Mitä kuuntelit nuorena?
Mitä musiikkia kuuntelit nuorena?
Mikä laulaja tai dändi oli sinun suosikki?
Kommentit (112)
Hurriganes oli kova rokkibändi 70-80 luvulla.
Eppu Normaali.Pelle Miljoona. Popeda.Hassisen kone.Juice.Suomi rokkia.
Kullervo Linna ja HumppaVeikot.
Dallapee myös.
Kuuntelin monenlaista musiikkia, mutta suosikkeja esim. Jamiroquai.
Vierailija kirjoitti:
Tsäääs mjysik.
???
Sleepy Sleepersiä kavereiden mieliksi ja Kauko Röyhkää itseni takia.
M 45
New Kids On The Block ja Alice Cooper, jossain määrin Billy Idol.
Vierailija kirjoitti:
Sleepy Sleepersiä kavereiden mieliksi ja Kauko Röyhkää itseni takia.
M 45
Sleepy Sleepers oli kyllä kova bändi.
K-poppia. Siihen fanittamiseen meni kaikki vapaa-aika. Näin jälkikäteen mietittynä tuntuu, että meni teini-ikä hukkaan. Olisin voinut johonkin parempaan käyttää aikani. En edes kehtaa kertoa ihmisille, että olin k-pop fani. Kiertelen usein kysymykset teini-iästä.
Ensin Abbaa ja Boney M:tä, sittemmin Kate Bushia ja kasaripoppia (Duran Duran, Eurythmics, Yazoo, Human League, Depeche Mode...)
Kun aloin kuuntelemaan musiikkia aktiivisemmin 1980-luvun alkupuolella, niin lähtötilanteessa kuuntelin 1960-, 1970- ja 1980-luvulla tehtyä musiikkia. Nykyisin LP- ja CD-kokoelmani ulottuu ajallisesti vuodesta 1954 vuoteen 2020 eli Elvis Presleyn ja Chuck Berryn ensimmäisistä äänityksistä viime vuonna julkaistuihin uusiin albumeihin mm. Taylor Swifiä. Tänä vuonna mm. Greta Van Fleetillä olisi tulossa uusi albumi huhtikuussa 2021.
Minulle musiikin kuuntelu ja levyjen keräily on elinikäinen harrastus eikä se ole sidoksissa mihinkään tiettyyn ikäkauteen. Siinä vaiheessa kun aloitin Beatlesin ja Led Zeppelin kuuntelun molemmat yhtyeet olivat jo hajonneet. Pyrin kuuntelemaan uudempaakin rock- ja popmusiikkia ennakkoluulottomasti enkä halua väittää että ennen kaikki oli paremmin. Rappia en kyllä kuuntele, sillä laulajan äänellä ja tulkinnalla on minulle huomattava merkitys. Jos en pidä jonkun vokalistin äänestä, niin ei se bändin musiikki iske. AC/DC, Guns N' Roses, Metallica ja Soundgarden lienevät raskaimpia bändejä, joita kuuntelen ja minusta se örinametalli on tahattoman koomista. Välillä on mukava kuunnella hevin vastapainoksi jotain hempeämpää musiikkia kuten vaikka Katie Meluaa.
Eurodancea, trancea ja metallia. Aikalailla saman tyylistä edelleen kuuntelen.
1970-1980 luvulla Suomessa oli vain 2 rokkibändiä.HanoiRocks ja Hurriganes.Näin sanoo Andy McCoy.
Eurodancea, teknoa, italodiscoa. Bad Boys Blue, Modern Talking, Abba, Army of Lovers ja Ace of Base oli pitkään mun top 5.
Metallibändejä ja rap-musiikkia kuuntelin. Näistä Metallica ja Erik B & Rakim oli suosikejani.