Uskotko jälleensyntymiseen? Eli kuolemasi jälkeen synnyt maailmaan uudelleen?
Kommentit (561)
Vierailija kirjoitti:
Idän uskontoihin liittyy kaikenlaista mystiikkaa.
Joku selitti sen hyvin. Toiselta plastalta:
Ensimmäinen asia mikä pitää ymmärtää hindulaisuudesta on että kyse on rotunimityksestä.
Muslimivalloittajat tulivat Sindhu-joen rannalle valloitusretkellään, ja kutsuivat joen toisella puolella olevaa kulttuuria hinduiksi koska heidän aakkosista puuttui s-kirjain.
Siksi ei voida oikeastaa puhua ollenkaan hindu-uskonnosta. Hindu-rodun edustajista löytyy kaikenlaisia oppeja sekä elämäntyylejä, aivan kuin amerikassa löytyy kaikenlaisia jenkkejä, esimerkiksi.
Yhtä hyvin kuin kutsumme näitä indus-laakson ihmisiä hinduiksi, kutusumme amerikkalaisia jenkeiksi. Tajuatko, hindu-nimellä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
Kristityt vastustavat taas sitä, että ihmisille kerrotaan jälleensyntymisestä. Miksi? Meneekö uskonnolta pohja alta?
https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
Reinkarnaatio on poistettu Raamatusta.
Ainainen ihmisten pelotteleminen ikuisella helvetillä on rikos koko ihmiskuntaa vastaan.
Islamistien ja buddhalaisten alkuperäistä sanomaa on myös muutettu. Samoin kuin kristinuskossa.
Ehkä, mutta syntyykö uudelleen ihmiseksi, vai joksikin eläimeksi, tai alieniksi jollekin Zorc planeetalle.
Kerran kuin sanoin, että saatanaa ei ole edes olemassa, että se on allegoraa, niin silloin joku kristitty kysyi, että mistä sitten pahuus johtuu. No, kristinuskon perusteella voisi vastata, että jos kerraan Lucifer muuttui pahaksi, niin eiköhän sitten se ihmiseltäkin onnistuu.
En usko vaan tiedän että olen ollut ennenkin täällä.
Meidän naapurimme kertoi, kuinka lapsenvahtina ollessaan perheen lapsi oli yht'äkkiä kysynyt " Olitko sinä minun hautajaisissa, kun jäin auton alle ja kuolin? Tästä jo vuosikymmeniä aikaa, eikä tämä minunkin tuntema lapsi ollut edes joutunut auton tönäisemäksi. Toki lapsi voi miettiä noita asioita ja päätellä omalla tavallaan, jos on kuullut jonkun toisen jääneen auton alle sekä maininnan kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurimme kertoi, kuinka lapsenvahtina ollessaan perheen lapsi oli yht'äkkiä kysynyt " Olitko sinä minun hautajaisissa, kun jäin auton alle ja kuolin? Tästä jo vuosikymmeniä aikaa, eikä tämä minunkin tuntema lapsi ollut edes joutunut auton tönäisemäksi. Toki lapsi voi miettiä noita asioita ja päätellä omalla tavallaan, jos on kuullut jonkun toisen jääneen auton alle sekä maininnan kuolemasta.
Lapset muistavat usein menneen elämänsä noin kolmevuotiaiksi asti. Aikuiset pitävät sitä lapsen mielikuvituksena. Usein samat ihmiset kohtaavat myös seuraavassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta syntyykö uudelleen ihmiseksi, vai joksikin eläimeksi, tai alieniksi jollekin Zorc planeetalle.
Itämaisen uskon mielestä ihminen voi syntyä eläimeksi, jolloin puhutaan sielunvaelluksesta. Raamatusta poistetun jälleensyntymisopin mukaan ihminen voi syntyä vain ihmiseksi, jolloin hän sekä niittää satoa hyvistä ajatuksistaan ja teoistaan että suorittaa karmaa toisille ihmislle ja elämässään tekemästään pahuudesta.
En usko, vaan tiedän varmuudella että jälleensyntyminen on fakta. Jopa kärkkäimmät ateistit ja jälleensyntymisdenialistit syntyvät uudestaan.
tuo on ihan todellista. toisessa maailmassa kohtasin truck kun nimisen jutun ja seuraava muistikuva on että olin syntynyt suomeen.
Kyllä vahvasti näyttää siltä, että olemme peräti samanaikaisesti olemassa eri eliömuodoissa.
Tämä energian ja materian katoamattomuuden laki on jopa koko ajan ihan silmiemme edessä. Kuka näkee ja ymmärtää, myös tietää.
Ns. yksilöllinen sielu hajoaa kuollessa samoin kuin materiaalinen ruumiskin, mutta pienintäkään osaa ei katoa. Olemme olemassa hajaantuneissa kokoonpanoissa. Aina ja ikuisesti. Ikuisesti jatkuvassa elämänkierrossa.
Nyt kyse ei olekaan siitä, että rakastat lähimmäistäsi kuten itseäsi, vaan sinä olet itse se lähimmäisesi, ja on oma etusi rakastaa kaikkea elollista. Sehän voit olla sinä.
Kaikki koostuu siitä ikuisesta energiasta, josta alkuräjähdys on lähtenyt liikkeelle. Kun aivomme sammuvat, niin ainoa loppuva asia on niiden aiheuttama egon harha. Jollain tavalla olemme tietysti olemassa aina, ja olemme aina olleet.
Mitään kaiken ulkopuolista jumalaa ei ole, koska se ei ole vastaus yhteenkään kysymykseen. Kaikkeus itsessään on Jumala, ja myös me olemme osa sitä.
Jälleensyntyminen ei oikein toimi ajatuksena. Ihan vaan senki takia että ihmisten lukumäärä kasvanu
ammoisten aikojen alusta tuhansista 8 miljardiin..ja jatkaa kasvuaan
Ei se niin suoraviivaista ole, että juuri tällaisina kokonaisuuksina synnymme uudestaan. Olemme olemassa osana kaikkea koko ajan. Sitä kautta on mahdollista tavoittaa yhteys edesmenneiden ihmisten elämiin, tuntea outoja tunne-elämyksiä paikoista joissa ei ole edes käynyt jne. Kaikki on silmiemme edessä koko ajan.
Minulle on aina ollut itsestään selvyys, että sielut tulevat uudelleen maan päälle, ja viestejä tulee kuolleilta. Koska uskon näin, niin olen saanut kokea ihmeellisiä asioita. Olen mm. ihmetellyt, miksi en halua koskaan matkustaa yhteen tiettyyn maahan, kunnes minulle kerrottiin, että olen asunut siellä hyvin vaikeissa olosuhteissa. Kaikenlaista järjellä selittämätöntä on tapahtunut, mutta pidän näitä aivan luonnollisena osana elämän kiertokulkua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aina ollut itsestään selvyys, että sielut tulevat uudelleen maan päälle, ja viestejä tulee kuolleilta. Koska uskon näin, niin olen saanut kokea ihmeellisiä asioita. Olen mm. ihmetellyt, miksi en halua koskaan matkustaa yhteen tiettyyn maahan, kunnes minulle kerrottiin, että olen asunut siellä hyvin vaikeissa olosuhteissa. Kaikenlaista järjellä selittämätöntä on tapahtunut, mutta pidän näitä aivan luonnollisena osana elämän kiertokulkua.
Taidat puhua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin intuitiosta.
Kristityt vastustavat taas sitä, että ihmisille kerrotaan jälleensyntymisestä.
https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
Reinkarnaatio on poistettu Raamatusta.
Poistetut viestit takaisin.
Jälleen kerran, kristityt poistivat viestejä, jotka eivät sovi uskontoonne, minulla olisi ehdotus, että sinä ja koko yrityksesi/seurakuntasi poistaisitte kaikki viestit täältä, jotka eivät ole kristillisen sisällön mukaisia. Lisäksi, jos poistatte kaiken täältä, alatte poistaa ei-kristillistä sisältöä muista viestiketjuista ja muilta foorumeilta kokonaan. Ja jos poistatte kaikki suomalaisten viestit, niin sitten siirrytte Suomen ulkopuolisille foorumeille, kunnes kaikilta maailman ihmisiltä on riistetty Jumalan antama valinnanvapaus, jonka Jumala on heille antanut.
Ymmärrättekö, itseään kristityiksi TITULEERAVAT, että toimintanne on diktatorista ja henkistä väkivaltaa? Ymmärrättekö, että haluatte RIISTÄÄ IHMISKUNNALTA kaiken arvokkaimman lahjan – VALINNANVAPAUDEN.
Kun muslimi tulee luoksesi miekka kädessään, osaat juosta karkuun. Mutta kun kristitty tulee ja puhuu rakkauden sanoja, kukaan ei voi edes epäillä, että hän on viemässä itsemääräämisoikeutesi ja valinnanvapautesi pois.