Tori myyjät, nyt järki käteen niiden hintojen kanssa
Täällä on usein ketjuja, joissa valitellaan, kun tavarat eivät mene kaupaksi Torissa.
Olen itse myynyt siellä eikä ikinä ole ollut tätä ongelmaa, mutta olen ymmärtänyt että myyn käytettyä esinettä, jonka hinta ei voi olla sama eikä lähellekään sama, kuin uuden vastaavan.
Jos voin kaupasta ostaa saman tavaran 5€, tai 10€ kalliimmalla, niin miksi ostaisin käytetyn, jossa hehheh "pari klommoa jotka ei mitään haittaa" ja joka pitää käydä hakemassa jostain keskeltä ei mitään tiettynä päivänä?
Ja siis osa roikottaa niitä myynti-ilmoituksia siellä itsepintaisesti kuukausi- ja vuosikaupalla.
Kommentit (55)
Jos haluan päästä jostain nopesti eroon, niin laitan hinnan alemmaksi kuin muilla myyjillä on. Joskus myynnissä on tavaraa, joista haluan saada tietyn hinnan, eikä ole kiire päästä eroon niistä. Silloin en ala tinkimään. Esimerkiksi lapsen bmx-pyörästä tehtiin täysin älyvapaita tarjouksia, mutta en alentanut hintaa. Muutaman kuukauden oli ilmoitus Torissa ja lopulta se meni sillä hinnalla kuin pyysinkin.
Itse ostin viime kesänä/alkusyksystä Name Itin softshell-haalarin ruusu/hortensia-kuosilla Sokokselta alesta + sain lisäalen kun oli joku omistajakamppis menossa.
Hintaa haalarille jäi 34 e ja nyt myin sen torissa hintaan 45 e kun ei mahdu enää lapselle keväällä. Meni HETI. Ehti olla myynissä about 20 min. Sorry sorry.
Kurkatkaapa huvikseen torista Pohjois-Karjalan alueen hinnat vaikka huonekalujen osalta. Täällä on lisät päälle. Kateellisena katson esim eteiläisemmän Suomen hintoja, ihan älytön ero ja laatu. Vasta äskettäin oli myynnissä täysin koiran kaluama sohva hintaan 20,- hyvä hinta jätteelle jonka joku käy kotoa hakemassa.
T-paitoja on turha laittaa Torille myyntiin ! Ne ovat virahtaneita, haslistuneita ja nuhjuisen näköisiä muutamien pesujen jälkeen ( no ehkä ei jotkut yli 50€ uutena maksaneet).... Ja hintapyyntö on useinkin 5-10€ ! Kun alennus myynnistä saa uuden tuohon hintaan.
Moni myy liian kalliilla hinnalla. Mies aina huutaa että myyn liian halvalla.
Uuden tuotteen myyn aina puoleen hintaan. Kyllä menee kaupaksi.
Kysyntä myös määrittelee hinnan.
Esim. Myin korun 10 euroa ja muut myy samaa 40 euroa. Koru ei ole haluttu vaikka onkin ns.nimellä ratsastava. Meni onneksi keräilijälle.
Esim. Savustin 119 euroa niin myin 60 eurolla ja kerran käytetty.
Yleensä tuote pitää saada myytyä nopeasti ja jos näin ei käy niin kyllä jää myymättä.
Eikä ihmiset osta kuin hyväkuntoista tavaraa. Huonokuntoisten tavaroiden paikka on roskis.
Itse en saanut myytyä nokkahuiluja, kalevalan lastenkirja. Uusia olivat mutta kysyntää ei ollut.
Samoin muutama hyvä lelu ei mennyt niin roskiksen päälle jätin ja siitä kyllä häipyivät. En edes yrittänyt myydä ilmapatjaa koska tiesin ettei kukaan osta enää niitä. Vaatteet annan aina ilmaiseksi pois mm. Vans ja Adidas.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä vaikka välillä roikkuusivat?
Meiltä meni khvikone viiden kuukauden jälkeen.
Riittää kun löytyy se yksi ostaja.
Jos tykkää säilyttää itselleen tarpeettomia tavaroita. Minä en tykkää ja myyn 1-2 päivässä kodinkoneet. Laatu on vielä on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ylihinnoittelijan kanssa ei myöskään jaksa alkaa vääntämään, vaikka haluaisi jotain ostaa. Olen esim kiinnostunut yhdestä esineestä, joka on ollut nyt Torissa 7kk myynnissä, ylihintaa puolet hinnasta. Tässä pohdin viitsinkö edes tarjota mitään.
No kai myyjä olisi itse tiputtanut hintaa, jos myisi sen halvemmalla.
Ihan turha tarjota.
Esimerkkinä Wilfan uusi tehosekoitin 150 euroa. Verkkokauppa Com myy samaa ja hinta 149 euroa. Toisesta saat täyden takuun ja kuitin etkä kotona lojunutta uutta laitetta.
Itse tulee aina joskus katsottua kirpparilta jos löytyisi joku juttu mikä on tulossa vähemmällle käytölle eikä viitsisi ostaa uutta tai sitten jotain jota on tarkous modata, niin kävisi huonompikin. Mutta kummassakin tapauksessa reunaehto on se että sen pitää olla halpa. Hyvin harvoin tulee löytöjä, vaan on fiksumpaa maksaa enemmän, tai jopa vähemmän ja hakea kaupasta uusi.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkinä Wilfan uusi tehosekoitin 150 euroa. Verkkokauppa Com myy samaa ja hinta 149 euroa. Toisesta saat täyden takuun ja kuitin etkä kotona lojunutta uutta laitetta.
Ja näissä käyttämättömissä tarpeettomissa vehkeissä on aina riski siitä että niistä on jotain rikki tai joku varusten kadonnut ja siksi ne ovat jääneet käyttämättömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja annetaan osastolta en hakisi mitään. Hain kerran kaksi lastenistuinta ja kattiloita niin oli hienon talon pihassa kuin roskapussi jonka noudin! Kattilat ikivanhoja, istuimet haisi hirveälle! Siihen heitin naapurinsa pihaan !
Kyllä meidän mikro ja tv kelpasi ja iloisia olivat.
Avohyllyä ei halunnut kukaan ja kunto oli ok mutta pölyä noi kerää. Päreiksi sitten laitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ylihinnoittelijan kanssa ei myöskään jaksa alkaa vääntämään, vaikka haluaisi jotain ostaa. Olen esim kiinnostunut yhdestä esineestä, joka on ollut nyt Torissa 7kk myynnissä, ylihintaa puolet hinnasta. Tässä pohdin viitsinkö edes tarjota mitään.
Jos myyjällä on ihan eri näkemys hinnasta, niin on täysin turha alkaa edes keskustelemaan siitä. Ihan sama että onko kyseessä kahvilusikka tai omakotitalo, niitä katsotaan mihin itsellä on varaa ja joiden hinta on lähellä omaa näkemystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja annetaan osastolta en hakisi mitään. Hain kerran kaksi lastenistuinta ja kattiloita niin oli hienon talon pihassa kuin roskapussi jonka noudin! Kattilat ikivanhoja, istuimet haisi hirveälle! Siihen heitin naapurinsa pihaan !
Avohyllyä ei halunnut kukaan ja kunto oli ok mutta pölyä noi kerää. Päreiksi sitten laitettiin.
Itse annoin remonttia tehdessä astianpesukoneen, pyykkikoneen, jääkaapin ja hellan. Makkarin komeroiden kanssa kävi sitten niin että halukkaita ottajia oli, mutta olisi pitänyt viedä, kun ei mahdu autoon. Sitten löytyi ottaja, joka ensin siirsi pari kertaa hakua ja sitten kun oli tulossa hakemaan, niin siirsin ne valmiiksi portaille odottamaan ja hakija soittaakin ajettuaan 100km että loppumatka 20km onkin liian pitkä ja hän joutuu palaamaan takaisin, koska ei ehdi hakemaan. Hakkasin ne kaapit paskaksi ja pistin nuotioon. Se oli siinä remontissa viimeinen kierrätysjuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avohyllyä ei halunnut kukaan ja kunto oli ok mutta pölyä noi kerää. Päreiksi sitten laitettiin.Itse annoin remonttia tehdessä astianpesukoneen, pyykkikoneen, jääkaapin ja hellan. Makkarin komeroiden kanssa kävi sitten niin että halukkaita ottajia oli, mutta olisi pitänyt viedä, kun ei mahdu autoon. Sitten löytyi ottaja, joka ensin siirsi pari kertaa hakua ja sitten kun oli tulossa hakemaan, niin siirsin ne valmiiksi portaille odottamaan ja hakija soittaakin ajettuaan 100km että loppumatka 20km onkin liian pitkä ja hän joutuu palaamaan takaisin, koska ei ehdi hakemaan. Hakkasin ne kaapit paskaksi ja pistin nuotioon. Se oli siinä remontissa viimeinen kierrätysjuttu.
Joo kaikki korkeat on hankalia. Meilläkin kaksi pätkää oli 2 metrisiä niin arvasin ettei ottajia löydy.
Mitä väliä vaikka välillä roikkuusivat?
Meiltä meni khvikone viiden kuukauden jälkeen.
Riittää kun löytyy se yksi ostaja.