Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mielestäni tehnyt oman osuuteni ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi

Vierailija
29.01.2021 |

Olen 45-vuotias nainen, enkä ole hankkinut lapsia, joten mielestäni olen tehnyt oman osani tämän maapallon pelastamiseksi ja päästöjen pienentämiseksi. Niin voisitteko olla syyllistämättä minua siitä, että ajan autolla työmatkat, syön punaista lihaa ja -kun koronasta joskus päästään- matkustelen ja lennän taas tavalliseen tapaan parikertaa vuodessa lomakohteisiin. Olen niin kyllästynyt tähän syyllistämiseen kun ei asioita osata tarkastella suuremmassa kuvassa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mikä on kasvatettu oikein saastuttaisi vähemmän kuin mitä sinä saastutat nyt autoillessasi ja lentäessäsi.

Vierailija
2/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä mitään ole tehnyt. Jokaisella ihmisellä on oma hiilijalanjälki, ei se periydy lapsilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksen toimintalogiikka ei valitettavsti ole se, että se pitäisi gallupkyselyitä siitä kuinka kukin kokee tehneensä tarpeeksi ja muuttuisi tulosten perusteella.

Vierailija
4/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ne lapsethan -ja myöhemmin aikuiset- ei mitään tietenkään ”kuluta” elämänsä aikana. 😂 Eliniän odotuksen ollessa jotain 80v. Justiinsa.

Vierailija
5/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olet tehnyt tarpeeksi. kunpa kaikki eläisi kuin sinä. varsinkin kehitysmaissa ei tarvitsisi syntyä yhtään lasta.

Vierailija
6/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Olet tehnyt ehkä suurimman ilmastoteon, mitä voi yksittäinen ihminen tehdä.

Vierailija
7/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole yksittäisestä teosta kiinni vaan siitä että mukauttaa kaikin puolin elämäänsä . Miksi et voisi vähentää lihansyöntiä, sosia riistaa ja käydä ulkomailla joko maata pitkin, tai kerran vaikka vaan kahdessa vuodessa?

Vierailija
8/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Olet tehnyt ehkä suurimman ilmastoteon, mitä voi yksittäinen ihminen tehdä.

Kädet hieroo yhteen.

Vierailija
9/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä syyllistän sua jatkossakin. Mulla on muuten sama paitsi ettei oo autoa enkä juuri reissaa. Tunnen syyllisyyttä koska tiedän, että voisin tehdä vieläkin enemmän ja se on ihan oikein meille jotka tätä maailmaa eniten saastutetaan.

Vierailija
10/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään.

Vierailija
11/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä on hullu reetta kadonnut vai onko huastaan otettu. nythän pitää amarikkaan lentää bideelle ilmasto asioita paasaamaan. amerikan 78 miljardia autoa pitää romuttaa

Vierailija
12/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto ja koboltti. Mikä eettinen yhdistelmä. Mutta hei, maapallo pelastuu!! 🧐

Vierailija
13/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö hän luttanutkaan oman talon nuppi terapiaan. jopa kela on tilannut  palveluita ja pakottanut asiakkaansa käymään HOIDOSSA. akka oman talon hoitoihin vaikka pakolla

Vierailija
14/32 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Ei lapsia. Kaipaisin kanssa vähän perspektiiviä asioihin. Totta että lentäminen on saatanasta yms. Mutta sellainen hirveä kiihkoilu aiheella saisi loppua. Fanaattisuus yhtään minkään asian suhteen on todella pelottavaa kun se viedään äärimmilleen. Eli, jos minä nyt sen helvetin jauhelihamakaronilaatikon haluan tehdä, niin ihan tasan varmaan teen-miettimättä olisiko pitänyt jotain helkutin soijarouhetta ostaa. Ja thänks to me, minulla ei ole uutta sukupolvea tulossa riistämään maapallon luonnonvaroja, käyttämässä energiaa, kuluttamassa tai saastuttamassa muutenkaan, joten olen kanssa sitä mieltä, että jos haluan mennä Italiaan lomalle , niin näin myös teen. Ja tiedoksi näille ”ensimmäisen kiven heittäjäjille”, että ihan lentäen ajattelin mennä-en matkaten junalla halki Euroopan enää tässä iässä.

Vierailija
15/32 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä kun hoidat itsesi täältä saastuttamasta, niin olet tehnyt osasi, aamen.

Vierailija
16/32 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sun ajattelutapaa. Siis, sinä saat porsastella, mutta seuraava sukupolvi ei? Tää AP:n logiikka ei oikein avaudu....

Vierailija
17/32 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle, vaikka sillä ei ilmastonmuutoksen kannalta olekaan mitään merkitystä. Maapallo rullaa radallaan ja aurinko hoitelee lämpötilan ja ilmaston muiden planeettojen kanssa.

Vierailija
18/32 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sademetsien tuhoama soijarouhe on pahempi saastuttaja kuin lehmän pieru

Vierailija
19/32 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut hehtaarikaupalla niittyä ja olen metsittänyt sen. Minulla ei ole lapsia, joten kompensoin sillä vauva -palstalaisten tulevien lasten päästöjä, joten vauvapalstalaiset nyt vaan rohkeasti lapsia hankkimaan!

Vierailija
20/32 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mitään ilmanstonmuutoksen hillitsemiseksi, enkä tule tekemäänkään. Sellaista toimenpidettä ei ole olemassakaan, jonka voisin tehdä ja jolla olisi pienintäkään vaikutusta asiaan vaikka joka ikinen suomalainen noudattaisi malliani täsmällisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi