Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melatoniinin haittavaikutukset - onko niitä?

Vierailija
28.01.2021 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikauppa? Oma tuotanto heikkenee.

Vierailija
2/32 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan siitä painajaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin jkn aikaa melatoniiinia ja heräsin joka aamu ääneen itkien. :( Oli pakko lopettaa, eivät muutenkaan juuri auttaneet nukahtamiseen tai unen laatuun ym. Tuo aamuherääminen oli tosi inhottavaa, koska itkuun ei ollut mitään syytä!

Vierailija
4/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä yötä herääminen, minkä jälkeen saattaa mennä tuntikausia uudelleen nukahtamiseen.

Vierailija
5/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan siitä painajaisia.

Sama, nukkuminen menee ihan sekoiluksi noiden painajaisten takia. 

Vierailija
6/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastusta.

Vierailija
7/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää liikaa niin kehon oma melatoniinin tuotto häiriintyy, jolloin et saa ilman lääkettä unta ja vedät lisää melatoniinia jne jne. Eli siihen jää helposti koukkuun. Ja keho myös tottuu niihin määriin, jolloin pitää saada vahvempaa nukahtaakseen.

Vierailija
8/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne ei auta mitään. Ehkä nukkumisongelmani ovat jo niin pahoja :(

Söin kuukauden 12mg melatoniinia päivässä. Siis kyllä, 12mg, kun normaali annostus on se joku 1mg. 

Vierailija
9/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle aiheuttanut ahdistusta ja juuri itkuisuutta. Käytän vain harvoin kun pitää saada katkaistuksi huonosti nukuttujen öiden putki, siihen toimii

Vierailija
11/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran enkä nukkunut koko yönä. 

Vierailija
12/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin kuukauden 12mg melatoniinia päivässä. Siis kyllä, 12mg, kun normaali annostus on se joku 1mg. 

Mulla lukee melatoniinireseptissä 3-6mg. Tuo 1mg auttaa ehkä jos uniongelmat ovat lieviä.

Vierailija
13/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Voi) tulla haittavaikutuksia. Kaikesta mitä syöt tai juot voi tulla.

Vierailija
14/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, etten olekaan ainoa joka saa melatoniinista painajaisia. Ihan kamalia, valvon mieluummin.

Vierailija
15/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut meltsulla mitään väsyttävää vaikutusta tai että se olis unta edistänyt. Kokeilin 2 viikkoa 9mg annostuksella. Ei mitään oloja tai tuntemuksia, eikä myöskään mitään haittavaikutuksia huomannut. Lopetin niiden syönnin kun ei ollut mitään apua.

Vierailija
16/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen paljon unia kun syön melatoniinia. Painajaisia en ole onneksi pahemmin nähnyt.

Vierailija
17/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Teidän jokaisen oma keho tuottaa melatoniinia. Jos sillä olisi selkeitä haittavaikutuksia, niitä olisi kaikilla koko elämän ajan.

Toki melatoniinin otto voi vaikkapa aikaansaada päänsärkyä tai pökkyräistä oloa. Jos nukut normaalia syvemmin tai pidempään, sekin voi saada pään särkemään.

Nukkuessa voi ällistyttävää kylläkin näjdä painajaisenkin, mutta johtuuko se melatoniinista, onkin sitten toinen juttu.

Eikä se pilleri-melatoniini heikennä millään tavalla käpyrauhasen melatoniinin tuotantoa. Vaikka söisitte sitä joka ilta.

Vierailija
18/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee melatoniinireseptissä 3-6mg. Tuo 1mg auttaa ehkä jos uniongelmat ovat lieviä.

Melatoniini ei ole mikään nukutusaine. Ja 1 mg ja on jo moninkertaisesti terveen kohon normaali tuotanto. Toimii unirytmin kääntämiseen, mutta ei stressaajille tms.

Vierailija
19/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäån ei kannata ottaa turhaan. Jos saat ilmankin unta, et ota. Jos taas et meinaa saada nukahdettua, melatoniini on ehdottomasti turvallisin ja luonnonmukaisin apu. Parempi ottaa sitä 1-3 mg ja nukkua kuin kärsiä unettomuudesta. Unettomuudella on kumminkin enemmän haittavaikutuksia ihan heittämällä kuin millään melatoniinilla, jota sun käpylisäkekin tuottaa.

Ja ei, tutkimusten mukaan se melatoniinilisä ei silloin tällöin otettuna tai edes kuurina otettuna ei vaikuta käpylisäkkeen toimintaan.

Vierailija
20/32 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla insuliiniresistenssi ja diabetes.

https://www.apteekkari.fi/uutiset/melatoniini-yha-muita-unilaakkeita-pa…

Tuo on totta. Jos ottaa melatoniinin, niin ei kannata syödä iltapalaa.