Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olis pakko valita äänestäisitte, Vihreitä tai Vasemmistoliittoa, niin kumman valitsisitte?

Vierailija
27.01.2021 |

Perusteluja kanssa, kiitos.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisiä kompaten vassarit. Niiltä kuitenkin löytyy edelleen se "duunariporukka", joka on ihan jees.

Vierailija
42/56 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennen äänestänyt vihreitä kun vielä luulin, että he haluavat kaupungissakin säilyttää puistot ja viheralueet. Helsingissä on käynyt selväksi, että puistot ovat vihreille, apulaispormestarille etunenässä, vain täydennysrakennusmaata. Joten ainakaan kuntavaaleissa yksikään vihreä ei enää ääntäni saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmmmh, jos nyt ihan pakko niin vasemmistoliittoa. Ainakin ennen niillä on ollut selkeä linja ja uskaltavat haastaa muitakin puolueita.

T:Persu

Teoriassa samaa mieltä, valitettavasti nyky-vasemmistoliitto ei vaan eroa vihreistä enää mitenkään. AY-liikekin on sen jo tainnut hylätä.

Vierailija
44/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ennen äänestänyt vihreitä kun vielä luulin, että he haluavat kaupungissakin säilyttää puistot ja viheralueet. Helsingissä on käynyt selväksi, että puistot ovat vihreille, apulaispormestarille etunenässä, vain täydennysrakennusmaata. Joten ainakaan kuntavaaleissa yksikään vihreä ei enää ääntäni saa.

Kaiken huippu on kun sitä vähäistäkin viheraluetta ollaan kaavoittamassa pientaloalueeksi muka asuntopulaan vedoten. Että joo, viedään ympärillä asuvilta kerrostaloasukkailta se ainoa henkireikä, joka on muuten turhankin täynnä ulkoilijaa, pienen eliitin omaisuudeksi.

Asuntopula on tosiasia, mutta ei sitä pientaloilla ratkaista. Eniten on muutenkin pulaa yksiöistä, eikä perheasunnoista. Kaupungin pitäisi rakentaa korkeita kerrostaloja kohtuullisella vuokralla. Nämähän maksaa itsensä takaisin. Nyt on Stadissa se linja, että annetaan sijoittajien vaan rakennella ja repiä välistä valtavia katteita, joita maksetaan sitten asumistuilla. Kaupungin oman asuntotuotannon ei tarvitsisi tuottaa voittoa, kunhan peittäisi omat kulunsa. 

Vierailija
45/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

En osaa sanoa. Vasemmistoliitto on kamalassa alennustilassa. Onko sieltä suunnalta tullut ainuttakaan merkittävää ehdotusta viimeisen 5v aikana? Ja en siis tarkoita hyvää ehdotusta vaan vain sellaista ehdotusta, että onnistuessaan sillä olisi jotain merkitystä isosa kuvassa. 

Tästä olin perussuomalaisena samaa mieltä, toisaalta tarkoitusperät voi olla eri mutta silti.

https://vasemmisto.fi/caruna-kaupan-salat-julki/

https://vasemmisto.fi/caruna-kauppojen-seuraukset/

Vierailija
46/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vaaleista, eli siitä, millaisia ehdokkaita on. 

Olen kyllä Vasemmistoliiton kannattaja yleisesti, mutta esim. pressanvaaleissa meillä ei ole ollut uskottavia ehdokkaita, joten ääni on mennyt muualle silloin. 

Vierailija
47/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen tässä vihreiden linjoilla: vihreänkaupunki on tiivis. Asukkaiden viihtyvyyttä puistot kyllä lisäävät, mutta kovin puistomeinen ja laveasti rakennettu keskusta tarkoittaa myös laajoja esikaupunkeja ja autojen virtaa.

On totta että vihreät ovat siirtyneet ympäristöpuolueesta yleispuolueeksi, mutta ovat edelleen uskottavin ympäristöpuolue.

Olen useimmiten äänestänyt vihreitä ja äänestän heitä nytkin.

Vierailija
48/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmmmh, jos nyt ihan pakko niin vasemmistoliittoa. Ainakin ennen niillä on ollut selkeä linja ja uskaltavat haastaa muitakin puolueita.

T:Persu

Teoriassa samaa mieltä, valitettavasti nyky-vasemmistoliitto ei vaan eroa vihreistä enää mitenkään. AY-liikekin on sen jo tainnut hylätä.

Joo, siksi pohdinkin että ennen. Lähinnä tossa Arhinmäki & Andersson linjassa elänyt ja hyvin huomaa että ikää alkaa kertymään (niinkuin kaikilla) ja kovin draivi hiipunut , poliittiset lasit jos nappaa silmiltä pois niin olleet varmaan aika suosittuja kannattajiensa keskuudessa ja hyviä samaan porukkaa kasaan.

Vierailija
49/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vasemmistoa, joka toivottavasti tekee koko ajan vihrempää politiikkaa. Vihreät on oikeistopuolue.

Vierailija
50/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla vaihtoehdoilla, pudottaisin papatin vaaliuurnaan, äänestyslipun välissä.

Li, kotona hakataan lapsia, eikä niille anneta ruokaa

Pekka, rikollinen joka saa jatkaa hallituksessa

Tuossa nyt tärkeimmät - en ole persu.

Vierailija
51/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän nytkin vasemmistoa mutta katson ehdokkaan joka ei ole feministi tai nuori vaan oikeasti ajaa köyhien asiaa.

Vierailija
52/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin 3. vaihtoehdon: työnnä kätesi sulaan teräkseen.

Valitsisin sen.

Vierailija
53/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko? Minä äänestän aina vasemmistoliitoa. Ei työläinen mitään oikeistopuolueita voi äänestää jos ei ole aivan masokisti, vassarit edes yrittävät vähän puolustaa duunariakin.

Vierailija
54/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen persujen vankkumaton kannattaja ja noista valitsisin Vassarit. Tosin en näe juuri mitään eroa noilla kolmella.

Vierailija
55/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolla on täyspäisiä ehdokkaita jotka eivät ole intersektionaalisen fem*akkouden kannattajia. Vihreillä ei ole yhtään täyspäistä.

Vierailija
56/56 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko? Minä äänestän aina vasemmistoliitoa. Ei työläinen mitään oikeistopuolueita voi äänestää jos ei ole aivan masokisti, vassarit edes yrittävät vähän puolustaa duunariakin.

Tässä hallituksessa ei puolustanut pienipalkkaista duunaria. Verotus kiristyy heidän osaltaan eniten, muihin palkansaajiin nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi