Mitä kuuntelit nuorena?
Mitä musiikkia kuuntelit nuorena?
Mikä laulaja tai dändi oli sinun suosikki?
Kommentit (112)
Nik Kershaw. Tykkään äänestä ja hyviä biisejä löytyy edelleen.
Teininä 90-luvulla innostuin death- ja black metallista, HC-punk iski myös lujaa. Edelleenkin kuuntelen tuota samaa ja ikää on jo 40, levy- ja kasettikokoelmaa kasvatan koko ajan ja bändipaitojakin pitää ostaa aina lisää. Tukkakin reuhottaa pitkänä vieläkin ja vaatetuskin kuvastaa musiikkimakuani.
Peter Gabriel. Sting. Noi menestyi omillaan mutta myös bändinsä Genesis ja the Police kestää kuuntelua eedelleen.
Kemmuruu ja olin liian nuori keikoille, harmitti.
M.A Numminen ja Veltto Virtanen suurimmat idolit.
Punkkia ja grungea enimmäkseen teininä/nuorena, muuten musiikkimaku on ollut aina ihan laidasta laitaan.
Bruno Laakko & Lepakot.Kullervo Linna ja HumppaVeikot.
Olen aina kuunnellut monenlaista musiikkia. Isoja musiikillisia ihastuksia ja suunnan näyttäjiä ovat olleen 90-00 ajan nuoruudessa Lou Reed, Smashing Pumpkins, ja Skunk Anansie, Garbage (parit eka levyt), Nirvana, Kent ja Depeche Mode. Sitten oli myös Massive Attack ja Faithless sekä Fugees, Erykah Badu, Nas ja 2pac. Joskus jälkikäteen olen ihmetellyt, että vaikka olivat noinkin mainstreamartisteja niin en oikein koskaan löytänyt (tai ei tullut vastaan) pikkukaupungissa musiikillisia kanssasisaria. Oli pääasiassa metallityypit ja ravetyypit.
Suurimmat suosikit näistä oli Lou Reed, Smashing Pumpkins, Depeche mode ja Massive Attack.
90's R'n'B. Usher, Craig David, Destiny's Child...
Vierailija kirjoitti:
Dingo ja Ressu.
Ketä ne on?
Vierailija kirjoitti:
Apulanta
Aivan kamalaa tämä.
Olin nuori 2000-luvulla.
Kuuntelin musiikkia tosi laidasta laitaan, mm:
Pmmp, Maija Vilkkumaa, UltraBra, Scandinavian Music Group, Neon 2, Teleks, Juha Tapio, Dido, Guns n Roses, Alphaville, Abba, Aqua, Savage Garden, Carole King, Aretha Franklin. YouTube tuli 2005 kun olin 15, silloin alkoi musiikkimakuni monipuolistua kun löysin eri musiikkivideoita YouTubesta.
80-luvun heavya laajasti, Suomi rock- ja pop 80-90-luku ja myös teknoa ja Italodiscoa.
70-luvulla:
mm. Abba, Boney M, Euroviisut, Syksyn sävel, sekä lukuisa määrä erilaisia käännösiskelmiä kotimaisten huippujen laulamina.
80-luvulla:
Eppu Normaali, Topi Sorsakoski, Sting, J.Karjalainen sekä niitä vanhoja 70-luvun biisejä.
Musiikkia.