Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pitää aikuisten oikeasti avautua ja jutella tästä asiasta. Etäpäivät ja painonnousu.

Vierailija
28.01.2021 |

Nyt puhun rehellisesti. Muutama kilo on aina pitänyt laihduttaa mut muuten ei ole koskaan ollut ongelma syömisen kanssa, paino pysynyt aina samana. Nyt tässä viimeisen vuoden aikana on alkanut tulemaan jäätäviä turvotuksia, vatsa aivan sekasin ja paino vain nousee.

En kykene enää pitää tilannetta hallinnassa, en tiedä enää mitä tehdä! Tämä aamusta iltaan ruutuaika on liikaa elimistölle, se 1-2 tunnin lenkki ei auta mihinkään. Syömiset pelkkää karsimista.

En tiedä enää miten pysyä kunnossa. Yhtäkkiä minusta on tullut todella herkkä lihomaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten erilaisia ihmiset ja työpaikat ovat. Jossain on sosiaalinen paine syödä kahvipullaa ja synttärikakkuja, jossain taas on sosiaalinen paine syödä vähemmän muiden ihmisten edessä.

Itselle on niin helppoa syödä nyt terveellisesti, kun ei tarvitse edes vapaa-ajallakaan käydä enää kylässä jossa kahvipöydässä pitää vähintääkin maistaa joka herkkua. Eikä ole enää "pakollista" afterworkkiä tai tyky-päiviä alkoholijuomineen...

Vierailija
22/26 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyliikuntaa voi myös itse kehitellä työpäivän ajaksi, kun sitä ei samalla tavalla kotitoimistolla tule kuin oikealla toimistolla. Joku liikuntatieteilijä jossain välissä neuvoi, että voi esim. kaikkien puhelujen aikana kävellä siellä kotona niin kauan kuin puhelu kestää - oli sitten työpuhelu tai työpäivän ulkopuolella henkilökohtainen puhelu. Samoin siinä koneen ääressä voi välillä nousta ylös ja tehdä vähän kyykkyjä ja vaikka pari punnerrusta tai ihan vain venytellä. Tai jos on mahdollisuus seistä koneen ääressä, voi välillä jopa töitä keskeyttämättä nousta 30 kertaa päkiöille ja laskeutua hitaasti alas. Tuo kyllä vaatii aluksi varmasti sen, että ihan tietoisesti päättää tehdä ja keskittyy siihen, että tulee tehtyä, mutta muutaman viikon jos jaksaa jatkaa, muuttuu varmasti jo melkein automaattiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyötyliikuntaa voi myös itse kehitellä työpäivän ajaksi, kun sitä ei samalla tavalla kotitoimistolla tule kuin oikealla toimistolla. Joku liikuntatieteilijä jossain välissä neuvoi, että voi esim. kaikkien puhelujen aikana kävellä siellä kotona niin kauan kuin puhelu kestää - oli sitten työpuhelu tai työpäivän ulkopuolella henkilökohtainen puhelu. Samoin siinä koneen ääressä voi välillä nousta ylös ja tehdä vähän kyykkyjä ja vaikka pari punnerrusta tai ihan vain venytellä. Tai jos on mahdollisuus seistä koneen ääressä, voi välillä jopa töitä keskeyttämättä nousta 30 kertaa päkiöille ja laskeutua hitaasti alas. Tuo kyllä vaatii aluksi varmasti sen, että ihan tietoisesti päättää tehdä ja keskittyy siihen, että tulee tehtyä, mutta muutaman viikon jos jaksaa jatkaa, muuttuu varmasti jo melkein automaattiseksi.

Mä olen opetellut seisomaan ompelukoneen edessä ommellessani. Ihan helppoa ja ryhti pysyy parempana kuin istuallaan kyyröttäessä. Vaihtelen kaasujalkaakin välillä. Ja vien heti lankaroskat keittiön roskiin, tulee askeleita! Puhelimessa kävelen aina sisällä ikkunasta ikkunaan. Hampaita pestessä nousen varpaille. Uutisten ajan teen lantionpohjaliikkeitä. Jne.

Vierailija
24/26 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kiloa tuli että pätkähti. :( Kuljin työmatkat enimmäkseen kävellen ja se kun loppui, jäi päivään iso puute askeleista. Samoin hikiliikunta salilla on jäänyt.

Työ on intensiivisempää kotona ja kaikki vie enemmän aikaa kuin toimistolla, joten ei todellakaan jää aikaa taukoihin ja kävelyihin. Hädin tuskin lounaan ehtii napata. :( Stressi ja kiire on kovempi, joten yhdessä liikunnan puutteen kanssa se on ihan kohtalokasta painon kannalta. Työpäivän jälkeen on niin puhki, että harvoin pystyy lähtemään lenkillekään plus, että se alkaa olla aika tylsää, kun mieluummin liikkuisi salilla.

Syön terveellisesti ja tarkkailen annoskokoja, mutta minulle reipas liikunta on tärkein keino hallita painoa ja kun se putoaa niin totaalisesti, paino vaan nousee.

Vierailija
25/26 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lihonnut tai laihtunut, paino on sama kuin ennenkin. Mutta fyysisesti olen kuitenkin paremmassa kunnossa nyt etätyön ansiosta kuin ennen. Toimistolla ollessa en kehdannut jatkuvasti liikuskella, kun avokonttorissa kaikki ylimääräinen kuitenkin häiritsee muita. Istuin pitkään paikallani ja nousin vessaankin vasta kun oli aivan pakko. Lounaankin söin useimmiten kahvihuoneessa (omat eväät), niin ei tullut mitään kävelyä lounaspaikkaan tms. Nyt etätöissä pystyn paljon enemmän tauottamaan työtä, ja onneksi minulla on langattomat kuulokkeet. Jos on sellainen palaveri, jossa kuunteleminen riittää, kävelen kämppää ympäri ja teen ehkä jotain kotitöitä samalla. Lounastauolla käyn pienellä kävelyllä. Työpäivän päätteeksi pidempi lenkki tai kuntosalilla käynti, kun aikaa säästyy työmatkoissa. Lihakseni ovat selvästi kasvaneet ja nykyään jaksan jopa juosta, kun ennen vain kävelin. Syömistottumukset eivät ole muuttuneet, syön ihan samanlaista itse tekemää ruokaa olin sitten kotona tai toimistolla. Palaveripullia ei ole, mutta joskus otan kotona suklaata tai muuta herkkua pienissä määrin.

Vierailija
26/26 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärr', minäkin täällä vain lihoon, muut pysyvät laihoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi