmistumisen jälkeen sain määräaikaisen 8kk työn, joka muuttui vakituiseksi työnantajan yksipuolisella päätöksellä jo kuukausi ennen määräajan päättymistä. Reilun vuoden jälkeen työnantaja vaihtui, kun työni myytiin toiseen firmaan. Sieltä lähdin taas opiskelemaan ja tein samalla vakituisella, mutta osa-aikaisella sopimuksella töitä. 3 kesää olin määräaikaisessa työssä opiskelujen aikana kokoaikaisesti. Viimeisen määräaikaisuuden jälkeen omalle alalle määräaikaiseen työhön vähän vajaaksi 2 vuodeksi. Tämä on ainoa kokoaikainen määräaikainen työsuhteeni, jonka olisin toivonut olevan toistaiseksi voimassaoleva. Kun tää määräaikaisuus loppui siirryin muihin hommiin puoleksi vuodeksi, kunnes sain vakipaikan omalta alalta. Sen jälkeen on työnantajat vaihtuneet, mutta työ on heti ollut kokonainen ja vakituinen. Tästä nyt aikaa 13 vuotta.

Vierailija
28/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 2012, vakkarin sain 2016. Toki eri firmoissa meni tuo 4 vuotta, mutta nykyisessä olin noin 4 kuukautta ennen vakkarin saamista.

Vierailija
29/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yhdeksän vuotta.

Ja minulle sanottiin, että en voi ymmärtää pätkätyöläisen elämää kultapossukerhon jäsenenä.

Vierailija
30/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette olleet 5+ vuotta määräaikaisia niin minkälainen mielikuva tai arvostus teillä on työnantajaa kohtaan?

Lähtiessäni laskutin laittomasta ketjuttamisesta, suosittelen.

Vierailija
31/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Kaksi vakituista työpaikkaa, 2002-2003 ja 2003-2020. Irtisanouduin ja heittäydyin määräaikaiseksi, en tee enää kesäkuukausina töitä lainkaan (kyllästyin lomavääntöihin).

Vierailija
32/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä saanut enää ..3v3kk.määräaikainen.Sitten loppui työt.!?!ei ne oikeesti loppunut,mutta tilalle otettiin uusi poika ei sekään enää ole siellä. Töitä löyty kunnes sairastuin vakavasti töissä.

Vierailija
33/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut määräaikaisessa, kun en ole niitä koskaan hakenutkaan... Eli vakkarina siis aina...

Vierailija
34/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta, tykkäsin niistä vuosista, opiskelijana oli vaan hyvä että ei tarvinnut sitoutua.

Vierailija
35/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut vakituinen työsuhde paitsi tietty kesätyöt opiskeluaikoina.

Vierailija
36/49 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ulkomailla olisi ollut tarjolla vakituinen työ.

Vierailija
37/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin pitkät ajat normaaleja?

Vierailija
38/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen ottanut määräaikaisen vastaan ja sekin jatkettiin sitten toistaiseksi voimassa olevaksi sopimuksen päättyessä (tuossa työssä edelleen). Ja tuolloin oli jo työuraa yli 15 v takana.

Vierailija
39/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan tehdä määräaikaisia, en edes hae tai halua vakkaripaikkaa. Tarjottu on. Ei kiitos.

Oi minun sielunsisaroletettu.

Vakipaikka ollut, nyt haluan kokeilla jotain muuta. Tai teen sitä, mitä osaan, mutta eri paikoissa. Jos oikein hyvä löytyy ja pyydetään, saatanpa jäädä.

Olen ihminen, joka heittäytyy ja sitoutuu syvästi. On sellainen piirre, jota ei nykytyönantaja arvosta. Sitä saa vaan itselleen burnoutin (koettu on) joten vuoden sijaisuuden voi hoitaa kunnialla ja sitten olla hetken kortistossa.

Vierailija
40/49 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 vuotta määräaikaisuuksia, joista viime vuosina olen siirtynyt keikkatyöhön. Näin työnantjat eivät päätä mun työajoista, vapaista ja lomista, vaan itse määrittelen ne rakentamalla omat työvuorolistat.

Mikä on "vakituinen työ"? Voit saada monoa milloin vaan. Erehdyt laskemaan elämäsi varman päälle, vaikka mitään varmaa ei ole olemassakaan.

Keikkatyö rules.

Nytkin 2vkon lomalla eikä tarvi keltään kysellä. Vuoroja otan sinne minne haluan.

-sosiaaliala

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi