Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti Kela käsittelee sairauspäivärahahakemuksen?

Vierailija
28.01.2021 |

Kuinka äkkiä tulee päätös? Montako viikkoa teillä on mennyt?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt aina yli 4 viikkoa.

Vierailija
2/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mennyt aina yli 4

viikkoa.

Perskele :( Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla usein arvio määritelty kestoihin. 5 vko.

Vierailija
4/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkysymys. Voiko asiakas laittaa jonkun oman selostuksensa kelalle? Lääkärin tekemä b lausunto lienee aika p..ska ainakin sen perusteella mitä luki kantatekstissä. Vai kannattaisiko sitten teettää parempi toisella lääkärillä jos tarve? Ap

Vierailija
5/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija
6/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäkysymys. Voiko asiakas laittaa jonkun oman selostuksensa kelalle? Lääkärin tekemä b lausunto lienee aika p..ska ainakin sen perusteella mitä luki kantatekstissä. Vai kannattaisiko sitten teettää parempi toisella lääkärillä jos tarve? Ap

Mun mielestä sairauslomahakemuksessa oli kohta, jossa kysyttiin lisätietoja, esim miksi olet työkyvytön./kykenemätön tekemään alasi töitä.  Kantatekstejä ei Kela mun tietääkseni lue, joten se lääkärin B-lausunto on ihan riittävä, jollei sairausloma veny kuukausien mittaiseksi. Miksi olet tyytymätön? Ei mulla lue kun diagnoosin koodi ja láäkäri on ruksannut sen "pidän henkilöä työkyvyttömänä xx.xx.xxxx asti" 

Mulla meni noin kk nyt. Sairausloma alkoi 17.12. ja päätös tuli tammikuun puolivälissä. 

Vierailija
7/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sairauslomahakemuksessa oli kohta, jossa kysyttiin lisätietoja, esim miksi olet työkyvytön./kykenemätön tekemään alasi töitä.  Kantatekstejä ei Kela mun tietääkseni lue, joten se lääkärin B-lausunto on ihan riittävä, jollei sairausloma veny kuukausien mittaiseksi. Miksi olet tyytymätön? Ei mulla lue kun diagnoosin koodi ja láäkäri on ruksannut sen "pidän henkilöä työkyvyttömänä xx.xx.xxxx asti" 

Mulla meni noin kk nyt. Sairausloma alkoi 17.12. ja päätös tuli tammikuun puolivälissä. 

Tän lääkärin aiemmin tekemä lausunto ei ollut mennyt kelassa läpi eli en saanu sairauspäivärahaa sairauslomasta huolimatta. Nyt jatkoi sairauslomaa ja oli kirjoittanut kantatekstiin, että sairauslomaa haetaan vaikka edellinen hakemus hylätty, ja jotain että vointi melko samanlainen kuin ennenkin. Siinä tulee rivien välistä ehkä viesti, että ei tarvitse hyväksyä nytkään. Ap

Vierailija
8/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkys. no2. Lähteekö se hakemus kelasta automaattisesti vai teenkö mä sen itse? Muistaakseni viimeksi pyysin kotiin lähetettävks paperit ja laitoin hakemuksen itse. Nyt sanoin, että saa ne lähettää suoraan kelaan, kun aattelin että en jaksa tarkistaa niitä ja täytyy säheltää sitten ehkä vähemmän

Ap

Vierailija
9/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattasko mennä sinne Kelan sivuille katsomaan löytyisikö vastausta tai ihan soittaa sinne?  Ei ne myönnä etuuksia, jos et ole niitä hakemuksella hakenut. Turhaan täällä kysellä...

Vierailija
10/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostoo

Vierailija
11/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattasko mennä sinne Kelan sivuille katsomaan löytyisikö vastausta tai ihan soittaa sinne?  Ei ne myönnä etuuksia, jos et ole niitä hakemuksella hakenut. Turhaan täällä kysellä...

Kannattaisko jättää vastaamatta jos ei ole mitään sanottavaa? En ala sinne soittelemaan, se maksaa ja eiköhän tää palsta ole ihan ok paikka kysyä muiden kokemuksia. Ap

Vierailija
12/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni noin kuukausi. Jatkopäätökset tuli sitten käytännössä heti kun toimitti uuden todistuksen.

Vierailija
13/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukautta. Kela halusi hoitavalta lääkäriltä monta kertaa lisätietoja.

Vierailija
14/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken mietin tuota käsittelyaikaa ja katsoin kelan sivulta, että sairauspäivärahan käsittelyaika on nyt 24 päivää.

Vierailija
15/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Kelalla on nyt siis palvelu, josta näkee keskimääräiset etuuksien käsittelyajat.

https://www.kela.fi/kasittelyajat

Vierailija
16/17 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan mulla sanottavaa :D Naurettavaa oikeasti täällä jankata ja ihmetellä kun vähemmällä pääsisi yksinkertaisesta ottamalla sinne Kelaan yhteyttä. Ja sinne voi laittaa ihan kuule omassa asiointipalvelussa viestiä, ilmaiseksi.

Vierailija
17/17 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut pitkään sairaslomalla. Aluksi kuukauden pätkissä ja nyt sain TAYSsista 4kk pätkän, lausunto lähetetty maaliskuun alussa, 15.3. Mennyt käsittelyyn ja edelleen on käsittelyssä.

Lääkkeet hakematta ja kivut yltyy.

Huomenna onneksi soittaa sosiaalityöntekijä jos saisin jotain apua..

Kyllä näyttää kestävän, soitin aikaisemmin kelan asiakaspalveluun ja he lupasivat kiirehtiä päätöksen tekoa, mutta ei ole se ainakaan auttanut.