"Sairauskuluvakuutukset ovat ohituskaista erikoislääkärille" häh? Eihän ole.
Luuleeko joku oikeasti että valuutuksen avulla pääse jotenkin ohittamaan muut? Tai että ilman vakuutusta ei pääsisi jolle yksityislääkärille? Katsottu vähän liikaa jenkkisarjoja?
Kommentit (50)
Alempi keskiluokka ottaa noita vakuutuksia. Rikkaat ei ota.
No onhan se. Ilman vakuutusta pääset erikoislääkärille hoitajan, sitten yleislääkärin kautta. Sitten vielä erikoislääkäri pohtii ottaako lähetteen vastaan. Aika usein ei ota.
Yksityiselle pääset erikoislääkärille 10 min päästä kun koet tarvetta. Vakuutus maksaa.
Onhan se eri asia että soittaa takaisinsoitto sairaanhoitajalle, aika sairaanhoitajalle, josta aika lääkärille ja sitten lähete erikoislääkärille, kuin sitten että varaa suoraan ajan erikoislääkärille. Tosin aina ei tarvita erikoislääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se. Ilman vakuutusta pääset erikoislääkärille hoitajan, sitten yleislääkärin kautta. Sitten vielä erikoislääkäri pohtii ottaako lähetteen vastaan. Aika usein ei ota.
Yksityiselle pääset erikoislääkärille 10 min päästä kun koet tarvetta. Vakuutus maksaa.
Vakuutus maksaa tai minä maksan. Minkä yleensä teen ihan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sekoilet? Ei siihen todellakaan mitään vakuutusta tarvitse jos haluaa mennä suoraan yksityiselle erikoislääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään vakuutusta tarvita. Kuka tahansa voi mennä suoraan erikoislääkärille. Itsekin menen suoraan erikoislääkärille jos asia on sellainen, että erikoislääkäriä tarvitaan. Jos on perus saikkulappu töihin flunssan takia, siihen käy tavallinenkin lääkäri. Mutta jos on spesifimpi vaiva, niin miksi maksaisin tavalliselle lääkärille siitä, että se sanoo mulle että mun pitää mennä erikoislääkärille?
Vakuutuksella yksityislääkärin käyttäminen ei kyllä ole ilmaista, jos se vakuutus itsessään maksaa esim 500-1000€ vuodessa ja siihen vielä omavastuut.
Aika hitsin monta kertaa saa käydä yksityislääkärillä ennen kuin vakuutuksesta on yhtään mitään hyötyä.
"Nelihenkisen perheen terveyskuluvakuutuksiin menee vuodessa tuhannesta eurosta useaan tuhanteen euroon"
Lisääköhän vakuutus lääkärissäkäymistä? Jos maksaa ison summan vuosittain vakuutuksesta niin maksu menee käytti palveluita tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Lisääköhän vakuutus lääkärissäkäymistä? Jos maksaa ison summan vuosittain vakuutuksesta niin maksu menee käytti palveluita tai sitten ei.
Niinhän se on kuulemma ollut. Viedään pikku inahduksestakin ja joka nuhasta muksu erikoislääkärille. Ei nyt välttämättä ihan lapsenkaan parasta kyllä ajatella vaan "vastinetta rahalle".
Vierailija kirjoitti:
Onhan se eri asia että soittaa takaisinsoitto sairaanhoitajalle, aika sairaanhoitajalle, josta aika lääkärille ja sitten lähete erikoislääkärille, kuin sitten että varaa suoraan ajan erikoislääkärille. Tosin aina ei tarvita erikoislääkäriä.
Toki mutta et siihen nopeampaan reittiin mitään vakuutusta tarvitse!
Mulla ei ole varaa vakuutukseen saati maksaa itse käyntiä joten julkisen kautta on mentävä. Viimeksi meni puoli vuotta päästä vaikka kyse oli siitä että olin ollut sairaalahoidossa infektion takia ja sen jälkeen en toipunut odotetusti. Ensin 3 kk terveyskeskuspelleilyä ja sitten 3 kk odotusta sairaalaan vaikka lähete oli kiireellinen. Siinä vaiheessa kun tuli sairaalasta kirje että aikaan on 3 kk harkitsin jo vakavasti oman tavarani myymistä ja varmaan olisin tehnytkin sen jos en olisi ollut niin väsynyt siitä että heräsin monta kertaa yössä fyysisen vaivan takia joka loppui 2 päivää lääkärikäynnin jälkeen kun sain lääkkeen. En tiedä miten olisi mennyt jos olisin ollut tuolloin työterveyshuollon piirissä. Todennäköisesti huomattavasti nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole varaa vakuutukseen saati maksaa itse käyntiä joten julkisen kautta on mentävä. Viimeksi meni puoli vuotta päästä vaikka kyse oli siitä että olin ollut sairaalahoidossa infektion takia ja sen jälkeen en toipunut odotetusti. Ensin 3 kk terveyskeskuspelleilyä ja sitten 3 kk odotusta sairaalaan vaikka lähete oli kiireellinen. Siinä vaiheessa kun tuli sairaalasta kirje että aikaan on 3 kk harkitsin jo vakavasti oman tavarani myymistä ja varmaan olisin tehnytkin sen jos en olisi ollut niin väsynyt siitä että heräsin monta kertaa yössä fyysisen vaivan takia joka loppui 2 päivää lääkärikäynnin jälkeen kun sain lääkkeen. En tiedä miten olisi mennyt jos olisin ollut tuolloin työterveyshuollon piirissä. Todennäköisesti huomattavasti nopeammin.
Maksathan sinä terveyskeskus- ja poliklinikkakäynneistäkin, ei se erotus yhteen yksityislääkärikäyntiin paljon ole. Jos kerran pelkän reseptin tarvitsit.
Ovathan. Nilkka murtui muutama vuosi sitten liukkaalla. Samana päivänä alaraajoihin erikoistunut lääkäri, röntgen, magneetti, kuvat radiologin ja jonkun toisen erikoislääkärin lausumana, samantien takaisin alkup. erikoislääkärille, kipsi, tarkistukset luutumisista ja 12 krt fysioterapiaa. Kaikki tutkimukset ja lähetteet saman päivän aikana.
Parempi vaan, ettei ihmiset ottais näitä vakuutuksia. Kohta on meillä terveydenhuolto samalla mallilla kuin esim Jenkeissä, jos nämä yleistyvät kovasti. Rikkaat menee yksityisille ja köyhät joutuu tyytymään huonosti toimivaan julkiseen.
Plus 85 euron taksikyydit x 2 yksityissairaalaan edestakaisin, matkat sain suoraan tilille.
-edellinen
Henki, tapaturma, sairaskuluvakuutus (sisältää lääkkeet ja esim. haavanhoitovälineet) n. 650,- vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään vakuutusta tarvita. Kuka tahansa voi mennä suoraan erikoislääkärille. Itsekin menen suoraan erikoislääkärille jos asia on sellainen, että erikoislääkäriä tarvitaan. Jos on perus saikkulappu töihin flunssan takia, siihen käy tavallinenkin lääkäri. Mutta jos on spesifimpi vaiva, niin miksi maksaisin tavalliselle lääkärille siitä, että se sanoo mulle että mun pitää mennä erikoislääkärille?
Totta. Mutta jos erikoislääkäri löytää sinulta vakavan sairauden, hän joko tekee lähetteen julkiselle puolelle ja päädyt jonoon, tai käytät vakuutustasi ja saat esim. 12000 e maksavan leikkauksen sillä vakuutuksella ja siihen päälle 30 000 maksavat jatkohoidot. Toki nekin voit maksaa itse, mutta harvalla on tilillä tuollaisia summia. Tai sitten jonottelet julkiselle puolelle kuullaksesi, että odotit liian pitkään, kevyet mullat.
Ei se mikään ohituskaista ole jos on vakuutuksestaan itse maksanut. Se on sama kuin olisi tehnyt itselleen kokonaan uuden tien?