Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko kahvia, teetä vai kaakaota?

Vierailija
28.01.2021 |

Aamuisin, päivällä ja iltaisin.
-Suodatinjauhatusta vai pannukahvia?
-Teetä pusseissa vai lusikassa?
-Tummaa kaakaota vai maitokaakaota?
-Jotain muuta?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maustuu pahal mut on terveellist kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia en juo, tulee huono olo kahvista. Teetä juon pitkin päivää, etenkin aamulla ja illalla. Eniten vihreää, valkoista, oloong-teetä, joskus mustaa teetäkin. Ostan erikoismyymälöistä eri alueilla tuotettua teetä ja vertailen makuja. Mukana on aina pussiteetä, kotona yleensä haudutan teen irtolehdistä.

Kaakao on herkku. Sitä juodaan erityistilanteissa. Suomeen ei vieläole levinnyt villitys eri kaakaotilojen ja eri alueilla kasvatetun kaakaon maistelusta. En tykkää perinteisistä kaakaojuomajauheista. Teen kaakaon erikseen pelkästä kaakaojauheesta, hiukan sokeria mukaan, joskus pala tummaa suklaata kuppiin lisäksi sulamaan.

Terveellisin ja pahimman makuinen juotava koko tässä ketjussa on tämä:

Laita suppilolla 0,5dl pulloon 2tl kaakaojauhetta ja 2tl vahvaa chilijauhetta, kaada 2,5dl vettä pulloon ja sekoita. Juo juotavasi iltaisin ennen hampaiden pesua yhden vuoden niin näet hyviä muutoksia.

Miksi tuo olisi terveellisempää kuin kurkuman ja mustapippurin sekoittaminen veteen juomaksi?

Koska cacao ja chili ovat vesipitoisuuksiltaan maapallon vesipitoisimmat ruoat. Huom! Maailman vesipitoisin. Mitä vesipitoisempi ruoka niin sitä terveellisempi. En tosin väitä että maapallon surkeinten kasvatettu cacao ja chili olisivat terveellisempiä kuin maailman parhainten kasvatettu kurkuma ja mustapippuri.

Minulla on maailman puhtaimmat ja vesipitoisimmat cacao pavut, olen its3 kasvattanut.

Ps. Ihmiskunnan historian puhtaimmat ja vesipitoisimmat suklaa cacao pavut.

Tää vois olla Trumpin ja Tuksun lehtolapsi :D

Rasisti!

Vierailija
62/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAAKAO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä menee tummapaahtoista kahvia maitotilkalla, ei sokeria. Aamuisin, päivisin ja toisinaan vielä iltaisinkin, mikäli tiedossa on vapaapäivä. Kaakaota menee satunnaisesti, teetä ei koskaan.

Vierailija
64/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAAKAO

CACAO.

Vierailija
65/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla yksi iso kupillinen vihreää teetä (pussi-). Toisinaan päivällä kupillinen suodatinkahvia. Ei makeutuksia, maitoja eikä maidonkorvikkeita kumpaankaan. Joskus matkoilla tai muuten ravintolassa päivällisen päälle espresso, ilman makeutusta sekin.

Vierailija
66/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia. Teestä tulee huono olo.

Juon kaakaota, kylmänä. Siitä tulee vahva ja hyvä olo, varsinkin lenkin tms. rehkimisen jälkeen.

En ymmärrä miksi ihmiset tekee itse tai ostaa valmiita proteiinipirtelöitä, kun kaakao ja kinkku-kananmuna-voileipä ajaa saman asian.

Pitäisikö tälläistä herraa pussata jalkoihin näin täydellisestä ateriasta?

Oisko kyse proteiinipitoisesta välipalasta? Sulle se ehkä on täydellinen ateria.

No mutta kuitenkin, kun oikein heikottaa, iso kaakao auttaa.

Vierailija
67/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon kaakaota, kylmänä. Siitä tulee vahva ja hyvä olo, varsinkin lenkin tms. rehkimisen jälkeen.

En ymmärrä miksi ihmiset tekee itse tai ostaa valmiita proteiinipirtelöitä, kun kaakao ja kinkku-kananmuna-voileipä ajaa saman asian.

Oisko kyse proteiinipitoisesta välipalasta? Sulle se ehkä on täydellinen ateria.

Se oli kritiikki kommentti ketjun rasistisesta luonteesta joka ilmenee joltain apinalta.

En tarkoita että kommentin tekijä proteiinijuotavasta olisi kyseinen negatiivi... mutta kyllä kananmuna voileipä maitokaakaolla on aivan törkeän hyvää esim. maidolla ja hunajalla terästetyllä shou puerhilla.... on se hyvää mutta mitä tähän palstaan tulee niin monet tarvitsivat järkeä päähän enkä minä ole se joka sitä antaa, eikä minulle tarvi selittää mitään paskàà.

Vierailija
68/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa tasapainoinen cacao paremmin kuin se mitä sinä horiset mitä minun pitäisi syödä ja mitä ei. Kukaan ei tule pakottamaan minua mitä syön ja mitä en, varsinkaan minun maailman pyhimmästä ruoasta. Mm!

Vierailija
69/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa tasapainoinen cacao paremmin kuin se mitä sinä horiset mitä minun pitäisi syödä ja mitä ei. Kukaan ei tule pakottamaan minua mitä syön ja mitä en, varsinkaan minun maailman pyhimmästä ruoasta. Mm!

Onko osastolla nettitunti? Joko lääkkeet on jaettu?

Vierailija
70/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain muuta.

Vierailija
71/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain muuta.

Terävä havainto. Tänään oli kivaa kävellä auringonpaisteessa. Olipas hengellinen kävely.

Tämän päivän hengellinen kävely oli todella valoisa ja sain viestin teille Jumalalta ja Taivaan isältä kävelyssäni että jos yksikin ídiootti, ihan kuka vain, niin varastaa yhdenkin minun suklaa cacao pavun niin Jumala menettää Taivaan isän siunauksesta kymmenen ihmisen hengen varkaan perhettä kohtaan. Kävelyni oli pikemmin meditaatiota raskaassa lumessa. En tiedä, ehkä menen uudestaan kävelemään. Suomalaista hanavettä vain naamariin ja kävelemään!

Vierailija
72/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ja toivottavasti ei tule sellaista apimoiden planeetan fraasiakaan. Otan lääkkeeni kyllä illalla mutta lääkkeet voit tunkea ihan omaasi perséesi ja tämä menee kaikille!

Vierailija
73/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ja toivottavasti ei tule sellaista apimoiden planeetan fraasiakaan. Otan lääkkeeni kyllä illalla mutta lääkkeet voit tunkea ihan omaasi perséesi ja tämä menee kaikille!

*apinoiden*

Vierailija
74/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kahvia ja illalla teetä. 

Vierailija
75/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtoteetä juon aina kotona. :3 Kaakao on joulujuoma. Kahvii juon ainoastaa paikallises kahvilas, ku heil on sellane tosi kallis ja hieno keitin, millä saa tehtyy erikoiskahveja. :)

Vierailija
76/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kahvia ja illalla teetä. 

Minä tekisin niin jos olisin fyysisessä työssä ja voisin työssä kuluttaa kofeiinin loppuun myöhempään iltapäivälle jolloin joisin teetä.

En kumminkaan joisi kuppi vahvaa ja puhtaasti kofeiinipitoista kahvia ja sen päälle jotain vahvaa ja kypsää sheng puerhia.

Ääh... kahvista en tykkää.

Vierailija
77/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pari mukillista suodatinkahvia, itse jauhetuista pavuista. Iltapäivisin joskus espresso.

Vihreää teetä tai rooibosta ihan satunnaisesti. Yleensä työpaikalla pussiversiona, kun siellä on kahvi niin pahaa ettei sitä viitsi juoda. Mustaa teetä ei koskaan, en pidä mausta.

Kaakaota pidän enemmän lasten juomana. Ehkä kerran vuodessa tulee keiteltyä minttukossukaakaot.

Vierailija
78/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatinkahvia ja teepussiteetä. Kaakaota harvoin.

Vierailija
79/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se Juha Sipilän pääministeri pestin ja vaalikampanjan aikana tekemäni ehdotus on että minulle järjestettäisiin tilaisuus antaa ihmiskunnan historian paras cacao Juha Sipilälle? Tuntuu vähän siltä että turkulaisten ja sitä kautta suomalaisten rasismi Juha Sipilää kohtaan esti tämän pääsyä vaalikampanjoimaan turun kävelykadulle.

Ps. Tarvisin lisää suklaa cacao papuja jotta voisin oppia jauhamaan yhden suklaa cacao pavun sormieni välissä yhdellä painalluksella jauhoksi.

Vierailija
80/84 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakaota iltaisin on pakko saada parin juustoleivän kera iltapalaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä