Listataan kivoja asioita joita voi tehdä koronasta huolimatta
Positiivinen ketju, kiitos.
Ei ruikutusta siitä mitä ei voi tehdä.
Kommentit (46)
Laittaa esikasvatuksia kesää varten ja sitten myöhemmin istututtaa ne joko maahan tai vaikkapa parvekkeelle.
Olen korona-aikana ollut useammalla keikalla kuin kenties koko aiemman elämäni aikana. Kiitos Internet! (joo tiedät, ettei ole sama kuin livenä, mutta mitä sitten)
Järjestää opiskelijabileitä ravintolassa (krhm..Heidis bier baar vai mikä nyt olikaan)
Vierailija kirjoitti:
Pyllyseksi
Tarkoittaako tuo kiinalaista koronatestiä ?
Mun elämää korona on kyllä rajoitanut rajusti niin tämä aika on kyllä masentavaa.
Ulkoilusta olen nyt tykönnyt kun ei sada ja on ollut upeita kelejä, jotenkin mielikin on parempi kun on hiukan pakkasta ja aurinko paistaa.
Pilkkille olen kovasti halunnut mutta en uskaltaudu ainakaan vielä jäille.
Vierailija kirjoitti:
- ulkoilla
- harrastaa melkein mitä tahansa ryhmäliikuntalajia kotona (tarkoitan joogaa, tanssia jne., en esim. joukkuepelejä)
- tehdä enemmän asioita koska työmatkaan ei kulu aikaa (tämä toki vain etätyöläisillä)
- nauttia siitä kun ei tarvitse juosta paikasta toiseen
- lukea kirjoja
-pelata pelejä
- katso livekeikkoja, elokuvia, keikkataltiointeja yms.
jne. jne.
Mielikuvituksen puutetta, jos ei yleisötapahtumien tilalle keksi tekemistä.
- ulkoilemme ihan normaaliaikanakin
- harrastimme ennen koronaa sulkapalloa ja vesijuoksua, ei se ihan ole sama asia että nyt jumpataan verkkokurssilla. Kotiin ei mihinkään sulkapallokenttää saa ja todellakin ottaa päähän ettei pääse pelaamaan. Vesijuoksu oli puolestaan erinomaista liikuntaa polvivaivaiselle
- kirjoja olen lukenut lapsesta saakka, ei mitään uutta
- pelaaminen ei kiinnosta
- elokuva televisiosta katsottuna tai edes videotykillä seinälle heijastettuna ei ole sama asia kuin elokuvan näkeminen elokuvateatterissa
- live-keikasta tai konsertista puhumattakaan
- teatteri-esitys verkossa ei tunnu ollenkaan samanlaiselta kuin teatterissa sekään
- retkeily oli paljon helpompaa ennen koronaa, kun puoli Suomea ei ollut kansallispuistoissa ja luontopoluilla
- matkustamista ei korvaa mikään
- kokkaaminen oli harrastukseni jo kauan ennen koronaa
- samoin käsityöt, askartelu, kasvien kasvattaminen hedelmien siemenistä ja puutarhanhoito
Summa summarum, en keksi kerta kaikkiaan ainuttakaan asiaa, joka olisi uusi, kiva harrastus/tekeminen ja olisi tullut korona myötä. Sen sijaan olen menettänyt valtavan paljon sellaista, mitä haluaisin tehdä.
Uusia asioitahan tässä ei kysyttykään.
Kivoja asioita on tullutkin.
Kaikki parhaimmat jutut on poistettu. :( Ilkeä ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ulkoilla
- harrastaa melkein mitä tahansa ryhmäliikuntalajia kotona (tarkoitan joogaa, tanssia jne., en esim. joukkuepelejä)
- tehdä enemmän asioita koska työmatkaan ei kulu aikaa (tämä toki vain etätyöläisillä)
- lukea kirjoja
-pelata pelejä
jne. jne.
- harrastimme ennen koronaa sulkapalloa ja vesijuoksua, ei se ihan ole sama asia että nyt jumpataan verkkokurssilla. Kotiin ei mihinkään sulkapallokenttää saa ja todellakin ottaa päähän ettei pääse pelaamaan. Vesijuoksu oli puolestaan erinomaista liikuntaa polvivaivaiselle
- elokuva televisiosta katsottuna tai edes videotykillä seinälle heijastettuna ei ole sama asia kuin elokuvan näkeminen elokuvateatterissa
- teatteri-esitys verkossa ei tunnu ollenkaan samanlaiselta kuin teatterissa sekään
- retkeily oli paljon helpompaa ennen koronaa, kun puoli Suomea ei ollut kansallispuistoissa ja luontopoluilla
- samoin käsityöt, askartelu, kasvien kasvattaminen hedelmien siemenistä ja puutarhanhoito
Summa summarum, en keksi kerta kaikkiaan ainuttakaan asiaa, joka olisi uusi, kiva harrastus/tekeminen ja olisi tullut korona myötä. Sen sijaan olen menettänyt valtavan paljon sellaista, mitä haluaisin tehdä.
Summa summarum sinulla paitsi asenneongelma myös harvinaisen suppea mielikuvitus. Mielikuvituksettomat negailijat keskittyvät aina ja kaikessa siihen mitä heillä ei ole sen sijaan, että keskittyisivät näkemään mahdollisuuksia siinä, mitä heillä on. Käytännössä teitä on mahdotonta miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, lähes kaikkea voi tehdä. Lopettakaa tuo korona-höpinä.
Voiko lähteä reissuun? Elokuviin? Teatteriin? Yökerhoon? Ehkä teille kotona aina istuvilla tossukoilla onkin paljon tekemistä. Istua siellä kotona. Huhuh, me muut halutaan ELÄÄ!
Voi lähteä reissuun. Hyvin harva maa on sulkenut rajansa. Elokuviinkin pääsee ainakin tällä paikkakunnalla. Yökerhot ovat auki kaikkialla Suomessa. Pidän kyllä jokseenkin huolestuttavana, jos yökerhot ovat jollekin niin tärkeä asia, ettei ilman niitä voi elää.
Minä pidän huolestuttavana, ellen jopa säälittävänä että joku ei voi elää ilman lemmikkejään. Pidän erittäin huolestuttavana, että joku nauttii metsässä puiden halailusta. Suorastaan tuomittavaa on nauttia hiljaisista koti-illoista yksin kotona.
Ymmärrätkö?
Vetää käteen, kun ei voi tapailla ketään.
Vetää kalsarikännit, kun ei voi pitää bileitä.
Syödä juustomakaronia, kun ei voi käydä ravintolassa.
Katsoa TV:tä kun kirjastot ovat kiinni.
Opetella ulkoa sanakirjan sanoja, kun ulkomaanmatkalle ei pääse.
Kirjoittaa omaelämäkertaa, kun isovanhempien luo ei pääse.
Kirjoittaa heippalappuja, kun naapurit metelöivät ja pakoon ei pääse.
Tehdä palapelejä, siihen ei ikinä olisi ollut aikaa ennen koronaa. Nyt olen koukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ulkoilla
- lukea kirjoja
-pelata pelejä
jne. jne.
Summa summarum sinulla paitsi asenneongelma myös harvinaisen suppea mielikuvitus. Mielikuvituksettomat negailijat keskittyvät aina ja kaikessa siihen mitä heillä ei ole sen sijaan, että keskittyisivät näkemään mahdollisuuksia siinä, mitä heillä on. Käytännössä teitä on mahdotonta miellyttää.
Kerro toki kivoja asioita, joita voi tehdä koronasta huolimatta. Siis sellaisia, joita en jo tee. Kaikkea tekemääni en toki edes listannut, esim
- saunominen entistä useammin
- istuminen takkatulen ääressä lukemassa tai rupattelemassa (kun saa nukkua etätyön ansiosta hieman pidempään)
- lumityöt (ne onkin tosi riemukkaita...)
-lintujen talviruokinta ja niiden seuraaminen (kiitos etätyön)
- lumikenkäily, kunhan saadaan kengät (harrastettiin jo ennen koronaa, tosin ei viime talvena joka oli ihanan lumeton)
Mutta näytä mielikuvituksesi ja anna lisää ideoita!
Korona-ajan takia pystyin syyskesällä tekemään etätöitä sukumökiltä pariin otteeseen. Ennen ei ollut työnantajan puolesta mahdollisuutta. Työ nyt on sitä samaa, mutta pääsi aamu-uinnille ja suppailemaan yms huomattavasti helpommin kuin kotoa, vaikka onhan täällä Helsingissäkin merenrantaa riittämiin. Ja vaihtelua muutenkin. Keväällä ilmojen lämmettyä ehkä taas.
- ulkoilla
- lukea kirjoja
-pelata pelejä
jne. jne.